TOAS

TOASin 10 000. ASUNTOPAIKKA KISSANMAALLE

Sen lisäksi, että opiskelijoille valmistui tänäkin syksynä uusia asuntoja, saavutti TOAS 10 000 asuntopaikan rajapyykin.

Vaikka opiskelija peräänkuuluttaa kohtuuhintaisia ja opiskelupaikkoihin nähden hyvällä sijainnilla olevia asuntoja, myös modernia ilmettä ja käytännöllisiä tilaratkaisuja arvostetaan. Muun muassa näihin vaatimuksiin TOAS on halunnut vastata uusimmalla Kissanmaan kohteellaan. Jo kohteen suunnitteluvaiheessa pohdittiin, miten opiskelijan vaatimustaso on muuttunut ja miten se voitaisiin parhaiten saavuttaa. Yksiöiden ja kaksioiden lisäksi kohteeseen rakennettiin viisi neljän hengen yhteisöasuntoa. Erikoisuutena näissä 133 neliön yhteisöasunnoissa on niiden jokaisesta soluhuoneesta löytyvä oma kylpyhuone, mutta myös yhteisen tilan käytännöllisyyteen haluttiin panostaa. Yhteistä oleskelutilaa löytyy sopivasti, jokaisella asukkaalla on oma jääkaappi ja lisäksi näihin asuntoihin asennettiin astianpesukoneet. Kissanmaan kohteen ensimmäisessä rakennusvaiheessa valmistuneisiin asuntoihin muutti viime syksynä127 opiskelijaa ja nyt elokuussa kohde täydentyi 143 asukkaalla. Kokonaisuudessaan kohteessa on yhteensä 194 asuntoa ja 270 asuntopaikkaa.

TOAS pyrkii korjaus- ja uudisrakentamisessaan aikatauluttamaan kohteiden valmistumisen kovimpaan kysyntäpiikkiin eli loppukesään ja alkusyksyyn. Uusia opiskelijoita tulee Tampereelle joka syksy lähes 5000 ja näistä TOAS tarjoaa kodin lähes kahdelletuhannelle. Tänä päivänä TOASilla on Tampereella yhteensä 62 kohdetta, joissa on 6 362 asuntoa ja 10 084 asuntopaikkaa.

Lisätiedot:
Kirsi Koski
TOASin toimitusjohtaja
s-posti kirsi.koski@toas.fi

TOAS
Iidesaukio 1 / PL 423

0800 95560https://www.toas.fi

Tampereen opiskelija-asuntosäätiö sr TOAS haluaa toimia edelläkävijänä uusien asumiseen liittyvien palvelujen kehittämisessä. Toiminnan tavoitteena on opiskelijoiden elämän ja asumisen helpottaminen. TOAS perustettiin vuonna 1959.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta TOAS