Toimistotiloista remontoidaan 102 vuokra-asuntoa Etu-Töölössä

Lumo Kodit Oy peruskorjaa Töölönkatu 11:n neljä kerrosta vapaarahoitteisiksi Lumo-vuokra-asunnoiksi. Asuntojen keskipinta-ala on 35,6 neliömetriä ja asunnoista 90 on yksiöitä.

Töölönkatu 11:sta saneerataan korkeatasoisia Lumo-asuntoja. Uudet asunnot ovat erikokoisia yksiöitä ja kaksioita sekä kolme lähes 130 neliömetrin loft-asuntoa.

– Pienet korkealaatuiset asunnot loistavalla paikalla Töölönkadulla täydentävät erinomaisesti asuntotarjontaamme Helsingissä, sanoo investointijohtaja Mikko Suominen VVO-konsernista.

Tulevat uudet asunnot ovat poikkeuksellisen valoisia johtuen isoista ikkunoista ja normaalia kerroskorkeutta korkeammista huoneista. Asuntojen sisustuksessa huomioidaan vanhan arvokiinteistön henki, esimerkiksi kattopalkistot saavat jäädä näkyviin.

Asuntojen arvioitu valmistuminen on alkuvuodesta 2018.

Rakennuksella on mielenkiintoinen historia

Alun perin Weilin & Göösin kirjapainona, toimistoina ja asuntoina toiminut kiinteistö on valmistunut pääosin kolmessa vaiheessa vuosina 1925, 1938 ja 1939, suunnittelijoina vastaavasti Karl Lindahl, Bror A. Östman ja Ragnar Gustafsson.

Investointijohtaja Mikko Suominen, VVO-yhtymä Oyj, puh. 040 504 0915, mikko.suominen(at)vvo.fi