MaxBuild Korjausrakentaminen Oy

Toimitilojen tyhjentyminen kiihdyttää korjausrakentamista - Tapio Virta MaxBuild Korjausrakentamisen ja MaxBuild Talotekniikan toimitusjohtajaksi

Koronaviruspandemia on aiheuttanut toimitilojen muutostöille valtavan kysynnän. Yritykset haluavat selvittää, millaisia vaihtoehtoja tilojen uudelleenkäytölle on etenkin, kun etätyö on yleistynyt nopeasti. MaxBuild vastaa kasvavaan tarpeeseen, sillä Tapio Virta on nimetty rakennusyhtiö MaxBuild Korjausrakentaminen ja Talotekniikka Oy:n toimitusjohtajaksi.

Tapio Virta / Kuva: Antti Aimo-Koivisto, Lehtikuva

Virta omaa vankan kokemuksen rakentamisen alta, sillä hän on toiminut 16 vuoden ajan NCC:llä eri tehtävissä muun muassa hankintainsinöörinä ja työpäällikkönä sekä kuuden vuoden ajan Constin asuntokorjaus- ja hankekehitysyksikön johtajana. Virran tehtävänä on kehittää ja kasvattaa liiketoimintaa vastaamaan kysyntää, missä henkilökunta on avainasemassa.

”Motivoitunut ja osaava henkilökunta on yrityksen sydän. Haluan kehittää MaxBuildista työpaikan, jossa työntekijät saavat kasvaa kanssamme. Rakennamme urapolkuja ja mahdollisuuksia kehittyä alan huippuosaajaksi”, Virta sanoo.

MaxBuild-konsernin perustajan ja omistajan Kristo Heroldin tavoitteena on tuplata henkilöstömäärä lähivuosina sekä lisäksi viisinkertaistaa liikevaihto seuraavien viiden vuoden aikana.

Yhteiskunnalliset muutokset ohjaavat rakentamista

Heroldin mukaan kaikki yhteiskunnalliset muutokset näkyvät rakentamisessa, etenkin korjaamisessa, jossa tilojen tyhjentyminen tai käytön muuttuminen ruokkivat muutostöitä.

”Kriisi on aina myös mahdollisuus, ja yritysten kannattaisikin miettiä, millä tavoin esimerkiksi toimitilat saadaan palvelemaan toivottuja muutoksia organisaatioiden toiminnassa. Etätyön myötä on huomattu, että avotoimisto ei ehkä sittenkään tue työn tuottavuutta parhaalla mahdollisella tavalla”, Herold sanoo.

Yrityksissä eri toimialoilla pohditaan nyt kuumeisesti, minkälaisia kauaskantoisia vaikutuksia työntekoon koronaviruspandemialla on.

”Toisaalta pelkkä etätyö jarruttaa organisaation innovatiivisuutta ja kehittymistä. Oikeisiin tilaratkaisuihin kuhunkin tarpeeseen haetaan nyt vastauksia ja toimitilojen uudistajat kannattaa ottaa mukaan pohtimaan tilamuutosten teknis-taloudellisia seurauksia”, Herold lisää.

MaxBuild palaa juurilleen

MaxBuild palaa juurilleen, sillä liiketoiminta on alun perin lähtenyt liikkeelle korjausrakentamisesta. Yritys on sittemmin laajentanut toimintaansa uudisrakentamisen puolelle sekä talotekniikkaan.

”Panostamme siihen missä olemme aina olleet hyviä ja haluamme tehdä monipuolista hankekehitystä yhdessä asiakkaidemme kanssa. Yritysrakenteemme mahdollistaa asiakkaillemme parhaan mahdollisen palvelun - hanke voi johtaa uuden rakentamiseen, vanhan purkuun tai käyttötarkoituksen muutostöihin”, Herold kuvailee.

MaxBuild-konsernin liikevaihto oli noin 30 miljoonaa euroa vuonna 2019.

Tapio Virta
MaxBuild Talotekniikka Oy