Toimitusjohtaja Juha Hakavuori: ”Hyvin toimiva ja vastuullinen joukkoliikenne on elinehto pääkaupunkiseudun kehittymiselle”

Juha Hakavuori aloitti Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:n uutena toimitusjohtajana maanantaina 17.10.2022. Hakavuori on joukkoliikenteen moniosaaja, jolle yhtiömuoto on johtajana tuttu.
Kaupunkiliikenne Oy:n toimitusjohtaja Juha Hakavuori.

Metro- ja raitiovaunuliikenne tulevat laajenemaan merkittävästi lähivuosien aikana, mikä mahdollistaa pääkaupunkiseudun kasvun kestävän kehityksen periaattein. Kaupunkiliikenteen tuottama toimiva ja vastuullinen joukkoliikenne on elinehto pääkaupunkiseudun kehittymiselle. Hakavuoren mukaan Kaupunkiliikenteellä on vahva perusta, joka kestää kehittymispaineet.

”Raideliikenneverkosto kasvaa, ja Kaupunkiliikenne tulee tarjoamaan laadukasta, kustannustehokasta ja luotettavaa palvelua asiakkaille myös tulevaisuudessa. Tehtävämme on tukea sitä, että saamme pääkaupunkiseudulle yhä enemmän joukkoliikennematkustajia”, sanoo Juha Hakavuori.

Juha Hakavuori siirtyi Kaupunkiliikenteen palvelukseen Fenniarailin toimitusjohtajan tehtävästä.

Yhteystiedot medialle:

Kaupunkiliikenne Oy
toimitusjohtaja Juha Hakavuori
juha.hakavuori@kaupunkiliikenne.fi

Kaupunkiliikenne Oy:n toimitusjohtaja Juha Hakavuori.

Kaupunkiliikenne Oy jatkaa HKL:n työtä ja hallinnoi Helsingin joukkoliikenneinfraa ja omistaa raitiovaunukaluston. Vastaamme joukkoliikenteen kokonaisuuden kehittämisestä ja kunnossapidosta. Liikennöimme raitiovaunua ja tuotamme metron liikennöintiä palveluna. Hoidamme lisäksi Suomenlinnan lautan liikenteen sekä järjestämme Helsingin kaupunkipyöräpalvelun.

Lakko pysäyttää raitio- ja metroliikenteen ja sulkee metroasemat ja osin lippuhallit 14.-15.2.13.2.2024 10:10:28 EET | Tiedote

Poliittinen lakko pysäyttää kaiken Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöimän raitio-, pikaraitio- ja metroliikenteen keskiviikkona ja torstaina 14.-15.2. Lisäksi metroasemat pysyvät suljettuina lukuun ottamatta osaa niistä metroasemien lippuhalleista, joissa on liiketiloja. Liikenne keskiviikkona ajetaan normaalisti liikennöintivuorokauden loppuun asti. Lakoilla ja mahdollisella lumisateella saattaa olla vaikutuksia myös perjantain liikenteen aloitukseen raitio- ja pikaraitotieliikenteessä.