Toisen sukupolven Fujitsu PRIMEFLEX tekee hybridipilveen siirtymisestä turvallista ja ennakoitavaa

Fujitsu tuo markkinoille toisen sukupolven PRIMEFLEXin helpottamaan yritysten siirtymistä hybridipilviin. Integroidun järjestelmän toimitukseen sisältyvät nyt aina laitteiden ja ohjelmistojen lisäksi käyttöönottopalvelut ja it-infrastruktuurin tuki. Järjestelmä on tarkoitettu konvergoituihin ja hyperkonvergoituihin VMware-, Microsoft-, Nutanix- ja SAP-ympäristöihin.

Siirtyminen hybridipilviin epäonnistuu usein siksi, että käyttöönotossa tehdään virheitä, hanke saadaan päätökseen liian hitaasti tai ympäristö on liian mutkikas toimittajien suuren määrän takia. PRIMEFLEX pienentää epäonnistumisen riskiä, sillä siihen sisältyvät kattavat palvelut, heti käytettävissä olevat alustat sekä kaikki tarvittavat käyttöönottopalvelut.

Uuden PRIMEFLEX-malliston vakioitu ja ennakoitava hinnoittelu- ja tilausmalli vähentää myös epävarmuutta, joka liittyy hybridipilveä koskeviin siirtymishankkeisiin. PRIMEFLEX vähentää operatiivisen toiminnan riskejä, lisää infratruktuurin vikasietoisuutta itse tehtyihin kokoonpanoihin verrattuna ja pidentää it-infrastruktuurin elinkaarta.

Kulujen ennustettavuuden ja liiketoiminnan ketteryyden parantamiseksi Fujitsu tarjoaa myös käyttöön perustuvaa hinnoittelua uSCALE-alustan kautta. Sen avulla asiakkaat voivat käyttää PRIMEFLEX-järjestelmiä palveluna ja lisätä tai vähentää niiden käyttöä tarpeen mukaan.

Uusi standardoitu kokonaisuus on suunniteltu asiakkaille, jotka eivät halua konfiguroida, asentaa, ottaa käyttöön ja ylläpitää omia infrastruktuuriratkaisujaan. Se myös poistaa asiakkaan ja toimittajan väliset selvittelyt vastuukysymyksistä silloin, kun tukipalveluja tarvitaan.

Jos asiakkaalla on tarvittavat resurssit ja kyvyt oman data-arkkitehtuurinsa käyttöönottoon ja ylläpitoon, Fujitsu tarjoaa näille PRIMEFLEX Essentials -vaihtoehtoa, johon kuuluu paketin esikonfiguroitu ja esitestattu ydin ilman käyttöönottopalvelua ja infrastruktuurin tukipalveluja.

“Infrastuktuurin ostamista pitää helpottaa. Fujitsu ymmärtää, että asiakkaat tarvitsevat digitalisaatiohankkeissaan varman ratkaisun käyttöönottoon, tukeen ja laitteiston hinnoitteluun. Nykyiset järjestelmät eivät pysty tähän – asiakkaista tuntuu, että he ovat menossa pilveen ilmaan minkäänlaista mahdollisuutta hallita kulujaan. Toisen sukupolven PRIMEFLEX tarjoaa yhdellä tilauksella ja hinnalla myös käyttöönotto- ja tukipalvelut. Asiakkaamme tietävät elinkaarikustannukset etukäteen, eikä pilvipalvelujen lasku tuo ikäviä yllätyksiä", sanoo johtaja Olivier Delachapelle Fujitsun Euroopan-tuotemyynnistä.

Fujitsun PRIMEFLEX-järjestelmät saa käyttöön toimituspäivänä. Tällä hetkellä hybrididata-arkkitehtuurin suunnittelu, käyttöönotto ja elinkaaren hallinta voi olla altista virheille, aikaa vievää ja kallista, mikä merkitsee monia riskejä liiketoiminnalle. Fujitsua lukuunottamatta alan toimijat tarjoavat palvelujen tapauskohtaista hinnoittelua. Silloin kustannusten määrittely voi viedä päiviä. Usein hinnassa on myös virheitä, koska välttämättömiä palveluja puuttuu kustannusarviosta. Tämä taas vaikeuttaa budjetointia.

Fujitsun uudet standardoidut infrastruktuurin tukipalvelut vähentävät myös merkittävästi aikaa, jolloin asiakkaiden palvelut eivät ole käytettävissä. Tukipalvelun asiantuntijoihin saa yhteyden nopeasti yhdestä yhteyspisteestä.

Hinnoittelu ja saatavuus

Toisen sukupolven PRIMEFLEX on saatavilla Euroopassa ja Japanissa, ja se tulee Euroopan markkinoille huhtikuussa. Käyttöön perustuva hinnoittelu on tarjolla Fujitsun uSCALEn kautta.

Mediayhteydet

Fujitsu Finland, myyntijohtaja Jari Nykänen
jari.nykanen@fujitsu.com, p. 050 3880 369

Globaali tietotekniikan palveluyhtiö tarjoaa vahvan paikallisen palvelukyvyn. Fujitsu Finland Oy toimii Suomessa yli 20 paikkakunnalla. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä ja suurimmat aluetoimipisteemme ovat Tampereella, Turussa ja Lahdessa. Suomessa ja Virossa palveluksessamme työskentelee noin 2 200 työntekijää. Lisätietoa: www.fujitsu.com/fi/