Toisessa Kello viiden salongissa luvassa runoutta, proosaa ja luomisen suuria tunteita

Uusi kirjallisuusilta Kello viiden salonki järjestetään nopealla aikataululla jo toisen kerran, 16. marraskuuta vietetyn ensimmäisen Salongin suuren suosion innoittamana.

Tiistaina 12.12. klo 17-19 Otavan kirjakaupalla tapaavat ja keskustelevat kirjailijat Miki Liukkonen, Sanna Karström, Sinikka Vuola, Marianna Kurtto, Joel Haahtela ja Kati Tervo. Salongissa mittaillaan runouden ja proosan yhtymäkohtia ja eroja sekä sukelletaan taitelijoiden ammattitauteihin intohimoon, dekadenssiin ja melankoliaan.

Kello viiden salonki

Tiistaina 12.12. klo 17.00 Otavan kirjakaupalla (Uudenmaankatu 10, Helsinki)

Ohjelma:

Klo 17: Runouden ja proosan yhtymäkohdat ja erot.

Mitä runoilijat tuovat proosan taiteeseen?

Keskustelussa mukana kirjailijat Miki Liukkonen ja Sanna Karlström, vetäjänä kirjailija Sinikka Vuola.

Klo 17.45 kirjailija Marianna Kurtto lukee romaaniaan Tristania.

Klo 18.15 Taiteilijat myyttien takana.

Intohimoja, dekadenssia ja melankoliaa.

Keskustelemassa kirjailijat Joel Haahtela ja Kati Tervo, vetäjänä kirjailija Venla Hiidensalo.

Salongin järjestää Helsingin kirjailijat ja ohjelman ovat kuratoineet kirjailijat Katja Kallio ja Venla Hiidensalo.

Tarjolla viiniä ja pientä purtavaa. Kirjat puoleen hintaan salongin ajan. Vapaa pääsy, tervetuloa!

Milla Palovaara

Tuottaja

Like Kustannus/Kustannusosakeyhtiö Otava Oy

milla.palovaara@like.fi

Kasvuyrittäjyydestä kertova tietokirja lahjoitetaan kaikille lukion kakkosluokkalaisille19.9.2018 08:50Tiedote

Kotimaista kasvuyrittäjyyttä ja startup-kenttää käsittelevä Kutsuvat sitä pöhinäksi – Tositarinoita kasvuyrittäjyydestä -tietokirja (Otava, 2018) lahjoitetaan syksyn 2018 aikana kaikille lukion toista luokkaa käyville oppilaille. Kirjan 35 000 kappaleen erikoispainokseen on kirjoittanut alkusanat tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Ainutlaatuisen lahjoitushankkeen yhteydessä käynnistyy myös sarja yrittäjävierailuja Suomen lukioissa, mukana mm. Risto Siilasmaa ja Ilkka Paananen.