Toisessa Kello viiden salongissa luvassa runoutta, proosaa ja luomisen suuria tunteita

Uusi kirjallisuusilta Kello viiden salonki järjestetään nopealla aikataululla jo toisen kerran, 16. marraskuuta vietetyn ensimmäisen Salongin suuren suosion innoittamana.

Tiistaina 12.12. klo 17-19 Otavan kirjakaupalla tapaavat ja keskustelevat kirjailijat Miki Liukkonen, Sanna Karström, Sinikka Vuola, Marianna Kurtto, Joel Haahtela ja Kati Tervo. Salongissa mittaillaan runouden ja proosan yhtymäkohtia ja eroja sekä sukelletaan taitelijoiden ammattitauteihin intohimoon, dekadenssiin ja melankoliaan.

Kello viiden salonki

Tiistaina 12.12. klo 17.00 Otavan kirjakaupalla (Uudenmaankatu 10, Helsinki)

Ohjelma:

Klo 17: Runouden ja proosan yhtymäkohdat ja erot.

Mitä runoilijat tuovat proosan taiteeseen?

Keskustelussa mukana kirjailijat Miki Liukkonen ja Sanna Karlström, vetäjänä kirjailija Sinikka Vuola.

Klo 17.45 kirjailija Marianna Kurtto lukee romaaniaan Tristania.

Klo 18.15 Taiteilijat myyttien takana.

Intohimoja, dekadenssia ja melankoliaa.

Keskustelemassa kirjailijat Joel Haahtela ja Kati Tervo, vetäjänä kirjailija Venla Hiidensalo.

Salongin järjestää Helsingin kirjailijat ja ohjelman ovat kuratoineet kirjailijat Katja Kallio ja Venla Hiidensalo.

Tarjolla viiniä ja pientä purtavaa. Kirjat puoleen hintaan salongin ajan. Vapaa pääsy, tervetuloa!

Milla Palovaara

Tuottaja

Like Kustannus/Kustannusosakeyhtiö Otava Oy

milla.palovaara@like.fi

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.