Toivokirjavinkit jakoon - Maailman mielenterveyspäivänä 10.10.2017

Maailman mielenterveyspäivää, ensi tiistaina 10.10.2017, vietetään Toivoa kirjallisuudesta -teemalla. Päivän viettoon voi osallistua jakamalla omat toivokirjavinkkinsä somessa tai livenä eri puolilla Suomea järjestettävissä tapahtumissa.

Epävarmassa maailmassa toivolla on tilausta. Kulttuuri ja kirjallisuus voivat antaa toivoa, iloa ja voimaa elämään.

Mieli ja Aleksis kivi kohtaavat Kampissa

Helsingin Kampissa järjestetään koko päivän kestävä Toivoa kirjallisuudesta -tapahtuma, jossa voi vaihtaa toivokirjavinkkejä, lainata toivoa antavaa kirjallisuutta sekä tavata kirjailijoita. Tutustu Helsingin ohjelmaan tai katso mitä oman alueesi tapahtumat: mielenterveysseura.fi/toivoakirjallisuudesta.

Helsingin tapahtuman järjestävät Suomen Mielenterveysseuran kanssa yhteistyössä Suomalaisen Kirjallisuuden Seura ja Helsingin Kaupunginkirjastot.

Lisätietoja:

Jutta Kajander, Suomen Mielenterveysseuran viestintä, jutta.kajander@mielenterveysseura.fi, 040 8014429

Suomi on EU:n kärkimaita nuorten itsemurhien määrässä – itsemurhaa ajattelevaa voi jokainen auttaa8.9.2017 08:20Tiedote

Nuoret tekivät Suomessa itsemurhia toisiksi eniten kaikista EU-maista väestömäärään suhteutettuna vuonna 2013. Vuoden 2014 aikana 15–19 -vuotiaat suomalaisnuoret tekivät itsemurhia kaksi kertaa enemmän EU-maiden keskiarvoon verrattuna. Itsemurhia voidaan ehkäistä tehokkaasti kysymällä itsemurha-ajatuksista, kuuntelemalla ja avun piiriin ohjaamalla. Maailman itsemurhien ehkäisypäivää vietetään sunnuntaina 10.9.