Tomas Järvinen valittu Folkhälsan Utbildning Ab:n toimitusjohtajaksi

Tomas Järvinen, 41, taidehallinnon maisteri ja tohtorikoulutettava, toiminnanjohtaja, kulttuurituottaja ja kilpapyöräilyn junioreiden Suomen mestari, on valittu Folkhälsan Utbildning Ab:n toimitusjohtajaksi. Folkhälsan Utbildning Ab pyörittää muun muassa Solvallan ja Norrvallan urheiluopistoja.

Järvinen on naimisissa, hänellä on kaksi lasta ja hän asuu Porvoossa. Järvinen aloittaa uudessa tehtävässään Folkhälsanilla 1.1.2019. Samfundet Folkhälsanin toimitusjohtaja Georg Henrik Wreden mukaan Tomas Järvisen valintaan vaikutti useampi tekijä: hänen kykynsä koordinoida suuria kokonaisuuksia, hänen laaja tietämyksensä hallinnosta, johtamisesta ja tiimityöstä sekä viimeisimpänä muttei vähäisimpänä hänen erinomainen Suomen ja etenkin Suomen ruotsinkielisen alueen tuntemuksensa. 44 henkilöä haki tehtävää.

Tomas Järvinen on tällä hetkellä Suomen ruotsinkielisen nuorisoliitto FSU:n toiminnanjohtaja. Nuorisoseuraliikkeeseen kuuluu noin 50 000 henkilöjäsentä, 300 järjestöä ja 40 virkamiestä. Kuluneiden neljän vuoden aikana hän on myös työskennellyt opettajana Sibelius-Akatemiassa, Tampereen kesäyliopistossa sekä Helsingin kesäyliopistossa. Hän on myös kahden yrityksen, Kulturfabriken Ab ja ProCult Productions Ab, toimitusjohtaja.

Järvinen toimi Popkalaset-musiikkifestivaalin tuottajana vuosina 2012, 2014 ja 2017 joiden lisäksi hän on tuottanut 400 muuta musiikki-, teatteri- ja tanssitapahtumaa. Hän on myös lastenmusiikkiyhtye Robin Hund & Hans glada orkesterin nokkamies.

Urheilulla on aina ollut suuri merkitys Järviselle. Ensisijaisesti hän on keskittynyt kilpapyöräilyyn ja jääkiekkoon, mutta harrastanut myös jalkapalloa. Tällä hetkellä ykkössijalla on pitkänmatkanjuoksu.

Tomas Järvinen odottaa innolla työskentelyä Folkhälsanilla. ”Näen haasteita ja mahdollisuuksia. Uskon, että yhdessä pystymme luomaan jotakin vieläkin nykyistä toimintaa hienompaa. Olen vaikuttunut organisaation nykyisestä toiminnasta ja tunnen ylpeyttä siitä, että minusta tulee osa sitä.”

Liitteenä kuva: Tomas Järvinen, kuvaaja Sofia Eriksson.

Lisätietoja antaa:

Tomas Järvinen
tomasjarvinen@gmail.com

Tomas Järvinen, kuvaaja Sofia Eriksson.

Finlands Lucia stöder utsatta barnfamiljer23.11.2018 14:29Tiedote

Finlands LuciaFinlands Lucia stöder utsatta barnfamiljer 2018, luciainsamlingen och årets luciaprogram Valet av Finlands Lucia 2018 pågår som bäst. Den sista röstningsdagen är onsdagen den 28 november. Kandidaterna presenteras på www.lucia.fi, där man också röstar. Man kan delta i insamlingen, som stöder utsatta barnfamiljer, fram till slutet av januari 2019. Lucia hjälper barnfamiljer i nöd Luciainsamlingen samlar även i år in medel för att hjälpa finländska barnfamiljer, som av olika orsaker har det svårt att klara av sin vardag. 2017 nådde luciainsamlingen ett rekordresultat på 164 000 euro. Med de medlen har Folkhälsan bland annat ordnat FamiljeKraft-läger för utsatta familjer. Lucia ute i vimlet Finlands Lucia kröns i Helsingfors domkyrka torsdagen den 13 december klockan 17 av professor Sixten Korkman. Efter det åker luciakortegen genom Helsingfors centrum. Lucia har redan närmare 100 besök inbokade. Finlands Lucia öppnar luciamarknaden lördagen den 8 december klockan 11.00 på Ce