SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Tomi Björck tuo suosituimmat annoksensa ruokakauppaan - Food Market Herkulle suunniteltu menu vie makumatkalle moderniin aasialaiseen keittiöön

Jaa
Huippukokki Tomi Björckin parhaita ravintola-annoksia saa nyt myös ruokakaupan valikoimista. Björckin Food Market Herkulle suunnittelema menu kokoaa yhteen hänen kaikkien aikojen suosikkinsa ja vie ruokaseikkailulle aasialaisen keittiön makuihin. Menu on saatavilla Herkku-myymälöissä ja verkkokaupassa pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella syyskuun ajan. Björck ja Herkun tiimi tarjoavat menua myös ravintola-annoksina Helsingin keskustan Herkun Bistrossa syyskuun ajan sekä Keskuskadulle avattavassa pop up -konttiravintolassa rajoitetun ajan.

- Kokosin yhteen omat suosikkini ja ravintoloideni myydyimmät annokset ja muokkasin niistä herkuimman kokonaisuuden. On hienoa saada menulleni entistäkin laajempi yleisö yhteistyön kautta. Herkku on lähikauppani Suomessa ollessa ja yhteistyö palkitun ruokakaupan kanssa on itsellenikin aivan uudenlainen aluevaltaus, Tomi Björck kertoo.

- Nyt yhä useampi pääsee maistamaan ruokamaailman supertähden suosittuja reseptejä. Herkku haluaa tarjota aina huippuruokaa, mutta myös hinnaltaan monenlaiseen tarpeeseen sopivia vaihtoehtoja. Tomi on todellinen kosmopoliitti, joka on reissannut ympäri maailmaa ja ymmärtää monien ruokakulttuurien taustoja, kertoo menun suunnittelussa mukana ollut kehityspäällikkö Harri Harjula S-ryhmän marketkaupasta.

Inspiraation lähteenä aasialaisten ruokakulttuurien sulatusuuni: Singaporen Amoy Street

Björckin yksi inspiraation lähde on Singaporen kuuluisa ruokakatu ja aasialaisten ruokakulttuurien sulatusuuni, Amoy Street. Pienissä tunnelmallisissa ravintoloissa tarjotaan thaimaalaista, japanilaista, malesialaista ja kiinalaista ruokaa.

- Menun jokaisessa annoksessa on jotain uudenlaista. Välillä pääsee makumatkalle Korea towniin, välllä mennään Japaniin. Menussa on paljon eri vivahteita, vahvoja, raikkaita ja aromaattisia makuja. Umami – viides perusmaku – on ruoanlaitossani kulmakivi. Mietin ensin, miten saamme vangittua nämä kaikki maut sekä ravintola-annoksiin että mukaan otettaviin annoksiin, mutta lopputulos osoittautui tosi onnistuneeksi, kertoo Tomi Björck.

- Viemme asiakkaamme makujen löytöretkille toiselle puolelle maailmaa ja ruokamatkan tyyli on vapaa: voi kyläillä Bistrossa tai konttiravintolassamme, noutaa lounaaksi työpäivän lomassa tai tilata verkkokaupasta kotiin illalliseksi, kertoo Helsingin keskustan Herkun Food Market Manager Janne Toivonen.

Food Market Herkun ja Tomi Björckin menun koko syyskuun ajan tarjolla olevat annokset ovat:

-          Jättirapu Som Tam -salaatti & Chili Jam

-          Karamelli-maapähkinäkanaa & Satay-maapähkinäkastike

-          Lohipastramia & Miso Skagen-perunasalaattia

Helsingin keskustan Herkun Bistrossa ja Keskuskadun pop up -konttiravintolassa tarjoillaan viikoittain vaihtuvia annoksia:

-          Paahdettua portobelloa , ponzua & parmesania

-          Kimchi Pot possusta & Kimchi-kastike

-          Akamiso-naudanposkea, Furikake-perunat & tryffelikastike

-          Ssamjang -kurpitsasta tai lammasta & ankkaa

-          Chorizo-lohi & Romesco-kastike

Annosten hinnat ovat 9,90-18,90 euroa.

Menu on tarjolla Helsingin keskustan Food Market Herkun Bistrossa 31.8.- 27.9. sekä Keskuskadulle avautuvassa pop up -konttiravintolassa 16–27.09. Mukaan otettavat take away -annokset ovat saatavilla Herkku -myymälöissä sekä verkkokaupan valikoimassa kauppa.foodmarketherkku.fi. pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella.

 

Kansallisesti ja kansainvälisesti palkittu Herkku yhdistää ruokakauppaa, ravintolaa, kauppahallia ja elämyksiä

Vuoden kalakaupaksi sekä vuoden hedelmä- ja vihanneskaupaksi valittu Food Market Herkku on elämyksellinen yhdistelmä kauppahallia, herkkukauppaa, ravintolaa ja kahvilaa, jossa ruoan rakastajat viihtyvät ja inspiroituvat. Herkku esittelee kiinnostavimmat ruokailmiöt ja inspiroi kokeilemaan uusia makuelämyksiä. Tuomme maailman kiehtovimmat ruokakulttuurit, trendit ja raaka-aineet asiakkaidemme lautasille.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Harri Harjula, kehityspäällikkö, SOK, harri.harjuja(at)sok.fi, puh. 010 768 0443


Janne Toivonen, food market manager, Food Market Herkku, Helsingin Keskusta, janne.toivonen(at)sok.fi


Tomi Björck, info(at)tomibjorck.fi


kauppa.foodmarketherkku.fi

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye