Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.

MTV Uutisten päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen.

MTV Uutiset tulee Tomi Einosen luotsaamana satsaamaan uutistoiminnan yhä vahvempaan digitalisointiin ja lisäämään reaaliaikaista uutispalvelua.

”On hienoa päästä vetämään huippuammattilaisten joukkoa ja tietysti samalla jatkamaan Merja Ylä-Anttilan kunniakkaasti viitoittamaa tietä. Tulemme luonnollisesti pitämään erittäin hyvää huolta MTV Uutisten TV-puolen lippulaivatuotteista, kuten Huomenta Suomesta sekä Seitsemän ja Kymmenen Uutisista, mutta samalla haluamme kehittää palveluamme myös uusien katsojasukupolvien uutisnälkää tyydyttämään, journalismin korkeasta laadusta tinkimättä”, kertoo MTV Uutisten uusi päätoimittaja Tomi Einonen ja jatkaa: ”Tulemme kehittämään entistä vahvemmin digitaalisuutta, sillä uutisten pitää olla mukana kansalaisten arjessa ajasta ja paikasta riippumatta. Liikkuvan kuvan kulutus lisääntyy hurjaa vauhtia, joten meidän tulee varmistaa, että myös me liikumme tapahtumien mukana ja kerromme asiantuntevasti ja faktoihin perustuen, mistä on kulloinkin kysymys. Uusia ideoita ja kehityssuunnitelmia on jo olemassa ja niistä kerromme myöhemmin lisää.”

Yhteiskuntatieteiden maisteri Tomi Einonen aloitti TV-uransa Ylen Poliisi-TV:n toimittajana vuonna 1996. MTV:n kotimaan uutistoimittajaksi ja -ankkuriksi Einonen siirtyi vuonna 1999. Einosen vetämä Suomen suurin tuotantoyhtiö Mediahub tuottaa MTV:n päivittäiset uutis- ja ajankohtaissisällöt MTV3:lle, MTV.fi-uutispalveluun ja tekstikanavalle. Lisäksi Mediahub tuottaa kaupallisia sisältöjä MTV:lle ja muille asiakkailleen.

”Olen varma, että Tomi on oikea valinta luotsaamaan Mediahubin palveluita entistä digitaalisempaan suuntaan ja varmistamaan, että uutistuotantoyhtiömme säilyy jatkossakin laatujournalismiin erikoistuneena itsenäisenä ja kannattavana palveluntarjoajana. Hänen nimittäminen uuteen rooliinsa oli harvinaisen helppo päätös ja tiedän, että myös uutistuotantomme tiimi arvostaa sitä”, kommentoi nimitystä Mediahub Oy:n hallituksen puheenjohtaja Åsa Tillberg-Widell.

MTV aloitti oman uutistoimintansa vuonna 1980 tuoden suomalaiseen televisiouutiskulttuuriin monipuolisen ja ammattitaitoisen journalismin ohella kahden uutisankkurin vetämät totuttua rennommat lähetykset ja suositun loppukevennyksen.

”MTV:n uutistoiminnalla on vankka asema suomalaisten arjessa aamusta iltaan ja olemme erittäin iloisia, että pääsemme jatkamaan sen ylläpitoa ja kehittämistä Pöllölaakson hyvin tuntevan Tomi Einosen kanssa”, iloitsee MTV Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Tomi Einonen, Mediahub Oy, 0400 751 582, tomi.einonen@mtv.fi
Jarkko Nordlund, MTV Oy, 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Åsa Tillberg-Widell, Mediahub Oy, hallituksen puheenjohtaja, +46 70 536 58 81

MTV laajentaa uutistoimintaansa kaikilla jakelualustoilla12.9.2018 10:45Tiedote

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen, jolloin aamu-uutiset aloittivat Huomenta Suomessa ja Kymmenen Uutiset sai rinnalleen Seitsemän Uutiset. Nyt MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita.

Muutos Tanskan kuninkaalliseen vierailuun: Hänen kuninkaallinen korkeutensa kruununprinsessa saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta.4.9.2018 15:33Tiedote

Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi joutuu kirurgisen operaation vuoksi perumaan viralliset tehtävänsä kahden viikon ajalta. Tämän johdosta Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinsessa saapuu aiemmin julkistetun ohjelman mukaisesti viralliselle vierailulle Helsinkiin ja Turkuun 13.-14. syyskuuta.

Kutsu medialle: Elements of AI verkkokurssin suorittaneiden valmistujaisseremonia Helsingin yliopistolla, juhlapuhujana Sauli Niinistö3.9.2018 09:48Tiedote

Helsingin yliopisto ja Reaktor esittelivät keväällä avoimen koulutusohjelman tekoäly-osaamisen laajentamiseksi. Verkkokurssille on tällä hetkellä ilmoittautunut noin 90 000 ihmistä ympäri maailmaa ja se on noussut Suomen suosituimpien kurssien joukkoon neljässä kuukaudessa. Reaktor ja Helsingin yliopisto järjestävät ensimmäisille valmistuneille valmistujaisjuhlan Helsingin yliopiston juhlasalissa torstaina 6.9.2018. Tilaisuudessa julkistetaan lisäksi kurssin suomenkielinen versio. Juhlapuheen kurssilaisille pitää tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Tanskan kruununprinssi saapuu syyskuussa Suomeen, vierailee Helsingissä ja Turussa 13.-14.9.31.8.2018 11:02Tiedote

Tanska ja Suomi juhlistavat diplomaattisten suhteidensa 100. vuotta, minkä kunniaksi Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta. Vierailun aikana kruununprinssi osallistuu Helsingin kaupungintalolla järjestettävään kestävään kaupunkisuunnittelun asiantuntijaseminaariin ja maiden lämpimiä suhteita juhlistavaan illallistilaisuuteen Finlandia-talolla, esittelee medialle tanskalaisen ruokatuotannon parhaita paloja, ja vierailee Turun telakalla.

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.