Tommi Mäkinen on Finnforelin uusi teknologiajohtaja

Tommi Mäkinen (M. Sc.) on nimitetty Finnforelin teknologiajohtajaksi (CTO) sekä uuden Finnforel Technologies -yksikön johtoon. Hän vastaa yrityksen teknologian kehityksestä, suunnittelusta ja uusien kalankasvatuslaitosten rakentamisesta. Uusi Finnforel Technologies -liiketoimintayksikkö kattaa kalagenetiikan tutkimuksen ja kaupallisen toiminnan.
Tommi Mäkinen on nimitetty Finnforelin uudeksi teknologiajohtajaksi. Kuva: Antti Rastivo

Mäkisellä (48) on laaja kansainvälinen kokemus yritysten digitalisoinnista, prosessiautomaatiosta ja disruptiivisista innovaatioista. Hän tulee Finnforelille Tata Cosultancy Services -yrityksestä, joka on yksi maailman suurimmista IT-palveluita tarjoavista firmoista. Mäkinen toimi TCS:llä Euroopan digitaalisen muutoksen ja innovaation johtajana ja keskittyi uusiin nouseviin konsepteihin sekä teknologioihin.

“Olen iloinen siitä, että Tommi liittyy Finnforelin johtoryhmään. Hän tuo mukanaan tietoa ja laajaa kansainvälistä kokemusta, joka vauhdittaa Finnforelin kasvua. Missiomme on muuttaa kalateollisuutta kohti vastuullisia, jätteettömiä ja päästöttömiä prosesseja, ja tämä matka vaatii viimeisimpien teknologioiden hallintaa ja uudenlaista ajattelua”, sanoo Finnforelin toimitusjohtaja Max Alfthan.

“Opin paljon mahdollisuuksista ja ihmiskunnan suuremmasta kollektiivisesta tiedosta TCS:ssä. Olen iloinen voidessani ottaa tämän seuraavan askeleen ja auttaa Finnforelia taistelussa paremman planeetan puolesta“, Tommi Mäkinen sanoo.

Suomalainen, vuonna 2017 perustettu teknologiayritys Finnforel on noussut ekologisen kalankasvatuksen kärkijoukkoon maailmassa. Yhtiön tuotteita myydään tällä hetkellä Suomessa yli tuhannessa ruokakaupassa Saimaan Tuore -tuotemerkillä. Finnforel teki merkittävän läpimurron marraskuussa 2020, kun sen Varkauden miljoonan kilon tuotantolaitos saavutti korkealaatuisen kalan kasvatuksessa maksimitason.

Yritys ilmoitti marraskuussa 2021 suuresta investointiohjelmasta ja on nyt aloittanut ensimmäisen gigafactoryn rakennustyöt Varkaudessa. Gigafactor muodostaa mallin yrityksen globaaleille laajentumissuunnitelmille. Investointi sisältää myös Hollolaan rakennettavan globaalin genetiikka- ja poikaslaitoksen.

Tommi Mäkinen
Teknologiajohtaja
puh. +358 50 3012297

Max Alfthan
max.ahfthan@finnforel.com
puh. +358 40 0461640

Kuvat

Finnforel Oy
Satakunnankatu 10
78300 Varkaus

+358 20 731 0140https://www.finnforel.com/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Finnforel Oy

Finnforel Corporation appoints Tommi Mäkinen as Chief Technology Officer (CTO) and head of Finnforel Technologies28.1.2022 09:59:33 EET | Press release

Tommi Mäkinen (M. Sc.) has been appointed as Chief Technology Officer (CTO) and head of Finnforel Technologies. In this role he will be heading the company’s technology development, planning and construction of its new international fish farming gigafactories. The newly established Finnforel Technologies business unit includes the research and commercial operations of fish genetics.