Tommy Snellman har utnämnts till verkställande direktör för Snellman Pro

Från och med november har Tommy Snellman utnämnts till verkställande direktör för Snellman Pro Ab. Företaget som hör till Snellman-koncernen verkar inom livsmedelsbranschen och samarbetar med proffskök.

Foto: Rami Lehtola, Snellman

Till Snellmans Pros samarbetspartners hör hotell, restauranger och caféer till vilka företaget erbjuder bland annat Snellmans inhemska köttprodukter. Nya verkställande direktören Tommy Snellman betonar ett kundorienterat tankesätt.

– Snellman Pro har skapat en välfungerande kundorienterad strategi och vi kommer fortsättningsvis att förverkliga den enligt plan. Food Service marknadsområde är viktig för oss, det är ett intressant och starkt tillväxtområde. Att äta ute har ökat och dagens konsumenter intresserar sig för såväl ansvarsfullhet som matens ursprung. Jag tror att vi även i framtiden kommer att vara betydandeaktörer på Food Service marknaden, säger Tommy Snellman.

Tommy Snellman hör till grundarfamiljen av Snellman-koncernen och han har en lång karriär bakom sig inom olika verksamhetsområden i familjeföretaget. Snellman Pros nya verkställande direktör har en gedigen erfarenhet av samarbeten med yrkeskök och färdigmatsmarknaden på hemmaplan men också i Sverige, Norge och Danmark. Tommy Snellman fungerar som koncernens verksamhetsledare för Färdig mat, Food Service och Panini.

Tommy Snellman, verkställande direktör, Snellman Pro
044 7966305 tommy.snellman@snellman.fi

Erkki Järvinen, koncerndirektör, Snellman-koncernen
0400 455 913 erkki.jarvinen@snellman.fi

Foto: Rami Lehtola, Snellman

Snellman Pro är en del av Snellman-koncernen som verkar inom livsmedelsbranschen. Till koncernen hör fem verksamhetsområden: Köttförädling, Färdig mat, Panini, Food Service och Djurmat. Koncernen har verksamhet i Finland och i Sverige. De största verksamhetsorterna är Jakobstad och Kervo. Koncernens omsättning år 2017 var c. 300 miljoner euro och den sysselsätter över 1300 personer.

Följ Oy Snellman Ab

Senaste pressmeddelandena från Oy Snellman Ab