Tommy Snellman Kokkikartanon toimitusjohtajaksi

Snellman-konsernin hallitus on nimittänyt Tommy Snellmanin, 45, Snellmanin Kokkikartano Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi 1.2.2018 alkaen. Kokkikartanon uusi vetäjä liputtaa kotimaisuuden ja laadun sekä yhdessä tekemisen puolesta.

Tommy Snellman aloittaa Kokkikartanon toimitusjohtajana 1.2. Kuvaaja Rami Lehtola / Snellman

–  Kokkikartano on vahva brändi, joka tunnetaan hyvänmakuisesta aidosta perusruuasta. Kotimaisuus, laadukkuus ja hyvät raaka-aineet – ne ovat ja tulevat jatkossakin olemaan Kokkikartanon toiminnan ytimessä, sanoo Tommy Snellman.

Keravalla toimivan Kokkikartanon periaatteena on aidoilla kotiresepteillä valmistetun ruuan tarjoaminen hyvän ruuan ystäville. Vuodesta 2006 yritys on ollut osa Pietarsaaresta lähtöisin olevaa elintarvikealan Snellman-konsernia.

Tommy Snellman kuuluu konsernin perustajasukuun ja hänellä on takanaan pitkä ura perheyrityksen eri toimialoilla ja eri tehtävissä. Viimeiset viisi vuotta hän on luotsannut konserniin kuuluvaa Mr. Panini -yritystä. Helmikuun alusta hän ottaa Mr. Paninin lisäksi vetovastuun myös Kokkikartanosta.

Valmisruokayritys on tulevalle toimitusjohtajalle entuudestaan tuttu, sillä hän on työskennellyt Kokkikartanolla vuosina 2006-2011. Kokkikartano on viime vuosina kasvanut vahvasti. Uusi toimitusjohtaja haluaa pitää yrityksen kasvulinjalla ja kehittää toimintaa edelleen.

–  Menestyvän yrityksen lisäksi saan johdettavakseni myös hienon työyhteisön. Minulla on vahva luottamus näihin ihmisiin, heidän ammattitaitoonsa ja osaamiseensa. Uskon yhdessä tekemisen voimaan ja odotan innolla, että pääsemme yhdessä viemään Kokkikartanoa eteenpäin,sanoo Tommy Snellman.

Tommy Snellman, toimitusjohtaja (1.2.2018), Kokkikartano
044 7966305 tommy.snellman@snellman.fi

Henrik Snellman, hallituksen puheenjohtaja, Snellman-konserni
0500 564815 henrik.snellman@snellman.fi

Snellmanin Kokkikartano Oy on pieni keravalainen laadukkaaseen valmisruokaan keskittyvä ruokatehdas.Yritys on perustettu vuonna 1999. Vuodesta 2006 Snellmanin Kokkikartano Oy on ollut osa elintarvikealalla toimivaa Snellman-konsernia. Kokkikartanolla ruoka valmistetaan samoista raaka-aineista ja samalla tavalla kuin se itselle kotona tehtäisiin, suomalaisia raaka-aineita suosien.Yritys työllistää noin 150 ruoka-alan ammattilaista Keravalla ja Pietarsaaressa.

Snellman-konserni toimii elintarvikealalla ja sen toiminta koostuu viidestä toimialasta: Lihanjalostus, Valmisruoka, Panini, Food Service ja Eläinruoka. Konsernilla on toimintaa Suomessa ja Ruotsissa. Suurimmat toimipaikat ovat Pietarsaaressa ja Keravalla. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 300 milj. euroa ja henkilöstö koostuu yli 1300 ammattilaisesta.

Nu behövs handling – Snellman höjer producentpriset och satsar på den unika finländska primärproduktionen8.2.2018 07:00Tiedote