Toni Vilander mukaan Ferrarien myyntiin Suomessa ja Virossa

Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander on sopinut suomalaisen Luxury Collection Automobiles -automaahantuojan kanssa kansainväliseksi kasvavan yhtiön osakkuudesta. Ferrari keskittää samalla myyntiään ja huoltoaan Suomessa Luxury Collectionille, jonka Ferrari-myynti on viime vuosina kasvanut merkittävästi. Lempäälän autotalon kehittämisen lisäksi yhtiö laajentaa toimintansa myös Viroon. Uusi autoliike avataan Tallinnassa perjantaina 14. elokuuta.

Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander (keskellä) on sopinut suomalaisen Luxury Collection Automobiles -automaahantuojan kanssa kansainväliseksi kasvavan yhtiön osakkuudesta. Yhtiön perustajat Esa Schroderus (vas.) ja Miika Toivonen (oik).

Vuonna 2009 perustettu lempääläinen Luxury Collection on Suomen suurin luksus- ja urheiluautojen maahantuoja ja valtuutettu Ferrari-huolto. Yhtiö myi Suomessa viime vuonna 65 uutta superautoa, joista 50 Ferraria. Lisäksi yhtiö myi kaksi sataa käytettyä luxus- ja premium -luokan autoa. Suomalaisen autotalon suhde Ferrariin tiivistyi entisestään kilpa-autoilija Toni Vilanderin tullessa Luxury Collectionin osakkaaksi ja mukaan superautoliikkeen toimintaan.

”On upeaa saada Vilanderin kaltainen ferraristi mukaan myös autokaupan puolelle. Hän on työskennellyt Ferrarin kanssa kilparadoilla jo 15 kautta, joten tuntee Maranellon oriin ominaisuudet läpikotaisin. Tonin myötä saamme joukkoomme myös palan Ferrarin perhettä ja suoran linjan tehtaan pääkonttoriin Maranelloon. Se on luonnollisesti merkittävä etu paitsi meille, myös asiakkaillemme”, kertoo Luxury Collection -autotalon johtaja Esa Schroderus ja jatkaa: ”Laajennamme toimintamme myös Viroon, jossa avaamme elokuussa Luxury Collection -showroomin Tallinnaan. Näin pystymme vastaamaan myös Viron jatkuvasti kasvaneeseen superautokysyntään.”

Ferrarin pitkäaikaisin luottokuljettaja

Ferrarin kansainvälinen brändilähettiläs Toni Vilander on ajanut GT-luokan Ferrarilla yhtäjaksoisesti vuodesta 2006. Hän on Ferrarin tehdaskuljettajana saavuttanut kaksi kertaa LeMans -kisan voiton sekä FIA WEC -sarjan GTE Pro -luokan maailmanmestaruuden. Tällä kaudella Vilander ajaa Yhdysvalloissa GT-luokan pääsarjaa Ferrari 488 GT3-autolla.

”Uskon, että pystyn Ferrarin ratissa saamani kokemuksen myötä tuomaan lisäarvoa asiakkaillemme. Tulenkin olemaan mukana ajo- ja testitapahtumissa, joissa asiakkaat pääsevät itse kokemaan, mihin superauto pystyy”, myös C-Moren F1-lähetysten asiantuntijana toimiva Toni Vilander kertoo ja jatkaa: ”Osakkuuteni suomalaisessa Luxury Collectionissa ja Ferrarin brändilähettilyys ovatkin taas yksi askel siihen, mitä tulen oman aktiiviurani jälkeen tekemään. Toki toivon, että kisauraanikin olisi vielä jäljellä, mutta nämä tekemiset tukevat hyvin toisiaan.”

Luxury Collection on kotimaisessa omistuksessa oleva superautojen maahantuontiyhtiö. Yhtiö on erikoistunut Ferrarin myyntiin ja huoltoon, mutta myös muut urheilu– ja luksusautot kuuluvat Luxury Collectionin valikoimaan. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 31 miljoonaa euroa.

Luxury Collection Automobiles -autotalo sijaitsee Lempäälässä (Areenakatu 4). Tallinnan Luxury Collection Showroom avautuu 14.8. osoitteeseen Poordi 3.

Miika Toivonen, CEO, Luxury Collection Automobiles
+358 40 543 0855, miika.toivonen@luxurycollection.fi

Esa Schroderus, manager, Luxury Collection Automobiles
+358 400 620 513, esa.schroderus@luxurycollection.fi

”Osakkuuteni suomalaisessa Luxury Collectionissa ja Ferrarin brändilähettilyys ovat yksi askel siihen, mitä tulen oman aktiiviurani jälkeen tekemään. Toki toivon, että kisauraanikin olisi vielä jäljellä, mutta nämä tekemiset tukevat hyvin toisiaan”, kertoo Toni Vilander vierellään Luxury Collectionin Miika Toivonen (vas.) ja Esa Schroderus (oik.).
"Toni Vilanderin  myötä saamme joukkoomme myös palan Ferrarin perhettä ja suoran linjan tehtaan pääkonttoriin Maranelloon, mikä on luonnollisesti merkittävä etu paitsi meille, myös asiakkaillemme”, kertoo Luxury Collection -autotalon johtaja Esa Schroderus (oik.) ja jatkaa: ”Laajennamme toimintamme tällä viikolla myös Viroon, jossa avaamme elokuussa Luxury Collection -showroomin Tallinnaan.” Kuvassa vasemmalla autoliikkeen perustajaosakas ja toimitusjohtaja Miika Toivonen.
"Toni Vilanderin myötä saamme joukkoomme myös palan Ferrarin perhettä ja suoran linjan tehtaan pääkonttoriin Maranelloon, mikä on luonnollisesti merkittävä etu paitsi meille, myös asiakkaillemme”, kertoo Luxury Collection -autotalon johtaja Esa Schroderus (oik.) ja jatkaa: ”Laajennamme toimintamme tällä viikolla myös Viroon, jossa avaamme elokuussa Luxury Collection -showroomin Tallinnaan.” Kuvassa vasemmalla autoliikkeen perustajaosakas ja toimitusjohtaja Miika Toivonen.

Sami Hedberg tuo komedian suorana olohuoneisiin – uran ensimmäinen nettilive pikkujouluperjantaina 4.12.27.11.2020 14:55:26 EETTiedote

Pandemia ja sen mukanaan tuomat kokoontumisrajoitukset muuttivat esiintyvien taiteilijoiden kuluvan vuoden suunnitelmat. Myös standup-koomikko Sami Hedberg joutui siirtämään kiertueensa, mikä vei lavaesiintymiset paitsi Hedbergiltä, myös nauruntäyteiset illat tuhansilta faneilta. Tuodakseen iloa ja lohtua nykyhistorian synkimpään pikkujoulukauteen, tarjoilee Sami Hedberg uransa ensimmäisen kerran esityksensä suoraan komedianystävien olohuoneisiin perjantaina 4.12.

Kirjailijat perustivat ginitislaamon – lukijoille laatua myös lasiin16.11.2020 16:10:05 EETTiedote

Suomalaiset kirjallisuusalan ammattilaiset ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon. Tuomas Kyrön, Christian Rönnbackan, Soili Pohjalaisen ja Lippo Luukkosen perustama tislaamo toimii Mäntsälän keskustan Meijerinpuiston vanhassa sikalassa. Kirjailijoiden tislaamomestari Ari Kaura on kehittänyt ensimmäisen tisleen, Reader’s gin -käsityögin, jossa maistuu katajanmarjan lisäksi minttu, korianteri ja sitrushedelmä.

Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa15.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.