Torstai oli yllätystä täynnä Linnanmäellä!

Linnanmäen huvikauden 2019 miljoonas kävijä astui sisään huvipuiston porteista torstaina 12.9. Onnekkaat huvittelijat palkittiin lahjakassilla, joka oli pullollaan Linnanmäki-aiheisia tuotteita ja lipputuotteet koko päivän huvitteluun. Miljoonas kävijä Olivia Lindberg, 10, suunnitteli menevänsä Taigan kyytiin.

Linnanmäelle saapuu vuosittain yli miljoona kävijää ja tänä vuonna miljoonas kävijä oli Olivia Lindberg, 10, joka saapui Linnanmäelle Lohjalta. Mukanaan Olivialla oli perheensä Elina, Mikko sekä pikkuveli Samuel, 8.

- Käymme Linnanmäellä kerran vuodessa ja tänään tulimme Linnanmäelle huvittelemaan siis ensi kertaa tänä vuonna. Kävimme myös viime vuonna iik!weekin aikaan Linnanmäellä ja päätimme tänäkin vuonna saapua kesäloman sijasta syksyllä huvittelemaan, sillä jonot laitteisiin ovat silloin lyhyemmät, mikä on lasten mielestä tosi kiva juttu, Elina Lindberg kertoo.

Linnanmäellä on menossa syyskuun 22. päivään saakka kauhuteematapahtuma iik!week, joka tarjoaa kauhua ja jännitystä niin aikuisille kuin perheen pienimmillekin. Kauhukohteisiin Olivia ei kuitenkaan aikonut ensimmäisenä suunnata, vaan päivän suunnitelmia kysyttäessä yli 140-senttisellä Olivialla oli selkeä ajatus.

- Suunnitelmissa on mennä Taigan kyytiin ja odotan sitä innolla! Olen valmistautunut Taigan siiville katsomalla videon ratalaitteesta, Olivia kertoo.

Linnanmäki palkitsi perheen Linnanmäki-aiheisella lahjakassilla, josta riittää iloa ja makeutta huvittelupäivän jälkeen vielä kotimatkalle asti.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2019 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2019 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.