HKL

Torstaina testataan tiheämpää metroliikennettä Espoossa – kolme neljästä metrojunasta ajaa Matinkylään asti

Jaa

Metrossa kokeillaan torstain 30.8. aamu- ja iltaruuhkissa (n. klo 7–9.30 ja 14.30–18.30) liikennöintimallia, jossa joka toinen nyt Tapiolassa kääntyvistä junista jatkaa matkaansa Matinkylään asti.

Kuva: Tom Toikka
Kuva: Tom Toikka

Näin torstain aamu- ja iltaruuhkien aikana kolme neljästä metrojunasta ajaa myös Tapiolan länsipuolella, jossa vuoroväli on vaihtelevasti 2,5 tai 5 minuuttia. Tässä mallissa Matinkylään asti ajetaan tunnissa kuusi junaa enemmän kuin normaalisti.

Torstaina tehtävän kokeilun tarkoituksena on kerätä lisätietoa liikenteen toimivuudesta tiheämmällä vuorovälillä. Järjestelyllä selvitetään, olisiko Matinkylän lähtöjen määrää mahdollista lisätä nykyisestä. Tiheämpi liikenne on alttiimpaa häiriöille, koska junien kääntöpaikalla pelivaraa olisi nykyistä vähemmän.

Liikennettä tilaava HSL ja metroa operoiva HKL kokeilivat tiheämpää metroliikennettä Matinkylään edellisen kerran toukokuussa. Tiheämpään liikenteeseen siirtymisestä ei ole vielä tehty päätöstä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

HKL:

Arttu Kuukankorpi
liikennöintiyksikön johtaja
p. 040 505 2226

HSL:

Johanna Wallin
ryhmäpäällikkö, joukkoliikennejärjestelmät
p. 050 337 5685

Kuvat

Kuva: Tom Toikka
Kuva: Tom Toikka
Lataa

Tietoja julkaisijasta

HKL
HKL
PL 53250
00099 HELSINGIN KAUPUNKI

(09) 310 1071http://www.hkl.fi

HKL vastaa raitiovaunujen ja metrojen liikennöinnistä, kaupunkipyöristä sekä joukkoliikenneinfran eli ratojen, asemien ja varikoiden hoidosta ja kehittämisestä. HKL – kaupungin paras liike.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta HKL

Raide-Jokerin kustannuksesta on valmistunut uusi arvio – lopullinen kustannusarvio selviää tammikuun lopussa6.11.2018 08:58Tiedote

Raide-Jokeri-allianssissa on käynnissä kehitysvaihe, joka päättyy keväällä 2019. Kehitysvaiheessa laaditaan vuoden 2016 hankesuunnitelmaa tarkempia suunnitelmia sekä määritellään rakentamisen aikataulu ja kustannukset. Suunnittelun edetessä myös hankkeen kustannusarvio tarkentuu moneen otteeseen. Nyt valmistuneen kustannusarvion mukaan radan kokonaiskustannukset ovat 367 miljoonaa euroa vuoden 2015 hintatasossa. Lopullinen kustannusarvio selviää ensi vuoden tammikuussa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme