TotoTV:n ja MTV:n ravilähetyksiin tulee hevosten paikannusgrafiikka

Ravilähtöjen seuraaminen televisiosta helpottuu huomattavasti TotoTV:ssä ja MTV3:ssa. Hevosten sijainnit visualisoiva järjestelmä otetaan käyttöön aluksi Vermossa. Ensi-ilta on ensi keskiviikkona Toto65-raveissa.

Hevosten järjestystä voi uudessa palvelussa seurata myös alalaidan visualisoinnista.

Visualisointi palvelee katsojia ensimmäisen kerran keskiviikkona 12.7. ja siitä lähtien keskiviikkoisin Vermon Toto65-raveissa. Tavoitteena on ottaa paikannus käyttöön myös kaikissa Toto76-raveissa lauantaisin syksyn aikana.

Paikannusjärjestelmän avulla pystytään esittämään hevosten sijainnit helposti seurattavalla ja havainnollisella grafiikalla. Ruudun alalaidassa olevassa visualisoinnissa hevosia kuvaavat niiden numerot. Lisäksi lähdön pelatuimmilla hevosilla on omat tunnusvärinsä, mikä tekee lähdön seuraamisesta edelleen jännittävämpää.

-        Palvelu on suunnattu erityisesti uusille asiakkaille. Pelaajat löytävät jatkossa helpommin hevosten sijainnit ja voivat seurata grafiikan avulla lähdön etenemistä. Järjestelmää kehitetään asiakkailta saadun palautteen perusteella, kertoo TV-tuottaja Timo Lämsä Veikkauksesta.

Vastaava palvelu on käytössä muun muassa Ruotsissa. Veikkauksen ja Yellow film & TV.n yhteistyössä kehittämä järjestelmä kuitenkin poikkeaa Ruotsin vastaavasta palvelusta tekniseltä toteutukseltaan ja tarkkuudeltaan.

-        Satelliittipaikannukseen perustuva palvelumme on maailman ensimmäinen täysin gps-pohjainen hevosten seurantajärjestelmä. Sen etu on liikuteltavuus, kertoo Timo Lämsä.

Lisätietoja: TV-tuottaja Timo Lämsä, Veikkaus, p. 09 4370 5123