TotoTV:n ja VeikkausTV katsojamäärä kasvaa ja toimintavarmuus paranee – kuvanjakelu siirtyy Maxicasterille

Veikkauksen TotoTV:n ja muiden liikkuvan kuvan palveluiden katselukokemus ja toimintavarmuus paranevat Veikkauksen kuvanjakelun siirtyessä Maxicasterille huhtikuun puolivälissä. Moderni teknologia pienentää viivettä ja tarjoaa aina parhaan mahdollisen katselukokemuksen kulloinkin käytettävissä olevalla kaistanleveydellä.

TotoTV-streamien keskimääräiset katselumäärät päivittäin. Vuoden 2018 aikana TotoTV-streamejä on katsellut päivittäin yli 6 500 asiakasta.

- Lähetystekniikan uudistamisen yhteydessä parannamme materiaalien löydettävyyttä. Kaikki Suomen yli 500 vuosittaista ravitapahtumaa ovat katsottavissa TotoTV:stä ja vanhat vapaasti katsottavissa olevat lähetykset muodostavat ainulaatuisen media-arkiston, kertoo TV-tuottaja Timo Lämsä Veikkauksesta.

TotoTV:n katsojamäärä on kasvanut 42 prosenttia sen siirryttyä Fintotolta Veikkaukselle. Nyt lähetykset tavoittavat keskimäärin päivittäin noin 6 500 katsojaa. Pääpaino on kuitenkin maanantain Magic Monday, keskiviikon ja lauantain studiolähetyksissä, jolloin puhutaan huomattavasti suuremmista katsojamääristä. TotoTV:n kautta esitetään noin 2 000 hevosurheilulähetystä ja VeikkausTV:n kautta noin 5 000 urheilutapahtumaa.

- Vuoden alusta lanseerattu uusi maanantain nopearytminen Magic Monday -konsepti  on saanut TotoTV:n katsojamäärät kasvuun. Katsojamäärän odotetaan edelleen kasvavan, linjaa Lämsä.

Modernisoitu teknologia mahdollistaa paremman toimintavarmuuden ja katselukokemuksen paranemisen. Viive ja katkot vähenevät varmistetulla järjestelmällä. Mobiilikatselu on otettu entistä paremmin huomioon ja koko laitekanta on Maxicasterin uudistetulla teknologia-alustalla.

- Teknologian uudistuksessa on otettu huomioon lähetyksien vaatima alhainen viive kuvassa ja tarve välittää kuvaa niin kuituyhteyksille kuin mobiilikäyttöönkin. Uusi järjestelmä havaitsee asiakkaan laajakaistan maksiminopeuden ja tarjoaa siihen aina parhaan mahdollisen kuvanlaadun. Samalla kun valmistaudumme tarjoamaan hyvälaatuista kuvaa kaikkiin päätelaitteisiin, kasvava katsojamäärä on otettu huomioon niin, että järjestelmä kestää sen, kertoo Maxicaster Oy:n toimitusjohtaja Tommi Blom.

Ravit siirtyvät pikku hiljaa mobiililaitteisiin

TotoTV siirtyi vanhasta analogisesta jakelusta digitaaliaikakauteen jo 1997. Kun kuvaa välitettiin alkuaikoina noin sataan pelipisteeseen, nyt raveja seurataan pelipisteiden lisäksi kotikatsomoissa internetin välityksellä, ja yhä useammin omasta kaikkialla mukana kulkevasta älypuhelimesta tai tabletista.

- Virta vie lineaarisen TV:n katselun lisäksi kohti vuorovaikutteista IPTV:tä ja etenkin on demand -katselua eli katsojan itse valitsemaa aikaa ja paikkaa. Suorien TotoTV- ja VeikkausTV-lähetysten katselun lisääntymisen ohella myös videoarkiston arvo kasvaa, muistuttaa Tommi Blom.

Kaikki suomalaiset ravilähdöt ovat jälkeenpäin vapaasti katsottavissa ja median käytössä TotoTV:n videoarkistossa.

TotoTV on Veikkauksen maksutta rekisteröityneille Etuasiakkailleen tarjoama palvelu veikkaus.fi:ssä. TotoTV-lähetykset ovat tilattavissa kaapeli ja iptv-operaattoreiden sekä Ruutu+:n ja C Moren palveluissa suorina lähetyksinä - studiolähetykset nähdään aina keskiviikkoisin ja lauantaisin sekä suosion saavuttanut Magic Monday -konsepti palaa kesätauon jälkeen lokakuun alusta alkaen maanantain tarjontaan.

Lataa
Arkiston ulkoasua on modernisoitu ja uudessa Veikkausmedia-palvelussa hevostallenteiden löytämistä on helpotettu. Palvelussa asiakkaat voivat uutena ominaisuutena ladata hevosklipit omalle koneelleen. Palvelu mahdollistaa jatkossa myös muiden urheilulajien ja lähetyksien esittämisen.
Lataa

Eurojackpotatessa kimppa on kannattanut: porukkapelivoitot lähestyvät 300:aa miljoonaa17.10.2018 08:45Tiedote

Suomen Eurojackpot-voitoista yli neljännes on osunut porukoille. Kaikkiaan 14 täysosumasta yli kolmannes eli viisi on tullut porukkapeleihin, ja viidestä suurimmasta hirviöpotista kolme on mennyt jakoon kimpoille. Eurojackpottaamista voi siis hyvällä syyllä sanoa joukkuepeliksi, jossa Suomi on pärjännyt. Yksi tämänvuotisista onnistujista on runsaat 100 000 euroa voittanut nuori nainen, jonka voitto sai astelemaan asuntokaupoille.

Pikkuharavalla 300 000 voittanut jyväskyläläinen: ”Unohda viivotinrivit - pelaa vastakarvaan!”12.10.2018 20:04Tiedote

Eipä tiennyt mies, millaiseen kultasuoneen iski, kun jätti Vakion 4,50 euron haravarivinsä Seppälän Prismassa Jyväskylässä kesäkuun alussa. Hänen pelaamansa ainut täysosuma oli kertaistettu kahdella. Voitto-osuus olisi ollut ilman kesäbonusta kaksi kertaa 74 908,20 euroa eli 149 814,40 euroa, koska sama rivi oli pelattu kahteen kertaan. Veikkaus maksoi silti ainoalle täysosumalle luvatun 300 000 euron kesäbonuksen. – Kyllä siinä meni yö pyöriessä, mies muistelee yllätystä, kun voittosumma kasvoikin tuplaan odotetusta.