Osuuskunta Tradeka

TRADEKA LAHJOITTAA 2,5 MILJOONAA YLEISHYÖDYLLISIIN HANKKEISIIN

Jaa

Osuuskunta Tradeka panostaa Suomen tulevaisuuteen ja lahjoittaa 2,5 miljoonaa euroa toimintaan, joka aktivoi ja tukee suomalaisia sekä edistää uudenlaista järjestö- ja yritystoimintaa.

Osuuskunta Tradeka täyttää tänään tiistaina sata vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Tradeka on tehnyt yhteensä 2,5 miljoonan euron lahjoitukset yhteistä hyvää edistäviin hankkeisiin. ”Tavoitteenamme on tehdä sekä hyvää tulosta että hyvää ympäröivälle yhteiskunnalle. Palautamme osan tuloksestamme voitonjakolupauksemme mukaisesti yhteiseen hyvään”, sanoo Tradekan toimitusjohtaja Perttu Puro.

Tradeka haluaa olla mukana vahvistamassa Suomen tulevaisuutta tukemalla kansalaisia, tasa-arvoa, innovointia ja yrittäjyyttä. Juhlavuonna avustuksia ovat saaneet hankkeet, jotka aktivoivat ja tukevat kansalaisia, uudistavat toimintatapoja ja mahdollistavat uudenlaista kansalaisjärjestö- tai yritystoimintaa. Erityisenä painopistealueena on ollut oikeudenmukaisen ja kaikki suomalaiset huomioivan digitalisaation tukeminen.

”Jaamme 2,5 miljoonan euron lahjoitukset yli 30 hankkeen tai toimijan kesken. Osa lahjoitusten saajista, kuten Väestöliiton Poikien Puhelin ja Aalto-yliopiston Design Factory, ovat täysin uusia, osa avustuskohteista on pitkäaikaisia kumppaneitamme. Lahjoituksistamme voi lukea lisää tradeka.fi -sivustolla juuri avatussa Omistaminen tekee hyvää -blogissamme”, kertoo Tradekan vastuullisuusjohtaja Satu Niemelä.

Tradeka on muistanut juhlavuotenaan myös jäseniään yhteensä yli 100 euron jäseneduilla per jäsen sekä järjestämällä jäsenistölle Tuntematon sotilas -elokuvan kutsuvierasnäytöksiä ympäri Suomen.

Lista avustuskohteista löytyy Osuuskunta Tradekan verkkosivuilta.

Tradekan historia yksiin kansiin

Myös tutkimus- ja historiahankkeet ovat saaneet lahjoituksia. Tradeka on sopinut professori Markku Kuisman, dosentti Teemu Keskisarjan ja FM Anitra Komulaisen kanssa kokoavan historiateoksen kirjoittamisesta OTK–EKA-vetoisen edistysmielisen osuustoimintaliikkeen vuosikymmenistä yrityksenä ja kansanliikkeenä. ”Haluamme muodostaa kokonaisvaltaisen kuvan ja ymmärtää, mihin edistysmielisen osuustoimintaliikkeen menestys ja epäonnistumiset ovat perustuneet”, toteaa professori Markku Kuisma kirjan taustoista.

FAKTA
Kuluttajaosuuskunnasta omistajaosuuskunnaksi

Sadassa vuodessa osuuskauppavetoisesta kuluttajaosuuskunnasta moderniksi omistajaosuuskunnaksi muuttunut Tradeka toimii nykyisin monella sektorilla. Omistukset, joilla edistetään suomalaisen talouselämän rakennemuutosta tai ratkotaan erilaisia yhteiskunnallisia haasteita, ovat tärkeä osa osuuskunnan toimintaa.

Juhlavuonna Tradeka lisäsikin strategiaansa uuden omistajakategorian Malta ja toteuta. Tämän niin sanotun kärsivällisen rahan sijoituskategorian kohteissa Tradeka ei tavoittele maksimituottoa, vaan maltillista, lähinnä inflaatiosuojan antavaa 2–4 prosentin tuottoa. Neljäs omistajakategoria, Malta ja toteuta, täydentää Tradekan aiempaa Omista ja kehitä -, Sijoita ja turvaa - sekä Luo uutta -omistajakategorioiden muodostamaa strategiaa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot:

Osuuskunta Tradeka, toimitusjohtaja Perttu Puro
Puh. 040 779 3436, perttu.puro@tradeka.fi

Osuuskunta Tradeka, vastuullisuusjohtaja Satu Niemelä
Puh. 040 561 6802, satu.niemela@tradeka.fi

Tietoja julkaisijasta

Osuuskunta Tradeka
Osuuskunta Tradeka
PL 72
00501 HELSINKI

09 733 51http://www.tradeka.fi

Osuuskunta Tradeka on vuonna 1917 perustettu kuluttajaosuuskunta. Tänä päivänä Osuuskunta Tradeka palvelee noin 240 000 jäsentä ja vastaa heidän jäseneduista sekä jäsenpalveluista. Näitä tuottavat muun muassa Restel Oy ja Osuuskunnan yhteistyökumppanit. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Osuuskunta Tradeka

Lehtipiste Oy mukaan kuluttajien pakettitoimituksiin yhdessä Matkahuollon kanssa - 300 pakettiautomaattia kuluttajien käyttöön lokakuussa12.6.2018 08:31Tiedote

Kuluttamisen muutos ja verkkokaupan jatkuva kasvu haastavat alan toimijoita uusiin avauksiin. Tuoreen pakettipalveluita koskevan kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset jakaantuvat kahteen selkeään ryhmään. Vastaajista 39 prosenttia haluaa henkilökohtaista palvelua noutopisteillä ja saman suuruinen 39 prosentin joukko itsepalvelua pakettiautomaatilla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme