Trafi ja Ajovarma allekirjoittivat sopimuksen kuljettajatutkinto- ja ajokorttitoiminnoista

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi ja Ajovarma Oy ovat tänään 9.6. allekirjoittaneet sopimuksen kuljettajatutkinto- ja ajokorttitoimintojen palveluntuottamisesta. Sopimus tulee voimaan 1.1.2016.

Nyt allekirjoitetun sopimuksen perusteella Ajovarma hoitaa 1.1.2016 alkaen kuljettajatutkintojen vastaanottamisen, tieliikenteen henkilölupien, kuten ajokortin ja opetusluvan käsittelyn sekä niihin liittyvät palvelutehtävät. Uudistuksen myötä toteutuu yhden luukuin periaate eli kuljettajatutkintoihin ja ajokortteihin liittyvät palvelut saa saman katon alta. ”Uusien ajokortteihin liittyvien palveluiden myötä pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä monipuolisemmin. Uskomme, että mahdollisuus hoitaa kaikki asiat samassa paikassa ja yhdellä kertaa on asiakkaille varmasti tervetullut uudistus”, sanoo Trafin toimialajohtaja Hanna Hakanen

Ajovarma tarjoaa kuljettajatutkinto- ja ajokorttipalveluita yli sadalla toimipaikalla ja palveluverkosto kattaa koko Suomen. Ajovarman toimipaikat sijaitsevat pääsääntöisesti A-Katsastuksen katsastusasemien yhteydessä. ”Ajovarman kattava verkosto ja pitkään kokemukseen perustuva ammattitaito varmistavat laadukkaan asiakaskokemuksen myös uusien palveluiden osalta”, toteaa Ajovarman toimitusjohtaja Hannu Pellikka.

”On hyvin todennäköistä, että ajokortin myöntämisen hinta tulee laskemaan uuden toimintamallin myötä. Hinnat vahvistuvat kuitenkin vasta loppuvuodesta, mutta viranomaiskustannusten odotetaan siis laskevan nykyisestä”, kertoo Hakanen.

Trafi kilpailutti kuljettajatutkinto- ja ajokorttitoimintojen palveluidentuottamiseen uuden kumppanin. Kilpailutus toteutettiin alueittain ja Ajovarma Oy:n, A-Katsastus Oy:n, Yksityiset K-asemat Oy:n ja A-Katsastus Group Oy:n yhteistarjous voitti kaikki 13 aluetta.

Lisätietoja:

Trafi
Yksikönpäällikkö Marko Rajamäki, marko.rajamaki(at)trafi.fi, p. 029 5345 465

Toimialajohtaja Hanna Hakanen, hanna.hakanen(at)trafi.fi, p. 029 5345 307

Ajovarma Oy
Toimitusjohtaja Hannu Pellikka, hannu.pellikka(at)ajovarma.fi, p. 045 632 2022

A-Katsastus aloitti valtakunnallisen noutokatsastuksen koronaviruksen johdosta20.3.2020 15:07:08 EET | Tiedote

A-Katsastus aloitti 20.3.2020 valtakunnallisen noutokatsastuksen kuluttaja-asiakkaille. Ajoneuvo haetaan asiakkaan pihasta ja palautetaan katsastuksen jälkeen samaan paikkaan. Asiakas tilaa palvelun katsastusasemalta ja palvelu suoritetaan sovittuna aikana. Noutokatsastus on järjestetty siten ettei asiakkaan ja katsastajan tarvitse kohdata fyysisesti. Palvelu on suunnattu erityisesti koronaviruksen riskiryhmille ja sen voi tilata ja maksaa myös ilman nettiyhteyttä.

SUOMEN SUURIN AUTOVAURIOKORJAAMOKETJU INCAR, AUTO VATÉN HEINOLASTA JA A-KATSASTUS GROUPIN OMISTAMA PÄÄKAUPINKISEUDULLA TOIMIVA HARRY LAMPINEN YHDISTYVÄT29.3.2017 11:00:00 EEST | Tiedote