Tšekkipub Hospoda Koza on avattu

Ravintola Hospoda Koza on avattu 10.9. Kuopion kauppahallin kellariin, Kauppakatu 45:een. Ravintolassa on 130 asiakaspaikkaa.

Pubin aukioloajat ovat alkuun keskiviikko - lauantai klo 18-01. Myöhemmin syksyllä koronarajoitusten mahdollisesti poistuessa ilta jatkuu viikonloppuisin aamu neljään asti.

Pubin miljöö ammentaa useista vanhoista, perinteisistä tšekkiläisistä oluttuvista ja illanviettoa säestää karaoke. Kattavan kappalevalikoiman sekä erinomaisen äänentoiston ansiosta Koza on karaoken ystävien uusi ykköspaikka Kuopiossa. Perjantai ja lauantai-iltoina paikalla on ammattitaitoinen karaokejuontaja. Rauhallisempi illanvietto mukavassa seurassa vaikkapa pelejä pelaillen onnistuu myös mainiosti kellaritilan sokkeloisuuden ja kiehtovuuden ansiosta. Tilaan tulee myös yksityisesti varattava karaokekabinetti vaikkapa yrityskäyttöön tai yksityistilaisuuksia varten.

Ravintola Koza toimii samalla myös maineikkaan Kozel Tšekkipanimon näyteikkunana ja ainoana brändibaarina Suomessa. Kozel on maailman tunnetuin tšekkiläinen olut. Panimon kaksi tunnusomaista lageria, Kozel Premium ja Kozel Dark ovat haalineet yli 100 palkintoa ja tulevat tietenkin näyttävästi esille muiden kiehtovien Itä- ja Pohjois-Euroopan oluiden kanssa.

Na zdraví!

Kuopio Wine Festival 2022 -yhteenveto9.7.2022 17:30:00 EEST | Tiedote

Kuopio Wine Festivalilla eli Kuopion Viinijuhlilla kävi tänä kesänä 32 500 kävijää. Viinijuhlien ruuhkaisesta avauslauantaista tuli runsaasti kehittävää palautetta. Palautteisiin reagoitiin jo saman viikonlopun aikana. Viinijuhlien loppuaika saatiin juhlittua iloisissa merkeissä ja musiikin ystäville tarjottiin Kuopion kesään kunnon musiikillinen ilotulitus koko Suomen parhaimmiston esiintyessä Viinijuhlilla. Suosituimpia viinilaatuja olivat Riesling -valkoviinit ja shampanjat. Kaikkineen alueella viinejä myytiin noin 14 300 pulloa. - Tapahtuma jäi hieman kävijätavoitteesta, mutta on edelleen Kuopion suurin tapahtuma ja alueen merkittävin matkailutuloa tuottava tapahtuma. Kokonaisuutena juhlista jää alueelle noin 10 miljoonan euron matkailutulot. Tapahtuman aikana keskustan ravintolat ja hotellit ovat erinomaisella täyttöasteella ja kauppa käy varmasti hyvin kaikilla keskusta-alueen toimijoilla, summaa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen. Viinijuhlat uudistuvat vuodelle 2023 Viini

Kasvomaskin käyttö PeeÄssän toimipaikoissa20.4.2022 12:58:59 EEST | Tiedote

Terveyden ja hyvinvoinninlaitos THL kevensi pääsiäistä edeltävänä torstaina omaa maskilinjaustaan merkittävästi. Päivittäistavarakauppa ry, Kaupan liitto ja Mara ry ovat niin ikään päivittäneet omia, asiakkaille suunnattuja maskisuosituksiaan, eikä kaupan tai ravintoloiden asiakkailta edellytetä enää maskin käyttöä. Maskia saa luonnollisesti käyttää yhä niin halutessaan. Myös S-ryhmän henkilöstön maskilinjausta on päivitetty. PeeÄssän henkilöstön yhteisestä maskisuosituksesta luovutaan, mutta henkilöstöllä on edelleen mahdollisuus käyttää työtehtävissään halutessaan maskia. Työpaikalla maskien käytöstä päättää työnantaja riskinarvioinnin perusteella. -Vaikka luovumme yhteisestä maskisuosituksesta kaupoissamme, ravintoloissamme ja muissa toimipaikoissamme Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n uuden ohjeistuksen mukaisesti halutessaan maskia voi kuitenkin edelleen käyttää. Linjaus koskee niin asiakkaitamme kuin henkilökuntaamme, toimitusjohtaja Mikko Junttila linjaa.