TT, dosentti Valdemar Kallunki korkeakouluyksikön johtajaksi Laurea-ammattikorkeakouluun

Teologian tohtori, dosentti Valdemar Kallunki aloittaa Laurea-ammattikorkeakoulun korkeakouluyksikön johtajan tehtävässä 7.1.2019 alkaen. Laurean uudistuvassa organisaatiossa (1.1.2019 alkaen) korkeakouluyksiköt vastaavat koulutustehtävänsä lisäksi tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnasta, aluekehitystoiminnasta ja –palveluista sekä liiketoiminnasta.

Valdemar Kallunki vastaa ylempiin ammattikorkeakoulututkintoihin johtavasta koulutuksesta ja ammattikorkeakoulututkintoihin kuuluvista yhteisistä digitaalisista tutkinnon osista sekä verkkopedagogiikan kehittämisestä Laureassa. Korkeakouluyksikön johtajana Kallunki on korkeakoulun johtoryhmän jäsen.

Kallunki siirtyy korkeakouluyksikön johtajan tehtävään Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (XAMK) tutkimusjohtajan tehtävästä. Kallungilla on pitkä ja monipuolinen kokemus korkeakoulutoiminnan kehittämisestä ja johtamisesta. Aiemmin hän on toiminut mm. tutkijana ja korkeakoulun vahvuusalojen vetäjänä. Kallunki on dosentti Helsingin yliopistossa (Kirkkososiologia) ja Turun yliopistossa (Uskontotiede) sekä Maanpuolustuskorkeakoulussa (Sotilassosiologia).

Jouni Koski
Rehtori, toimitusjohtaja, Laurea-ammattikorkeakoulu
Puh. (09) 8868 7660, jouni.koski@laurea.fi

Robotit helpottamassa hoitohenkilön arkea sairaaloissa21.11.2018 14:15Tiedote

Tutkimusten mukaan hoitohenkilöstön työajasta jopa 30 prosenttia menee muuhun kuin varsinaiseen hoitotyöhön. Siksi robotit voisivat soveltua erinomaisesti fyysistä työvoimaa vaativiin rutiininomaisiin tehtäviin. Carea ja Pohjola Sairaala ovat mukana Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun ylimaakunnallisessa yhteistyöhankkeessa, jossa kehitetään uutta ja innovatiivista ratkaisua pienten jätejakeiden keräämiseen, säilyttämiseen ja kuljettamiseen.