Tubecon Games kerää niin pelaamisen harrastajat kuin ammattilaiset yhteen Tampereelle – Tampere-talo muuttuu viihteellisen pelaamisen keskukseksi 20.–21.8.2021

Tubecon Games -tapahtuman ohjelma on valmistunut ja julkaistu. Tampere-talo muuttuu kahden päivän ajaksi kaikenlaisen pelaamisen viihdekeskukseksi. Tapahtuma kokoaa yhteen Suomen tunnetuimmat vaikuttajat, heidän faninsa ja ammattipelaajat.

Tampere-talo, kuva Laura Vanzo

Tapahtuman osallistujat pääsevät tapaamaan ja haastamaan eri peleissä Suomen suosituimpia vaikuttajia kuten Jaakko Parkkali, Herbalisti, Jennysvoices, Namikolinx, Boheemi, Mikirotta, PAQPA, ZoneVD, IlariPro, MrJallu101, Dokke, Uiwenuise, Nedde, Tinke, Niko & Santtu ja monia muita.

– Tubecon Games tarjoaa viihteen, elämysten, pelien, turnausten, ohjelmanumeroiden ja Meet & Greet -fanitapaamisten lisäksi Suomen parasta e-sports -viihdettä. Ohjelma ja sisältö on rakennettu sekä nuoremmalle että vanhemmalle sukupolvelle ja tavoitteenamme on luoda tapahtumasta jokavuotinen viihteellisen pelaamisen ykköstapahtuma Suomessa, kertoo Tampere-talo Oy:n liiketoimintajohtaja Mika Nevalainen.

Tubecon Games -tapahtumassa ratkeaa myös Counter Strike -pelin Suomen mestaruus. Tubecon Games CS:GO Finnish Championship (eSM) -lopputurnaus järjestetään perjantaina 20.8. Turnausta edeltää netissä 30.7.–1.8. pelattava karsintaturnaus. Mukana karsintataistossa on yhteensä 128 joukkuetta, joista kolme parasta etenevät livenä pelattavaan Tubecon Games CS:GO Finnish Championship lopputurnaukseen. Neljäntenä osallistujana lopputurnaukseen ottaa osaa lajin hallitseva mestari HAVU Gaming.

– Suomalaiset pelaajayhteisöt ovat ottaneet Tubecon Games -tapahtuman innolla vastaan, mistä Tubecon Games CS:GO Finnish Championship (eSM) on hieno osoitus. Myös muista kansallisista pelimestaruuksista rakentuu varmasti haluttuja kisoja jo ensimmäisessä tapahtumassa, toteaa Tubeconin toimitusjohtaja Jan Grehn.

PUBG1000 – PlayerUnknown’s Battlegrounds -turnauksen (PG16) karsintaottelut alkavat perjantaina ja jatkuvat lauantaina. Among Us -livessä liekeissä ovat muun muassa Herbalisti, Jennysvoices, Namikolinx, Boheemi, Mikirotta, PAQPA ja ZoneVD. Kommentaattorina ja juontajana on Jaakko Parkkali.

The Flintstones Speedrunissa voi haastaa ZoneVD:n ja kokeilla lyödä ZoneVD:n maailmanennätys uusiksi! FIFA-Loungentapahtumat juontaa IlariPro. NHL-Loungen juontaa MrJallu101. FIFA- ja NHL-Loungessa pelataan molempina päivinä ja Tubecon Gamesin viralliset mestarit vuosimallia 2021 kruunataan lauantaina pelattavissa finaaleissa.

Minecratf-alueella yleisö pääsee toden teolla mukaan. Päivän aikana on 1 vs 1 -pelejä. Myös Fortnitessa on lukuisia vaikuttajien 1 vs 1 -vetoja. Liekeissä ovat muun muassa Boheemi, Dokke ja Mikirotta. Yleisö pääsee myös pelaamaan Uiwenuisea vastaan. Nocco Stream Corner sijaitsee tapahtuman PG16 -alueella ja siellä ovat paikalla sekä vaikuttajat että pelaajat. Pelaajamimmit Tinke, Paqpa & Nedde ottavat haltuun The Sims -pelin viihteellisen ja interaktiivisen show:n myötä.

Muut päiväkohtaiset ohjelmanumerot julkaistaan lähempänä tapahtumaa. Tapahtuman järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin.

Liput voit ostaa Tiketti.fi ja Lippu.fi palveluista. Myös ovelta voi ostaa pääsylippuja, ellei tapahtuma ole jo ennakkoon loppuunmyyty. Ohjelma on esitelty Tubeconin sivuilla.

Tubeconin nettisivut

Tubeconin lehdistökuvat

Tampere-talon lehdistökuvat

Tampere-talo, kuva Laura Vanzo

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Talossa on vieraillut jo lähes 10 miljoonaa kävijää. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas ja työntekijöitä on 69. Hallituksen puheenjohtaja on Martti Silvennoinen.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Suomen ensimmäinen Courtyard by Marriott -hotelli.

Tampereen Kirjamessut – Kirjafestarit 2021 järjestetään joulukuun ensimmäisenä viikonloppuna30.6.2021 08:51:45 EEST | Tiedote

Tampereen Kirjamessut – Kirjafestarit 2021 järjestetään tänä vuonna 4.-5. joulukuuta Tampere-talossa. Festareille tulee yli 250 ohjelmanumeroa ja puheenvuoroa seitsemällä eri lavalla, vuoden 2021 kärkikirjailijoita kaikista genreistä sekä viime vuodelta siirtyneitä tärkeitä teemoja ja kirjallisuuden tähtihetkiä. Lauantaina 4. joulukuuta festareilla jaetaan myös perinteinen Tulenkantaja-palkinto. Osa ohjelmasta myös striimataan ja tallennetaan.

Yhdysvaltain suurlähetystö tarjoaa maksuttoman päivän Tampere-talon kesänäyttelyissä 4. heinäkuuta – Yhdysvaltojen itsenäisyyspäivänä kunnioitetaan AIDSiin menehtyneen taiteilija Keith Haringin muistoa29.6.2021 07:55:00 EEST | Tiedote

Yhdysvaltain suurlähetystö kunnioittaa vuonna 1990 AIDSiin menehtyneen amerikkalaisen katutaiteilija Keith Haringin muistoa. Yleisö pääsee Yhdysvaltain itsenäisyyspäivän kunniaksi 4. heinäkuuta maksutta Tampere-talon Keith Haring Posters -taidenäyttelyyn sekä Ilpo Musto: London Calling -näyttelyyn.

Tampere-talo teki mittavia uudistuksia koronasulun aikana – Ison salin valaistus ja talon saniteettitilat uusittiin ja aurinkovoimalan laajennus on rakenteilla17.6.2021 07:50:00 EEST | Tiedote

Tampere-talo ja sen omistaja Tampereen kaupunki ovat käyttäneet koronasulun ajan tehokkaasti tekemällä merkittäviä toiminnallisia ja kestävän kehityksen uudistuksia talossa. Ison salin yleisvalaistus uusittiin kokonaisuudessaan ja Ison salin katolle on rakenteilla aurinkovoimalan kolmas lisäosa. Lisäksi Tampere-talon pääaulan naisten saniteettitilat on täysin uudistettu. Tampere-talo on kiinteistönä Suomen ensimmäinen hiilineutraali kongressi- ja konserttikeskus.

Tampere-talon kesänäyttelyt avautuvat ensi viikolla – Keith Haring, Ilpo Musto sekä Teemu Keisteri ja Nikolo Kerimov esittelevät poptaiteen monia puolia15.6.2021 07:50:00 EEST | Tiedote

Tampere-talon kesänäyttelyt avataan tiistaina 22. kesäkuuta. Näyttelyissä nähdään katutaiteen kehittäjä Keith Haringin, valokuvaajalegenda Ilpo Muston sekä kotimaisen modernin taiteen nousevan kaksikon Teemu Keisterin ja Nikolo Kerimovin töitä. Tampere-talon kesävieraita palvelee myös maailman ainoa Muumimuseo, ja Sorsapuistossa voi nauttia tervasaunan, hamppusaunan ja avantosaunan löylyistä.

Tampereen Tähtikatu täydentyy lokakuussa – ehdota omaa musiikkialan suosikkiasi tähden saajaksi4.6.2021 11:04:58 EEST | Tiedote

Suomen ensimmäinen kansainvälinen musiikin Tähtikatu avattiin Musiikki & Media -tapahtuman 30-vuotisjuhlan kunniaksi Tampereella syksyllä 2019, jolloin kadulle upotettiin 11 ensimmäistä tähtilaattaa. Viime vuonna Tähtikadulle ikuistettiin kuusi uutta tähteä. Vuosittain kadulle lisätään uusia tähtiä, joiden nimet päätetään yleisöltä saatujen ehdotusten pohjalta. Nyt on jälleen aika ehdottaa vuoden 2021 tähtien saajia.