Tubecon Games kerää pelaamisen harrastajat, vaikuttajat, fanit ja ammattilaiset yhteen Tampereelle huhtikuussa 2022

Tampere-talosta tulee viihteellisen pelaamisen elämyskeskus 15.–16. huhtikuuta 2022, kun Tubecon Games tuo Tampereelle kattauksen Suomen suosituimpia vaikuttajia. Tapahtuman Early Bird -liput tulivat myyntiin torstaina 2.2.2021.

Tubecon 2019 © Tubeconin kuva-arkisto

Tampere-talo muuttuu huhtikuussa 2022 kahden päivän ajaksi kaikenlaisen pelaamisen elämyskeskukseksi, kun Pohjoismaiden suurin vaikuttajatapahtuma Tubecon laajenee Tampereelle. Tubecon Games kokoaa yhteen Suomen tunnetuimmat vaikuttajat, heidän faninsa sekä harraste- ja ammattipelaajat.

”On hienoa päästä järjestämään tämä kauan odotettu suurtapahtuma Tampere-talossa ja kutsua peliharrastajia ja vaikuttajia eri puolilta Suomea viettämään aikaa yhdessä pelaamisen merkeissä”, kertoo Tampere-talo Oy:n liiketoimintajohtaja Mika Nevalainen.

Tapahtuman osallistujat pääsevät tapaamaan, seuraamaan ja haastamaan eri peleissä peli- ja somemaailmasta tuttuja vaikuttajia. Tapahtumassa ovat mukana mm. Lakko, IlariPro, Jaakko Parkkali, Jennysvoices, Namikolinx, Boheemi, Mikirotta, PAQPA, IlariPro, MrJallu101, Neddeplays, Tinke, Niko & Santtu ja monia muita.

”Tubecon Games tarjoaa viihteen, elämysten, pelien, turnausten, ohjelmanumeroiden ja Meet & Greet -fanitapaamisten lisäksi Suomen parasta e-sports viihdettä. Ohjelma ja sisältö on rakennettu sekä nuoremmalle että vanhemmalle sukupolvelle ja tavoitteenamme on luoda tapahtumasta jokavuotinen viihteellisen pelaamisen ykköstapahtuma Suomessa”, kertoo Tubeconin toimitusjohtaja Jan Grehn.

Lippuja voi ostaaTiketti.fi- ja Lippu.fi-palveluista. Early Bird -liput ovat myynnissä 31.12.2021 saakka. Myös ovelta voi ostaa pääsylippuja, ellei tapahtuma ole jo ennakkoon loppuunmyyty.

Tubecon Games tarjoaa ohjelmaa kaikenikäisille, mutta tapahtumassa on myös erillisiä ikärajallisia alueita, joissa sisäänpääsyyn vaaditaan joko 16 tai 18 vuoden ikää. Tapahtuman ohjelma on esitelty Tubeconin verkkosivuilla.

Päiväkohtaiset ohjelmanumerot julkaistaan lähempänä tapahtumaa. Tapahtuman järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin.

Tubecon Games oli tarkoitus järjestää Tampere-talossa jo 20.–21. elokuuta 2021, mutta tapahtuma jouduttiin perumaan koronarajoitusten vuoksi. Vuoden 2021 tapahtumaan ostetut liput käyvät vuoden 2022 tapahtumaan sellaisenaan.

Tubecon 2019 © Tubeconin kuva-arkisto

Tampere-talossa vieraili kesällä jopa 70 000 kulttuurin ystävää – etenkin Toto ja Tähtien sota kiinnostivat12.8.2022 10:23:40 EEST | Tiedote

Tampere-talon näyttelyissä, konserteissa ja Muumimuseossa vieraili kesälomakauden aikana jopa 70 000 kävijää. Suurinta kiinnostusta herättivät perjantaina 5. elokuuta Sorsapuisto Live -uutuustapahtumassa esiintynyt amerikkalainen rockyhtye Toto sekä Tähtien sota -keräilyesineistä koostuva Unofficial Galaxies -näyttely, joka oli esillä Sorsapuistosalissa heinäkuun ajan. Tampere-talon tähtien kesä jatkuu elokuussa, kun Isossa salissa vierailevat Puolustusvoimien varusmiessoittokunta sekä Radion sinfoniaorkesteri solistinaan viulisti Pekka Kuusisto.

Tampere-talon kesänäyttelyillä jo yli 6 000 kävijää – ”Tampereelle on helppo tulla kauempaakin”11.7.2022 12:27:10 EEST | Tiedote

Pohjoismaiden suurin konsertti- ja kongressikeskus Tampere-talo kiinnostaa matkailijoita myös kesäkaudella. Heinäkuun alussa avautuneissa kahdessa kesänäyttelyssä on reilun viikon aikana vieraillut yli 6 000 kävijää. Unofficial Galaxies -näyttely esittelee Tähtien sota -fanimaailmasta tuttuja keräilyesineitä ja ulkomaankirjeenvaihtaja Rauli Virtasen dokumentaarinen valokuvanäyttely maapallon kriisialueiden elämää 50 vuoden ajalta.

Latvian Kansallisbaletin Romeo ja Julia tuo ajattoman tragedian marraskuussa Tampere-taloon4.7.2022 14:15:00 EEST | Tiedote

Kansainväliset balettivierailut jatkuvat Tampere-talossa marraskuussa. Latvian Kansallisbaletti ja Tampere Filharmonia esittävät Sergei Prokofjevin Romeo ja Julia -baletin perjantaina 11. ja lauantaina 12. marraskuuta Tampere-talossa yhteensä kolme kertaa. Orkesteria johtaa Latvian Kansallisoopperan ja -baletin ylikapellimestari Mārtiņš Ozoliņš. Liput ovat nyt myynnissä.

Mediakutsu: Tampere-talon kesänäyttelyissä Tähtien sota -keräilyesineitä ja Rauli Virtasen valokuvanäyttely29.6.2022 19:46:05 EEST | Tiedote

Toivotamme median edustajat vierailemaan ennakkoon Tampere-talon kahdessa kesänäyttelyssä torstaina 30. kesäkuuta klo 13. Unofficial Galaxies -näyttelyssä tutustutaan Tähtien sota -fanimaailmasta tuttuihin keräilyesineisiin, rekvisiittaan, pukuihin ja harvinaisiin lelufiguureihin. Kesän valokuvanäyttelyssä matkataan puolestaan pitkän linjan ulkomaantoimittaja Rauli Virtasen kanssa maapallon kriisialueille aina 1970-luvun Vietnamista nykypäivän Ukrainaan asti.