Tubetatonnivoittaja sijoittaa vielä komeampiin videoihin

#Tubetatonni-kisan voittaja on 17-vuotias Emil Kaskikallio Vantaalta. Kaskikallion videolla käytiin läpi sitä, mistä nuoren miehen tulot ovat peräisin ja mihin varoja uppoaa. Eniten rahaa upposi herkkuihin ja mopon ylläpitoon. Voittorahat Kaskikallio aikoo säästää ja sijoittaa osan paremman videoeditointikoneen hankintaan.

Vantaan Vaskivuoren lukiossa medialinjalla opiskeleva Kaskikallio kertoo voittajavideon suunnitteluun uponneen aikaa pari viikkoa.

”Tein ensin yhden version, jonka kuitenkin hylkäsin. Otin mukaan enemmän eri kuvauspaikkoja”, Kaskikallio kertoo. ”Lähdin tekemään vähän erilaista työtä kuin monet muut kilpailuun tulleet työt. Otin mukaan enemmän visuaalista sisältöä ja lisäsin myös vähän huumoria – en kyllä silti arvannut, että voitto irtoaa!”

Voittaja ratkesi kolmen esiraadin valitseman kilpailutyön välillä. Eniten peukkuja Youtubessa saanut video voitti pääpalkinnon. Kaskikallion video keräsi noin 450 peukkua finaalitrion muiden osanottajien jäädessä reiluun 250:een ja sataan peukkuun. Kaksi muuta voittajaäänestyksessä ollutta vloggaajaa palkitaan Helsingin Sanomien lukuoikeuksilla. Muut finalistityöt näet täältä. Kilpailuun tuli yhteensä noin neljäkymmentä kilpailutyötä – videot on nähtävissä osoitteessa tubetatonni.fi.

Voittaja palkitaan perjantaina aamupäivällä lukiolaisten Talousguru-kilpailun finaalin yhteydessä. Finaalia voi seurata suoranaYoutubesta klo 9.15 alkaen.

#Tubetatonni-kisaa järjestävät Finanssiala ry:n lisäksi FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta sekä Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto HYOL ry. Kisaa on tukenut myös Taloustoimittajat ry.

Emil Kaskikallion voittajavideo

Hallitus parantamassa viljelijöiden mahdollisuuksia varautua satovahinkoihin17.1.2019 15:12Tiedote

Hallitus esittää satovahinkovakuutusten vapauttamista vakuutusmaksuverosta vuoden 2027 loppuun asti. Näin yhä useammat viljelijät saavat mahdollisuuden vakuuttaa satonsa vaikeiden vuosien varalta. Esimerkiksi vuoden 2017 sateisen ja kolean kesän takia jopa viidennes sadosta jäi korjaamatta. Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliiton MTK:n arvion mukaan huono sää aiheutti yli 100 miljoonan euron tappiot viljelijöille.

Rahastoista lunastettiin viime vuonna 3,9 miljardia euroa9.1.2019 07:24Tiedote

Suomeen rekisteröidyistä sijoitusrahastoista lunastettiin vuoden 2018 aikana nettomääräisesti yhteensä 3,9 miljardia euroa. Lisäksi rahastopääoma pieneni haastavan markkinakehityksen seurauksena. Yhteenlaskettu rahastopääoman arvo oli vuoden lopussa 110,1 miljardia euroa. Finanssiala ry:n julkaisemaan Rahastoraporttiin otettiin vuoden vaihteessa mukaan uusia rahastoja, mikä kasvatti pääomia 2,8 miljardilla eurolla.