Tubetatonnivoittaja sijoittaa vielä komeampiin videoihin

#Tubetatonni-kisan voittaja on 17-vuotias Emil Kaskikallio Vantaalta. Kaskikallion videolla käytiin läpi sitä, mistä nuoren miehen tulot ovat peräisin ja mihin varoja uppoaa. Eniten rahaa upposi herkkuihin ja mopon ylläpitoon. Voittorahat Kaskikallio aikoo säästää ja sijoittaa osan paremman videoeditointikoneen hankintaan.

Vantaan Vaskivuoren lukiossa medialinjalla opiskeleva Kaskikallio kertoo voittajavideon suunnitteluun uponneen aikaa pari viikkoa.

”Tein ensin yhden version, jonka kuitenkin hylkäsin. Otin mukaan enemmän eri kuvauspaikkoja”, Kaskikallio kertoo. ”Lähdin tekemään vähän erilaista työtä kuin monet muut kilpailuun tulleet työt. Otin mukaan enemmän visuaalista sisältöä ja lisäsin myös vähän huumoria – en kyllä silti arvannut, että voitto irtoaa!”

Voittaja ratkesi kolmen esiraadin valitseman kilpailutyön välillä. Eniten peukkuja Youtubessa saanut video voitti pääpalkinnon. Kaskikallion video keräsi noin 450 peukkua finaalitrion muiden osanottajien jäädessä reiluun 250:een ja sataan peukkuun. Kaksi muuta voittajaäänestyksessä ollutta vloggaajaa palkitaan Helsingin Sanomien lukuoikeuksilla. Muut finalistityöt näet täältä. Kilpailuun tuli yhteensä noin neljäkymmentä kilpailutyötä – videot on nähtävissä osoitteessa tubetatonni.fi.

Voittaja palkitaan perjantaina aamupäivällä lukiolaisten Talousguru-kilpailun finaalin yhteydessä. Finaalia voi seurata suoranaYoutubesta klo 9.15 alkaen.

#Tubetatonni-kisaa järjestävät Finanssiala ry:n lisäksi FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta sekä Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto HYOL ry. Kisaa on tukenut myös Taloustoimittajat ry.

Emil Kaskikallion voittajavideo

Puolueeton lääketieteellinen asiantuntijalausunto tarpeen korvausriidoissa25.9.2018 06:00Tiedote

Korkein oikeus (KKO) ja oikeusministeri Antti Häkkänen ovat viime aikoina nostaneet esiin tärkeän asian sosiaalivakuutusta koskevien etuudenhakijoiden oikeusturvasta. Etuuksia ja korvauksia koskevissa riitatapauksissa on kiistan käsittelyä varten vaikeaa saada ulkopuolisen puolueettoman tahon antamia lääketieteellisiä asiantuntijalausuntoja. Vakuutus- ja työeläkeyhtiöitä edustava Finanssiala ry (FA) kannattaa ministerin ja KKO:n tavoitetta, että asia saadaan pikaisesti kuntoon. FA:n mukaan asiantuntijalausuntojen laadinnassa on otettava huomioon kaikkien etuuskiistoja käsittelevien tuomioistuinten ja muutoksenhakuelinten tarpeet.

Lobbaus on osa demokratiaa – lobbarirekisteri on tarpeen21.9.2018 13:24Tiedote

Finanssiala ry (FA) on samaa mieltä kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläisen kanssa siitä, että Suomeen tulee perustaa kattava lobbarirekisteri. Lobbaus kuuluu olennaisena osana avoimeen ja moniarvoiseen demokratiaan. Siksi siitä on syytä tehdä avointa ja läpinäkyvää. Vehviläinen vastaanotti perjantaina 21.9. Itä-Suomen yliopiston tutkijoiden laatiman raportin, jossa tarkasteltiin lobbarirekisterin kansainvälisiä esimerkkejä.