Tuhat koululaista opettelee ekologisia elämäntapoja musiikkiteatterin avulla

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY tarjoaa Finlandia-talossa perjantaina 4.5. koululaisille kolme maksutonta esitystä musiikkinäytelmästä Lajitellut laulut ja säästetyt sävelet. Näytökset varattiin täyteen nopeasti.

HSY tarjoaa Lajitellut laulut ja säästetyt sävelet -musiikkinäytelmän koululaisille.

Musiikkinäytelmä on Janne Viitamäen säveltämä ja kirjoittama. Se kertoo reippaasta Jani-pojasta, joka tapaa ”kotitontun”. Uuden tuttavuuden myötä Jani oppii, miten tärkeää jätteiden lajittelu ja kierrättäminen sekä energian säästäminen on. Esityksen aikana myös lapset ohjaavat toimimaan oikein.

- Järjestimme näytökset viime vuonna ensimmäistä kertaa ja saimme todella positiivista palautetta sekä lapsilta että opettajilta. Lapset seurasivat esitystä keskittyneesti ja osasivat lajitella todella hyvin, kertoo HSY:n ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto ilahtuneena.

HSY tukee oppilaitosten ja päivähoidon ympäristökasvatusta Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Kauniaisissa ja Kirkkonummella tarjoamalla esimerkiksi oppitunteja ja opetustuokioita. Maksuttoman ympäristökasvatuksen aiheita ovat muun muassa jätteen määrän vähentäminen, lajittelu, kohtuulliset kulutusvalinnat sekä vesihuoltoon ja lähivesiin tutustuminen. Ympäristökasvatus tavoittaa vuosittain noin 30 000 lasta ja nuorta.

Tapahtumatoteutuksessa on mukana Finlandia-talo ja Lyyti Oy. Finlandia-talo noudattaa toiminnassaan kestävän kehityksen mukaista ISO 14001 ympäristösertifikaattia ja on panostanut energiatehokkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Lyyti Oy tarjoaa ilmoittautumisjärjestelmän.

Ympäristöasiantuntija Päivi Vaisto, puh. 040 705 5863, paivi.vaisto@hsy.fi

Finlandia-talo Oy:n tapahtumakoordinaattori Lotta Valtasaari, puh. 09 402 4429, lotta.valtasaari@finlandiatalo.fi

Traileri esityksestä YouTubessa https://www.youtube.com/watch?v=1Mh8DM3AfYM&feature=youtu.be

HSY:n hallituksen kokous 25.5.201825.5.2018 10:16Tiedote