Tule kuuntelemaan JHL:n neuvottelutavoitteista 10.10. Sokos Hotelli Pasilaan

Työ- ja virkaehtosopimusten neuvottelukierros käynnistyy Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n osalta marras-joulukuussa. Nykyisten työehtosopimusten voimassaoloaika päättyy lähes kaikilla JHL:n sopimusaloilla tammikuun 2018 lopussa.

Puhutaan työehdoista -tilaisuuksissa käydään läpi tarkemmin mistä neuvotellaan, millaisella työjärjestyksellä ja millaisin tavoittein. Pääkaupunkiseudun tilaisuus järjestetään tiistaina 10.10.2017 kello 17 alkaen Sokos Hotelli Pasilassa (Maistraatinportti 3).

Tilaisuudessa ovat mukana liiton puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine ja neuvottelupäällikkö Kristian Karrasch. Tilaisuuteen osallistuu noin sata alueen aktiivia ja jäsentä.

Toimituksenne edustaja on tervetullut tilaisuuteen. Niemi-Lainetta ja Karraschia voi haastatella tilaisuuden yhteydessä.

JHL hakee tulevissa tes-neuvotteluissa ostovoimaa työntekijöille. Myös työhyvinvointiin pitää nyt satsata.

Yleisistä neuvottelutavoitteistamme voi lukea täältä:

Lisätietoja:

Päivi Niemi-Laine, puheenjohtaja 040 702 4772

Kristian Karrasch, neuvottelupäällikkö, valtio, infra- ja sivistysalat 040 728 9046

Mari Keturi, neuvottelupäällikkö kunta-ala, kirkko ja hyvinvointialat 050 461 9315

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n 220 000 jäsentä huolehtivat suomalaisten hyvinvoinnista, peruspalveluista ja turvallisuudesta monenlaisissa tehtävissä. Heidän alojaan ovat hoito, hoiva, kasvatus, sivistys, ruokahuolto, tekniikka ja infrastruktuuri, liikenne, puhtaus ja kunnossapito, hallinto, vapaa-aika, kulttuuri, turva ja pelastus. JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla, yrityksissä, järjestöissä ja seurakunnissa. Kunta-alalla JHL on suurin henkilöstöjärjestö.

JHL inleder i oktober ett omfattande övertids- och skiftbytesförbud - om beredningen av uppsägningslagen fortsätter meddelas under hösten om ytterligare åtgärder25.9.2018 12:08Tiedote

Förbundet för den offentliga sektorn och välfärdsområdena JHL inleder övertids- och skiftbytesförbud i början av oktober inom nästan alla avtalsbranscher. Förbuden är i kraft tills vidare. Förbundet är också berett på andra stridsåtgärder ifall beredningen av uppsägningslagen fortsätter.

JHL förbereder sig för organisationsmässiga åtgärder mot uppsägningslagen: ”Ett försvagat uppsägningsskydd kan i framtiden gälla alla”11.9.2018 15:03Tiedote

Förbundet för den offentliga sektorn och välfärdsområdena JHL förbereder sig för politiska stridsåtgärder med vilka förbundet motsätter sig försvagandet av uppsägningsskyddet. Förbundet har höjt sin organisationsmässiga beredskap. I början av vecka 39, dvs. om ca två veckor, meddelar JHL om noggrannare stridsåtgärder.