Tulevaisuuden liikenne Kasvupolulle 15 potentiaalista kasvuyritystä

Tulevaisuuden liikenne Kasvupolun yritysvalinnat on tehty. Kasvupolun tuomariston valinnoissa painottuivat muun muassa liikenteen alan murros sekä digitaaliset työkalut ja prosessit.

Tulevaisuuden liikenne Kasvupolku®-sparraukseen valittiin mukaan 15 yritystä.  Hakijoita oli yhteensä 30. Valitut yritykset ovat:

• Autori Oy, Oulu
  • Cation Oy, Pirkkala
  • Driveco Oy, Espoo
  • eMabler Oy, Espoo
  • Geyser Batteries Oy, Helsinki
  • Goodmill Systems Ltd, Espoo
  • Helpten Oy, Espoo
  • MovekoTech Oy, Hyvinkää
  • NFleet Oy, Jyväskylä
  • Roboride Oy, Tampere
  • Single Wing Energy Oy, Helsinki
  • Takila Energy Solutions Oy, Turku
  • Unikie Oy, Tampere
  • Viestipaja Oy, Lahti
  • Åbergin Linja Oy, Espoo

Mukaan löytyi monipuolisesti sekä uusia että toiminnassaan vakiintuneita uutta kulmaa hakevia innovatiivisia yrityksiä eri liiketoiminta-alueilta. Liikenteen alan murros, digitaaliset työkalut ja prosessit sekä sähköistyminen haastavat tulevat ja nykyiset toimijat, mikä näkyy tuomariston valinnoissa, Tulevaisuuden liikenne Kasvupolun tuomaristo kommentoi.

Kasvupolun tuomaristo arvioi sparraukseen hakeneita yrityksiä kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla. Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

• Marcus Suvanto, Destia
  • Tapio Ojanen, Väylävirasto
  • Juha Lehtonen, Siemens
  • Jussi Mäntynen, Siemens
  • Marko Forsblom, ITS-finland
  • Pekka Komu, Ladec
  • Mika Kulmala, Tampereen kaupunki
  • Tommi Äijälä, Innovestor

KASVUPOLUN SISÄLTÖ JA ETENEMINEN

Sparraukseen valitut yritykset saavat maksutonta sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä. Ensimmäinen tapahtumapäivä on 20.5.2021, ja se järjestetään digitaalisesti etäyhteyksien avulla. Toinen tapahtumapäivä on 18.8.2021.

Kaikille tapahtumapäiviin osallistuville yrityksille lähetetään henkilökohtaiset osallistumisohjeet.

KASVUPOLUN KUMPPANIT

Kasvupolku®-kumppanit yhdessä Kasvu Openin valtakunnallisten kumppanien kanssa mahdollistavat kasvuyrityksille maksuttoman sparrauksen.

Tulevaisuuden liikenne Kasvupolun kumppanit ovat:Destia, Innovestor, ITS Finland, Ladec, Siemens, Tampereen kaupunki ja Väylävirasto.

Katri Rutanen
katri.rutanen@kasvuopen.fi

Kasvu Open on kasvuyritysten sparraaja. Tarjoamme monipuolisesti palveluja yrittäjille, joilla on kiikarissa liiketoiminnan kasvattaminen.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, DNA, Keski-Suomen Liitto, KPMG, Varma, AWS, Kauppakamari ja Technopolis.