Tulevaisuus keskiössä Kokkola Material Weekin käynnistyessä Tullipakkahuoneella

Kokkola täyttyy marraskuun puolivälissä kemianteollisuuden, biotalouden ja mineraalitalouden ajankohtaisesta tutkimuksesta ja kehitysnäkymistä, jo yhdeksättä kertaa järjestettävän Kokkola Material Weekin valloittaessa kaupungin.

Viime vuonna viikko järjestettiin virtuaalisena, tänä vuonna järjestäjät ovat innoissaan voidessaan toivottaa maksuttoman tapahtuman osallistujat tervetulleiksi hybriditapahtumaan, jonka näyttämönä toimivat verkon lisäksi niin kauppakeskus Chydenia, Kokkolan kaupungintalo, kuin myös Tullipakkahuone, jossa avajaisia tänä vuonna vietetään.

Avajaisseminaarin 15.11 järjestelyistä vastaavat KOSEK ja Kokkolan kaupunki, ja siellä tulevat puhuttamaan erityisesti tulevaisuuden sähkö- ja vetyuudistukset. Alustajina toimivat Tieliikenteen tietokeskuksen Hanna Kalenoja, Euroopan lupaavimman 35 innovaattorin joukkoon valittu visionääri Perttu Pölönen ja Aurelia Turbinesin toimitusjohtaja Matti Malkamäki. Lisäksi kuullaan myös Terrafamen ja Umicoren edustajien puheenvuorot. Seminaari päättyy verkostoitumiseen Arpan musiikin säestyksellä. Kiinnostus Kokkola Material Weekiä kohtaan on ollut suurta jo ennalta.

- Kokkola Material Weekin pitkä perinne kantaa hedelmää myös siten, että siinä missä aiemmin pyysimme puhujia osallistumaan tapahtumaan, nyt eri toimijat lähestyvät meitä aktiivisesti päästäkseen puhujiksi, kertoo KOSEKin toimitusjohtaja Timo Lahtinen tyytyväisenä.

Tapahtumaa vietiin viime vuonna entistä kansainvälisempään suuntaan, ja samalla linjalla jatketaan nytkin.

- Meillä on Kokkolassa mahtava määrä innovatiivista osaamista, se halutaan tuoda esille yhä isommalle yleisölle ja tavoitteenamme onkin kasvattaa nyt jo merkittävää tapahtumaa entisestään. Avajaisseminaari on tänä vuonna kokonaan englanninkielinen, ja sitä pystyy seuraamaan myös etänä. Toivomme toki että ne, jotka nyt vielä jäävät ruutujen taakse tapahtumaa seuraamaan, huomaavat miten hieno tapahtuma on kyseessä ja saapuvat jatkossa paikan päälle, kertoo Nora Birkman Neunstedt KOSEKilta.

Kokkola Material Weekiin järjestelyissä ovat mukana: Biolaakso-klusteri, Centria-ammattikorkeakoulu, Geologian tutkimuskeskus, Keski-Pohjanmaan liitto, Kokkola Industrial Park, Kokkolan kaupunki, KOSEK, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, KPedu, KPK Events, Luonnonvarakeskus, Mediakeskus Lime, Oulun yliopisto sekä Pohjanmaan ELY.

Timo Lahtinen
toimitusjohtaja, KOSEK
timo.lahtinen@kosek.fi

Kokkola Material Week hybriditapahtuma ylitti odotukset18.11.2021 16:30:00 EET | Tiedote