Tulevana viikonloppuna 25.-27.8. syödään yhdessä!

Kadut, metsät, pellot, pihat, puistot ja torit vallataan ensi viikonloppuna yhdessäololle. Sadat yhdistykset, kyläseurat ja yritykset ottavat osaa valtavaan tempaukseen, jossa tuodaan ihmisiä yhteen. Siitä syntyy Maailman suurimmat kyläjuhlat! Suomi100 –juhlavuoden ennennäkemättömällä yhteistyöllä syntynyt Syödään yhdessä –teemavuosi huipentuu tulevana viikonloppuna (25.-27.8.)

Kokoontuminen yhteisiin pöytiin vahvistaa hyvää oloa ja yhteisöllisyyttä. Voit valita, syötkö luonnossa, taivaan alla, maailmalla, kylillä vai toreilla. Perjantaista sunnuntaihin levittäytyvä teemaviikonloppu pitää sisällään niin nyyttikestejä kuin valkoisin liinoin katettuja juhlapöytiä. Käy siis pöydästä pöytään tai herätä kyläilykulttuuri eloon: teille vai meille?

Missä ja kenen kanssa sinä syöt Yhdessä-viikonloppuna? Seuraa paikallista ilmoittelua, katso somessa #syödäänyhdessä ja käy katsomassa Syödään yhdessä-tapahtumia www.syödäänyhdessä.fi

Johtaja Seija Kurunmäki: seija.kurunmaki@elo-saatio.fi, puh.  0400 460894
Projektipäällikkö Sini Garam: sini.garam@elo-saatio.fi, puh. 050 5870929
Tiedottaja Susanna Haavisto: susanna.haavisto@elo-saatio.fi, puh. 040 5060185

Syödään yhdessä –hanke lyhyesti

Yhdessä syöminen lisää monin tavoin hyvinvointia ja on kaikille mieluisaa. Silti Suomessa syödään yhdessä vähemmän kuin missään muussa Europan maassa. Suomi 100-juhlavuonna tähän tehdään yhteisvoimin pysyvä muutos. Teemavuotta vetää ELO-säätiö eli Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö

Syödään yhdessä –hankkeessa on mukana yli 150 yritystä, yhteisöä ja järjestöä. Myös monet yksityiset ihmiset ovat lähteneet mukaan kokoamaan perhettään, tuttaviaan ja työtovereitaan yhteisten pöytien ääreen. Kuukausin kuudensina päivinä annetaan erityinen syy kokoontua yhteen. Satojen juhlavuoden tapahtumien teema on #syödäänyhdessä. 26.8. vietetään maailman suurimpia kyläjuhlia. Etsi itsellesi mieluinen tai järjestä omasi!

Lisätietoja www.syödäänyhdessä.fi tai https://www.facebook.com/syodaanyhdessa/