Tulevana viikonloppuna 25.-27.8. syödään yhdessä!

Kadut, metsät, pellot, pihat, puistot ja torit vallataan ensi viikonloppuna yhdessäololle. Sadat yhdistykset, kyläseurat ja yritykset ottavat osaa valtavaan tempaukseen, jossa tuodaan ihmisiä yhteen. Siitä syntyy Maailman suurimmat kyläjuhlat! Suomi100 –juhlavuoden ennennäkemättömällä yhteistyöllä syntynyt Syödään yhdessä –teemavuosi huipentuu tulevana viikonloppuna (25.-27.8.)

Kokoontuminen yhteisiin pöytiin vahvistaa hyvää oloa ja yhteisöllisyyttä. Voit valita, syötkö luonnossa, taivaan alla, maailmalla, kylillä vai toreilla. Perjantaista sunnuntaihin levittäytyvä teemaviikonloppu pitää sisällään niin nyyttikestejä kuin valkoisin liinoin katettuja juhlapöytiä. Käy siis pöydästä pöytään tai herätä kyläilykulttuuri eloon: teille vai meille?

Missä ja kenen kanssa sinä syöt Yhdessä-viikonloppuna? Seuraa paikallista ilmoittelua, katso somessa #syödäänyhdessä ja käy katsomassa Syödään yhdessä-tapahtumia www.syödäänyhdessä.fi

Johtaja Seija Kurunmäki: seija.kurunmaki@elo-saatio.fi, puh.  0400 460894
Projektipäällikkö Sini Garam: sini.garam@elo-saatio.fi, puh. 050 5870929
Tiedottaja Susanna Haavisto: susanna.haavisto@elo-saatio.fi, puh. 040 5060185

Syödään yhdessä –hanke lyhyesti

Yhdessä syöminen lisää monin tavoin hyvinvointia ja on kaikille mieluisaa. Silti Suomessa syödään yhdessä vähemmän kuin missään muussa Europan maassa. Suomi 100-juhlavuonna tähän tehdään yhteisvoimin pysyvä muutos. Teemavuotta vetää ELO-säätiö eli Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö

Syödään yhdessä –hankkeessa on mukana yli 150 yritystä, yhteisöä ja järjestöä. Myös monet yksityiset ihmiset ovat lähteneet mukaan kokoamaan perhettään, tuttaviaan ja työtovereitaan yhteisten pöytien ääreen. Kuukausin kuudensina päivinä annetaan erityinen syy kokoontua yhteen. Satojen juhlavuoden tapahtumien teema on #syödäänyhdessä. 26.8. vietetään maailman suurimpia kyläjuhlia. Etsi itsellesi mieluinen tai järjestä omasi!

Lisätietoja www.syödäänyhdessä.fi tai https://www.facebook.com/syodaanyhdessa/

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija 2018 -finalistit valittu - voittajat julkaistaan 16.3 klo 15.3016.3.2018 08:40Tiedote

Kuusi kokki- ja kuusi tarjoilijahuippua ovat selvittäneet tiensä Vuoden Kokki- ja Vuoden Tarjoilija -kilpailujen finaaleihin. Kilpailut käydään Kisakeittiöissä Gastro Helsinki -messuilla ja voittajat palkitaan tänään 16.3 klo 15.30. Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija -kilpailuja järjestetään samanaikaisesti ja täten korostetaan sitä, että ravintolaelämykset luodaan aina yhdessä.

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija valitaan Gastro Helsinki -messuilla 15-16.3.201813.3.2018 11:56Tiedote

Tänä vuonna Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija -kilpailut käydään 15-16.3.2018 Halli 6 Kisakeittiöissä Gastro Helsinki -messuilla. Odotettavissa on korkeatasoinen kisa, jossa on mukana sekä konkareita että uusia kasvoja. Voittajat ovat selvillä iltapäivällä 16.3.2018 klo 15.30. Vuoden Kokki- ja Vuoden Tarjoilija -kilpailut ovat loistava ponnahduslauta ravintola-alan ammattilaisille.