Tunnetut aikuiskouluttajat Markkinointi-instituutti ja Rastor yhdistävät voimansa 1.5.2015

Markkinointi-instituutin hallituksen puheenjohtaja Matti Hirvonen toteaa: ”Tavoitteenamme on panostaa vahvasti kehitykseen ja saavuttaa niin laadullisesti kuin määrällisesti Suomen johtavan aikuiskouluttajan asema. Nyt tehty järjestely antaa hyvät edellytykset toiminnan pontevalle kehittämiselle.”

Rastor Oy:n hallituksen puheenjohtaja Juha Kurkinen toteaa: ”Yhteenliittyminen kahden näin vahvan toimijan kesken antaa Suomessa ja laajemmallakin alueella hyviä mahdollisuuksia kehittää toimintaa entistäkin asiakaslähtöisemmäksi ja luoda täysin uudenlaista koulutustarjontaa mm. verkkoon. Yhteinen omistaja ja kokeneet tiimimme antavat tälle hyvän  startin.”

Rastor ja Markkinointi-instituutti säilyttävät omat tunnetut nimensä ja yritysten palvelutarjontaa keskitetään valituille ydinosaamisalueille. Markkinointi-instituutti on merkittävä kouluttaja kiinteistövälityksessä, pankki- ja finanssisektorilla sekä kaupan alalla. Rastor on puolestaan vahva teollisuudessa ja teollisuutta palvelevilla toimialoilla. Lisäksi Rastorilla on vankka kokemus kasvuyrityksistä, pk-sektorilta ja ruotsinkielisestä koulutuksesta. Yhteistyötä organisaatioiden välillä tehdään erityisesti uusien palveluratkaisujen, asiakkuuksien ja asiakastyytyväisyyden kehittämiseksi.

Toimialajärjestelyn toteuttamiseksi Rastorin hallituksen puheenjohtaja ja pääomistaja Juha Kurkinen ja toinen merkittävä omistaja Helsingin seudun kauppakamari luovuttavat Rastor-osakkeensa Markkinointi-instituutille. Järjestelyn jälkeen Markkinointi-instituutti omistaa Rastor Oy:stä 83 %.

Osapuolet ovat sopineet, että Juha Kurkinen toimii Rastorin hallituksen puheenjohtajana vuoden 2016 yhtiökokoukseen asti ja että hänet nimitetään myös Markkinointi-instituutin hallituksen jäseneksi ja varapuheenjohtajaksi kaudelle, joka päättyy vuoden 2016 vuosikokoukseen. Markkinointi-instituutin hallituksen puheenjohtaja Matti Hirvonen valitaan puolestaan Rastorin hallituksen varapuheenjohtajaksi.

Yhteenliittymän strategiasta ja toiminnasta vastaa konsernin ohjausryhmä, jossa toimivat Markkinointi-instituutista toimitusjohtaja-rehtori Toni Berkowits ja palvelu- ja kehitysjohtaja Marjo Silvo sekä Rastorista toimitusjohtaja-rehtori Kirsti Kehusmaa ja asiakkuusjohtaja Marko Sarén. Toni Berkowits vastaa konsernin ohjausryhmän toiminnasta.

Rastor Oy: Juha Kurkinen, puh. 0400 469 484, juha.kurkinen@rastor.fi
Markkinointi-instituutti: Toni Berkowits, puh. 050 347 4734, toni.berkowits@markinst.fi

Rastorilla koulutetaan käytännönläheisiä osaajia. Ravistelemme vanhoja käsityksiä, annamme uusia ajatuksia ja autamme löytämään vahvuudet. Olemme luotettava kumppani koko monimuotoisen työuran ajan. Yli 70 vuoden kokemuksella ja omistautuvalla asenteella. Markkinointi-instituutti on intohimoinen osaamisen kehittäjä. Olemme kouluttaneet työssäkäyviä ammattilaisia jo 85 vuoden ajan - assistenteista esimiehiin, henkilöstöhallinnosta markkinointiin. Lupaamme, että koulutuksemme todella vaikuttaa. Koulutus muuttaa yksilön ja yrityksen toimintaa niin, että tulos näkyy näiden asiakkaalle saakka.