Tuntematon sotilas toi miljoona euroa Tampereella – miljoona-arpa löytyi taskusta

Joskus sitä voi kulkea tietämättään miljoona euroa taskussaan. Näin kävi tamperelaismiehelle, joka voitti Suomen juhlavuotta juhlistavalla Veikkauksen 100v-arvalla miljoonan euron päävoiton syyskuussa. Tuntemattoman sotilaan kohtauksella kuvitettu arpa oli muutaman päivän takin taskussa ennen raaputtamista.

Kuvituskuva.

– Ostin arvan kauppareissulla, laitoin sen takin taskuun ja unohdin koko asian, mies kertoo.

Takki oli muutaman päivän kotona naulakossa, kunnes eräänä päivänä mies puki sen jälleen päälleen. Kotiin palatessaan hän huomasi arvan taskussaan.

– Istuin eteisen tuolille ja raaputin arvan poletilla. Oli pakko katsoa muutamaan kertaan, onko tämä totta, mies kertaa.

Miljoona euroa avonaisessa taskussa

Tuntemattoman sotilaan kuvituksen alta paljastui yksi Veikkauksen 100v-arvan kolmesta miljoonan euron päävoitosta. Arpa oli ostettu Tampereen Kalevan Prismasta.

– Heti tuli itsesuojeluvaisto päälle, sillä taskun vetoketju oli ollut koko ajan auki, mies kauhistelee.

Ensimmäisenä mies soitti äidilleen ja tämän jälkeen Veikkaukseen.

– Kyllä siinä meni aikaa sulatellessa, ei ole kuitenkaan kyse pikkurahasta. Nyt hänellä on mahdollisuus hankkia asunto ja keskittyä opiskeluun, kertoo Veikkauksen voittajakahveilla mukana ollut äiti.

Äiti lähti voitonlunastusmatkalle mukaan tueksi ja kuskiksi.

– Minä pidin arpaa koko matkan kädessä enkä jättänyt sitä autoon, kun pysähdyimme matkalla kahville, mies naurahtaa.

Mies on ollut Veikkauksen asiakas vasta vähän aikaa, sillä Veikkauksen rahapeleillä on 18 vuoden ikäraja.

Miljoonan euron voitolle on jo suunniteltu käyttöä. Mies aikoo panostaa opiskelemiseen ja omaan kotiin. Hän haaveilee myös moottoripyörän hankkimisesta.

– Lähipiirille pitää myös keksiä jotakin juhlistusta, mies suunnittelee.

Tuntematon sotilas on miehelle tuttu elokuva.

– Yläasteella se tuli katsottua ensimmäistä kertaa oikein ajatuksella. On se iso asia, että Suomella tulee 100 vuotta täyteen, mies pohtii.

Miljoonavoitto arvasta harvinainen

Veikkauksen arvoista kahdessa on ollut miljoonan euron päävoitto: Mega-arvassa ja Suomen 100-vuotista itsenäisyyttä juhlistavassa 100v-arvassa.

Yhteispohjoismaisesta Mega-arvasta voitettiin miljoona euroa Suomeen keväällä 2015. 100v-arvassa on kolme miljoonan euron päävoittoa. Näistä kaksi on raaputettu esiin: toinen loppuvuonna 2016 ja toinen nyt syyskuussa.

Toimituksille tiedoksi: Voittaja ei anna lisätietoja.

Kuvituskuva.
Satavuotisarvassa on erilaisia kuva-aiheita.