Tuottajien talo avaa ovensa Lontoossa

Uuden residenssin tavoitteena on tukea suomalaisen tuottaja- ja välittäjäportaan kansainvälistymistä ja ammatillista verkostoitumista.

Huhtikuussa aukeavaan Tuottajien talo -residenssiin voivat hakea Suomessa toimivat esittävien taiteiden ja audiovisuaalisten alojen tuottajat. Valintaprosessissa painotetaan erityisesti hakijan mahdollisuuksia rakentaa laajoja, koko alansa kansainvälistymistä edistäviä verkostoja.

“Tuottajien talo mahdollistaa tuottajaportaan verkostoitumisen, jonka toivomme lisäävän merkittävästi suomalaistaiteilijoiden kansainväliseen työlistymiseen ja uusiin yhteistyömahdollisuuksiin”, sanoo Suomen Lontoon-instituutin johtaja Emilie Gardberg.

“Lontoo on yksi esittävien taiteiden ja AV-alan merkittävimpiä solmukohtia. Siksi Tuottajien talo voi edistää huomattavasti suomalaisen taiteen menestystä”, Gardberg jatkaa.

Residenssiin pääsevät valitsee Suomen Lontoon-instituutti yhteistyössä taiteenalojen tiedotuskeskusten ja Filmi-Aura Oy:n kanssa. Rahoitus tulee Suomen Lontoon-instituutilta sekä Opetus- ja kulttuuriministeriön luovan työn kokeilu- ja kehityshankkeille myöntämästä erityisavustuksesta.

2–4 viikkoa kestäviä residenssijaksoja on mahdollista hakea aikavälille 1.4.2019–31.3.2020. Residenssikauden voi tarvittaessa jakaa kahteen eri jaksoon, jolloin niiden pituudet ovat 1–2 viikkoa.

Emilie Gardberg, instituutin johtaja +44 7714 768 932

Suomen Lontoon instituutti on suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan asiantuntija Britanniassa ja Irlannissa. Tunnistamme muutostekijöitä taiteen, kulttuurin ja yhteiskuntatieteiden aloilla, ja rohkaisemme uusia näkökulmia nykypäivän ongelmiin.