Tuotteen takaisinveto: Linnanmäki kutsuu takaisin Koripallot-pelin pelivoittoja ajalta 18.5.-11.6.2018

Linnanmäki kutsuu takaisin Koripallot-pelissä ajalla 18.5.-11.6.2018 jaetun pelivoiton. Kyseessä on paristokäyttöinen vilkkuva piikkipallo. Tuotteessa on havaittu puute, jonka johdosta pallosta saattaa irrota ääntä tuottava pilliosa. Tämä voi aiheuttaa tukehtumisvaaran alle kolmevuotiaille lapsille.

Linnanmäen Koripallot-peli sijaitsee puiston pelialueella, lähellä mm. vapaapudotustorni Kingiä ja Pellen Taloa. Touko- ja kesäkuun aikana pelipalkintona on toiminut vilkkuva piikkipallo.

Pallossa on havaittu turvallisuuspuute, joka ilmenee niin, että tuotteesta saattaa irrota ääntä tuottava pilliosa. Tämä saattaa aiheuttaa tukehtumisvaaran alle kolmevuotiaille lapsille.

Linnanmäki on ollut yhteistyössä Tullin ja Tukesin kanssa. Tullilaboratoriossa tehtyjen testien jälkeen Tukes on todennut, että tuote ei täytä lelujen turvallisuudesta annetun lain (1154/2011) 22, 23 ja 29§:n vaatimuksia ja voi aiheuttaa vaaraa kuluttajaturvallisuuslain 10§:ssä tarkoitetulla tavalla.

Linnanmäki pyytää palkinnon voittaneita asiakkaita lopettamaan tuotteen käytön välittömästi ja palauttamaan pelivoiton Linnanmäelle. Linnanmäen Huvipuisto korvaa pelipalkinnon toisella.

- Pahoittelemme suuresti asiakkaillemme tästä aiheutunutta vaivaa. Linnanmäen pelivoitot hankitaan aina luotettavilta toimittajilta, niin ulko- kuin kotimaisiltakin. Käytämme tarkkaa harkintaa pelipalkintojen hankinnassa, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Palkinnon voi palauttaa ja vaihtaa toiseen joko postittamalla palkinnon Linnanmäelle osoitteeseen:

Linnanmäen Huvipuisto
Tunnus 5021887
00003 VASTAUSLÄHETYS

tai tuomalla palkinnon henkilökohtaisesti Linnanmäen Noutopisteeseen, joka sijaitsee huvipuistossa Rinkeli- ja Kirnu-laitteiden lähellä.

Lisätietoja:
Palvelujohtaja Merja Penttinen, merja.penttinen@linnanmaki.fi tai 0505928758

Tuotteen tiedot:
Nimi: Vilkkuva piikkipallo äänellä
Tuotenumero: 739287010033
Valmistaja: Harlequin Trade AB

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

KUTSU lehdistötilaisuuteen: Hyppää Taigan siiville jo ennakkoon Valokarnevaalin loistavien tähtihetkien lomassa!27.9.2018 12:23Tiedote

Päivä: To 11.10.2018 Klo: 14-15.30 (ilmoittautuminen klo 14, tilaisuus alkaa klo 14.30) Paikka: Linnanmäen Huvipuisto, Pohjoinen sisäänkäynti, Tivolikuja 1, Helsinki Ilmoittautuminen lomakkeella, päättyy pe 5.10. klo 12.00 Tervetuloa kuulemaan, miten Linnanmäen kaikkien aikojen isoin hanke, Taiga-ratalaitteen rakentaminen, edistyy. Paljastamme lehdistötilaisuudessa myös koko rataprofiilin ja saatte Kinossamme esimakua, miltä laitteen kyyti tulee tuntumaan. Haluamme kutsua lehdistön edustajat myös kokemaan Linnanmäen 14. Valokarnevaalin, jonne Ivana Helsinki on suunnitellut loistavia tähtihetkiä. Lehdistötilaisuudessa Paola Suhonen on paikalla kertomassa, miten Valokarnevaalilla tulee yhdistymään muoti, musiikki ja valo. Lehdistötilaisuus kestää noin tunnin (klo 15.30 asti), jonka jälkeen on mahdollisuus kokea kaverin kanssa Valokarnevaalin tähtihetket puiston avautuessa samaan aikaan! Linnanmäki antaa osallistujille omatoimista tutustumista varten kaksi ranneketta. Huomaathan, että til

Valokarnevaali täynnä säkenöiviä tähtihetkiä27.9.2018 11:11Tiedote

Helsingin perinteisiin piirtynyt Valokarnevaali saa Linnanmäen säkenöimään lokakuussa. Tänä vuonna teematapahtumassa nähdään ainutlaatuisia tähtihetkiä, jotka ovat suunniteltu yhteistyössä Ivana Helsingin kanssa. Valokarnevaali huipentuu kauden päätösviikonloppuna, kun puistossa nähdään kahtena iltana DJ Alex Mattsonin esitys, jonka kruunaa loistava lasershow! Karnevaali järjestetään 11.-21.10.2018.