Tuotteen takaisinveto: Linnanmäki kutsuu takaisin Koripallot-pelin pelivoittoja ajalta 18.5.-11.6.2018

Linnanmäki kutsuu takaisin Koripallot-pelissä ajalla 18.5.-11.6.2018 jaetun pelivoiton. Kyseessä on paristokäyttöinen vilkkuva piikkipallo. Tuotteessa on havaittu puute, jonka johdosta pallosta saattaa irrota ääntä tuottava pilliosa. Tämä voi aiheuttaa tukehtumisvaaran alle kolmevuotiaille lapsille.

Linnanmäen Koripallot-peli sijaitsee puiston pelialueella, lähellä mm. vapaapudotustorni Kingiä ja Pellen Taloa. Touko- ja kesäkuun aikana pelipalkintona on toiminut vilkkuva piikkipallo.

Pallossa on havaittu turvallisuuspuute, joka ilmenee niin, että tuotteesta saattaa irrota ääntä tuottava pilliosa. Tämä saattaa aiheuttaa tukehtumisvaaran alle kolmevuotiaille lapsille.

Linnanmäki on ollut yhteistyössä Tullin ja Tukesin kanssa. Tullilaboratoriossa tehtyjen testien jälkeen Tukes on todennut, että tuote ei täytä lelujen turvallisuudesta annetun lain (1154/2011) 22, 23 ja 29§:n vaatimuksia ja voi aiheuttaa vaaraa kuluttajaturvallisuuslain 10§:ssä tarkoitetulla tavalla.

Linnanmäki pyytää palkinnon voittaneita asiakkaita lopettamaan tuotteen käytön välittömästi ja palauttamaan pelivoiton Linnanmäelle. Linnanmäen Huvipuisto korvaa pelipalkinnon toisella.

- Pahoittelemme suuresti asiakkaillemme tästä aiheutunutta vaivaa. Linnanmäen pelivoitot hankitaan aina luotettavilta toimittajilta, niin ulko- kuin kotimaisiltakin. Käytämme tarkkaa harkintaa pelipalkintojen hankinnassa, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Palkinnon voi palauttaa ja vaihtaa toiseen joko postittamalla palkinnon Linnanmäelle osoitteeseen:

Linnanmäen Huvipuisto
Tunnus 5021887
00003 VASTAUSLÄHETYS

tai tuomalla palkinnon henkilökohtaisesti Linnanmäen Noutopisteeseen, joka sijaitsee huvipuistossa Rinkeli- ja Kirnu-laitteiden lähellä.

Lisätietoja:
Palvelujohtaja Merja Penttinen, merja.penttinen@linnanmaki.fi tai 0505928758

Tuotteen tiedot:
Nimi: Vilkkuva piikkipallo äänellä
Tuotenumero: 739287010033
Valmistaja: Harlequin Trade AB

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.