Turengin Alko muuttaa uuteen kauppakeskukseen

Turengin Alko muuttaa ja uuden myymälän ovet avautuvat yhtä aikaa uuden kauppakeskuksen kanssa. Nykyinen myymälä on avoinna 25. huhtikuuta saakka ja uusi myymälä avataan 27. huhtikuuta.

Turengin Alko muuttaa nykyisestä purettavasta kauppakeskuksesta viereen rakennettavaan uuteen kauppakeskukseen. Nykyinen myymälä palvelee tiistaihin 25. huhtikuuta klo 18 saakka ja uusi myymälä avataan torstaina 27. huhtikuuta. Liikkeen ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat Alkot muun muassa Hämeenlinnassa. Myymälöiden sijainnit ja aukioloajat löytyvät Alkon verkkosivuilta.

”Uusi myymälämme suunnitellaan kokonaisuudessaan entistäkin selkeämmäksi ja toimivammaksi. Asiakastila pienenee hieman, mutta valikoima pidetään edelleen sellaisena, joka palvelee parhaiten Turengin myymälän asiakkaitamme”, kertoo palvelujohtaja Pirjo Hirvonen.

Turengin myymälässä kuunnellaan tarkasti asiakastoiveita

Uudessa selkeässä ja raikkaassa myymälässä on noin 700 tuotteen valikoima.

”Myymäläämme voi jättää toiveita omista juomasuosikeista joko suoraan henkilökunnalle tai alkotoive.fi-sivuston kautta. Lisäksi Alkon koko valikoima on tilattavissa verkkokaupasta myymäläämme”, sanoo palvelupäällikkö Leila Patoila.

Myymälässä palvelevat jatkossakin tutut myyjät ja aukioloajat samat kuin nykyisessäkin myymälässä.

”Myyjiemme asiantuntemus ja helppo lähestyttävyys saavat asiakkailtamme kiitosta, mistä olemme todella iloisia.”

Alkon trendikatsaus 2023 kertoo maailman muuttumisesta

Alkon katsaus trendeihin luo näkymää juoma-alan ajankohtaisiin ilmiöihin ja trendeihin. Vuonna 2023 juomavalinoissa näkyy kukkaroystävällinen kuluttaminen, ilmastovaikutusten huomioiminen juomien pakkauksissa sekä paikallisuuden ja pienuuden arvostus.

Maailmantilanteen muuttuminen ja ilmastonmuutos näkyvät kuluttajien juomavalinnoissa. Trendikkäimmät juomat ovat paikallisesti tuotettuja, maustettuja tai spritzejä. Samppanja saa rinnalleen muita laadukkaita kuohuviinejä.

”Kyllä juomapakkausten keveys ja kierrätettävyys kiinnostavat asiakkaitamme myös Turengissa”, Leila Patoila kertoo.

Myös Alkon Vihreä valinta -merkki on vakiinnuttanut paikkansa Alkon asiakkaiden sydämissä.

”Suomalaiset ovat kulutustottumuksissaan varsin valveutuneita. Tuotteidemme Vihreä valinta -merkintä kertoo tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen. Viime vuonna myydyistä litroista jo noin 52 prosenttia oli vihreitä litroja, ja samoissa lukemissa mennään myös Kanta-Hämeen alueella. Ympäristön kuormitusta voidaan vähentää esimerkiksi aiempaa kevyemmillä pakkauksilla.”

Palvelujohtaja Pirjo Hirvonen, 050 544 1664, pirjo.m.hirvonen@alko.fi
Alkon mediapuhelin, 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 373 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.