Turku Energia valmistelee asiakaspalvelunsa ulkoistamista liikkeenluovutuksena

Turku Energia valmistelee asiakaspalvelunsa ulkoistamista liikkeenluovutuksena. Liikkeenluovutuksen taustalla on sähkön myynnin kiristynyt kilpailutilanne ja kannattavuuden parantamiseen tähtäävät toimenpiteet sekä palveluaikojen laajentaminen.

Liikkeenluovutuksen kohteena on sähköinen asiakaspalvelu ja puhelinpalvelu. Järjestelyiden lähtökohtana on, että ketään ei irtisanota.

- Tässä kiristyvässä kilpailutilanteessa myös meidän on käännettävä kaikki kivet sähkön myyntimme kannattavuuden parantamiseksi. Järjestelyiden lähtökohtana on ollut, että liikkeenluovutuksen piirissä olevien ammattilaistemme työsuhteet jatkuvat uudella työnantajalla, ja että jatkossakin asiakastyytyväisyytemme säilyy korkealla tasolla.  Kyseinen toimintamalli on jo käytössä useissa muissa energiayhtiöissä, sanoo toimitusjohtaja Timo Honkanen Turku Energiasta.

Lisätietoja:

Timo Honkanen, Toimitusjohtaja, Turku Energia
timo.honkanen@turkuenergia.fi

Harri Salo, Myyntijohtaja, Turku Energia (tavoitettavissa perjantaina 9.10.2020)
harri.salo@turkuenergia.fi

Turku Energia -konserni kuuluu Suomen suurimpien energiayhtiöiden joukkoon. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 276,8 miljoonaa euroa. Turku Energiassa työskentelee noin 340 ammattilaista. Turku Energia on Varsinais-Suomen johtava sähkön ja lämmön myyjä ja siirtäjä. Toimintaamme kuuluu myös energiaverkostojen ja energiatuotantolaitosten kehittäminen, rakentaminen ja ylläpitäminen sekä sähköisen liikenteen kehittäminen Turun seudulla. Toimitamme ympäristöä, elämänlaatua ja kilpailukykyä parantavia energiapalveluita 130 000 taloudelle ja yritykselle. Asiakaslupauksemme on "Olemme lähellä, näemme kauas". Olemme mukana rakentamassa hiilineutraalia Turkua. Uusiutuvilla energianlähteillä tuotetun energian määrä on vuoden 2020 lopussa jo 70 %. www.turkuenergia.fi

Turku Energian asiakaspalvelu Eniro Finlandille26.10.2020 13:00:20 EETTiedote

Turku Energia ja Oy Eniro Finland Ab ovat sopineet liikkeenluovutuksesta, jossa Turku Energian asiakaspalvelu siirtyy Eniro Finlandille 1.11.2020 alkaen. Samassa yhteydessä Turku Energia on tehnyt palvelusopimuksen asiakaspalvelunsa hankkimisesta Eniro Finlandilta. Liikkeenluovutuksen taustalla on sähkön myynnin kiristynyt kilpailutilanne ja kannattavuuden parantamiseen tähtäävät toimenpiteet sekä palveluaikojen laajentaminen.

Toriparkki ja Turku Energia solmivat yhteistyösopimuksen sähköautojen latauspisteistä4.9.2020 07:30:00 EESTTiedote

Toriparkki ja Turku Energia ovat sopineet yhteistyöstä, jolla Turku Energia tuo Toriparkkiin ensivaiheessa 20 sähköautojen latauspistettä. Latauspisteet ovat maksimilatausteholtaan 22 KW, ja latausaika on autosta riippuen n. 1–5 tuntia. Toriparkki on varautunut myös kasvattamaan sähköautopaikkojen määrää kysynnän mukaan. Ensivaiheessa valmius on luotu 36 lisäpaikalle, mutta määrää voidaan kasvattaa rajattomasti.

Turku Energia -konsernin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti vuodelta 2019 on julkaistu8.4.2020 15:07:51 EESTTiedote

Tervetuloa tutustumaan julkaisuun osoitteessa: https://vsk2019.turkuenergia.fi/ Vuotemme pähkinänkuoressa: Tuloksemme parani edellisvuodesta – panostuksia uusiutuvaan energiaan jatkettiin Konsernimme liikevaihto ja liikevoitto nousivat edellisvuoteen verrattuna. Konsernimme liikevaihto kasvoi edellisvuodesta ollen 276,8 milj. euroa (2018: 258,7 milj. euroa). Myös konsernin liikevoitto kasvoi ollen 18,5 milj. euroa (15,2 milj. euroa). Investoimme 15,3 milj. euroa (25,2 milj. euroa) verkostojen siirtokyvyn sekä sähkö- ja lämpöverkostojen toimintavarmuuden parantamiseen ja ylläpitämiseen. Lämmin vuosi vaikutti sekä sähkön että lämmön kysyntään. Jatkoimme panostuksiamme uusiutuvaan energiaan ja hankimme lisää uusiutuvilla energianlähteillä tuotettua energiaa osakkuusyhtiöidemme kautta. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuutemme säilyi edelleen hyvällä tasolla. Henkilöstömäärämme kasvoi 67 henkilöllä vuoden 2019 alussa, kun Naantalin voimalaitoksen käyttö- ja kunnossapitoliiketoiminta siirtyi Tur