Turun kauppakamarin edunvalvontapäälliköksi Pauliina Forsman

VTM Pauliina Forsman aloittaa helmikuun alussa Turun kauppakamarin edunvalvontapäällikkönä.

Forsman on 31-vuotias 12 vuotta sitten turkulaistunut yhteiskuntatieteilijä. Hän siirtyy Turun kauppakamariin TATista Yrityskylä Varsinais-Suomen aluepäällikön tehtävistä.

Forsmanilla on laaja alueen elinkeinoelämän tuntemus ja vahvaa kokemusta sidosryhmäyhteistyöstä.

Kauppakamarissa Forsmanin toimenkuvaan kuuluvat edunvalvontaan ja vaikuttamiseen liittyvät tehtävät sekä elinkeinoelämän ja viranomaisten välisen yhteistoiminnan edistäminen. Lisäksi hän tulee koordinoimaan kauppakamarin kansainvälistä toimintaa.

Forsman odottaa erityisesti jäsenyritysten tapaamisia ja heidän näkemystensä tuomista mukaan kauppakamarin vaikuttamistyöhön.

”Turun kauppakamari on huikea näköalapaikka alueen elinkeinoelämään, ja Varsinais-Suomen korkeasuhdanteesta johtuen pääsen hyppäämään lähes kirjaimellisesti liikkuvaan junaan. Olen kädet saveen -tyyppi, ja minua tullaan varmasti näkemään paljon myös kentällä. Suosin verkostotyöskentelyä ja yhteistyötä ja odotan innolla, että pääsen työskentelemään sekä ennestään tuttujen että uusien tahojen kanssa alueen hyvinvoinnin eteen”, hän sanoo.

Forsman aloittaa tehtävässään 1.2.

Kysely: Turku–Helsinki -junayhteyden epävarmuus ja hitaus ajavat yritykset matkustamaan autolla – monet käyttäisivät mieluummin junaa24.7.2019 08:00:00 EESTTiedote

Auto on yrityksissä suosituin tapa liikkua Turun ja Helsingin välillä, selviää Turun kauppakamarin tekemästä liikenneyhteyskyselystä. Monessa yrityksessä liikuttaisiin mieluummin raiteilla, mutta junayhteyden epävarmuus ja hitaus ajavat yritykset matkustamaan autolla. Tiedot selviävät Turun kauppakamarin tekemästä kyselystä.