Turun kauppakamarin hallituksen ja valiokuntien jäsenet valittu

Turun kauppakamarin hallitukseen valittiin uusia jäseniä. Uusina jäseninä aloittavat toimitusjohtaja Olli Aakula, LähiTapiola Varsinais-Suomi Keskinäinen Vakuutusyhtiö, toimitusjohtaja Tero Järvinen, Nordic Traction Oy ja toimitusjohtaja Rami Tähtinen, Vakka-Suomen Voima.

Hallituksessa jatkavat pormestari Minna Arve, Turun kaupunki, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, Turun Osuuskauppa, henkilöstöjohtaja Elina Herrala, Neste öljytuotteet, Neste Oyj Naantalin terminaali, toimitusjohtaja Petri Kallio, PerkinElmer Wallac Oy, toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi, Raisio Oyj, toimitusjohtaja Linda Langh, Pesupalvelu Hans Langh Oy, teollisuusneuvos Liisa Leino, Leino Group Oy, toimitusjohtaja Jouni Niuro, Liedon Säästöpankki ja toimitusjohtaja Petteri Rinne, Turun Seudun Osuuspankki.

Lisäksi Turun kauppakamarin valtuuston vaalikokous valitsi edustajat kauppakamarin valiokuntiin. Vuonna 2023 kauppakamarissa toimii 13 valiokuntaa, joissa on yhteensä 416 jäsentä.

Turun kauppakamarin valtuusto valitsi jo aiemmin kauppakamarin hallituksen puheenjohtajiston, jossa toimivat Meyer Turku Oy:n varatoimitusjohtaja, Tapani Pulli, Syväranta Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Panu Routila ja Bayer Oy:n tuotantojohtaja Tomi Penttilä.

Valiokunta- ja hallitusvalinnat

Kysely Varsinais-Suomen alueen elinkeinoelämälle: Enemmistö alueen yrityksistä uskoo tunnin junan vaikuttavan liiketoimintaan myönteisesti31.1.2023 00:01:00 EET | Tiedote

Embargo 31.1.2023 kello 00.01 // Enemmistö Turun kauppakamarin jäsenistä näkee tunnin junalla olevan toteutuessaan myönteisiä vaikutuksia liiketoimintaan. Joulukuussa toteutettuun kyselyyn vastanneista toimitusjohtajista 60,1 % arvioi, että tunnin juna tulee vaikuttamaan positiivisesti yrityksen liiketoimintaan. Kielteistä vaikutusta yritykselleen povaa kyselyn mukaan vain 4,6 % vastaajista. Kyselyyn vastasi lähes 200 varsinaissuomalaista toimitusjohtajaa.

Kohonneet kustannukset ja palkankorotuspaineet heikentävät yritysten kannattavuutta 20.12.2022 06:00:00 EET | Tiedote

Embargo 20.12. kello 6 // Yritysten arviot suhdannekehityksestä jatkoivat heikkenemistään joulukuussa toteutetussa kauppakamarikyselyssä. Oman toimialansa tunnelmia optimistisina pitää vain vajaa 20 prosenttia vastanneista. Syinä ovat muun muassa kohonneet kustannukset ja palkkojen korotuspaineet, jotka koettelevat yrityksiä. Yli 40 prosenttia arvioi yrityksen kannattavuuden heikkenevän ensi vuonna. Varsinais-Suomen alueella heikkenemistä ennakoi yli 45 prosenttia yrityksistä.

Lähes 90 prosenttia yrityksistä ilmoittaa sähkökatkoista aiheutuvan yritykselle haittaa 15.12.2022 07:00:00 EET | Tiedote

Embargo 15.12.2022 klo 7.00// Mahdolliset kiertävät sähkökatkokset aiheuttavat yrityksille merkittävää haittaa, selviää kauppakamarien tekemästä kyselystä. Liki 89 prosenttia Turun kauppakamarin alueen jäsenyrityksistä kertoi, että kiertävät sähkökatkokset aiheuttavat joko merkittävää tai vähintäänkin hieman haittaa. Yrityksistä 47 prosenttia on varautunut katkoksiin, mutta noin 49 prosenttia ei ole varautunut.