Turun kauppakamarin koulutustarjonta laajenee yhteistyössä Helsingin seudun kauppakamarin kanssa

Turun kauppakamarin koulutusten tuottaminen siirtyy Helsingin seudun kauppakamarille ensi vuoden alusta alkaen. Yritysten ajankohtaiskoulutus monipuolistuu Varsinais-Suomen alueella merkittävästi.

Pääpaino koulutusten järjestämisessä on ensi vuonna verkkototeutuksissa pandemiatilanteesta johtuen.

- Voimavarojen yhdistäminen tuo tehokkuutta ja laadukkuutta yrityksille suunnattujen koulutusten järjestämiseen. Järjestelystä on etua ennen kaikkea kauppakamarien jäsenille, jotka hyötyvät jatkossa entistä laajemmasta ja monipuolisemmasta koulutustarjonnasta, kertoo toimitusjohtaja Risto Sundell Helsingin Kamari Oy:stä.Hänen mukaansa tavoitteena on kasvattaa koulutustarjontaa ensi vuonna yli 10 prosenttia.

Sundell korostaa, että pääpaino koulutusten järjestämisessä on ensi vuonna striimeissä pandemiatilanteesta johtuen. Verkkototeutukset mahdollistavat myös laajemman valtakunnallisen yhteistyön kauppakamarin järjestämissä yrityskoulutuksissa.

- Korona vauhditti koulutuksen digiloikkaa. Laadukas virtuaalinen koulutus edellyttää kuitenkin merkittäviä investointeja teknologiaan ja osaamiseen. Tässä tilanteessa on järkevää yhdistää voimat Helsingin seudun kauppakamarin kanssa, jolla on jo vuosien kokemus ja erinomaiset näytöt koulutusten digitalisoinnista. Yhteistyöllä varmistamme jäsenillemme monipuolisen ja laadukkaan koulutustarjonnan kaikissa olosuhteissa, sanoo Turun kauppakamarin toimitusjohtaja Kaisa Leiwo.

Leiwo painottaa, että koulutuksia järjestetään edelleen myös paikan päällä Varsinais-Suomessa.

- Koulutusten striimaus ja digitaalisuus ovat joka tapauksessa tulleet jäädäkseen perinteisen läsnäolokoulutuksen rinnalle, hän jatkaa.

Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain yli 250 koulutusta. Kauppakamarin KoulutusOnline mahdollistaa kouluttautumisen ajasta ja paikasta riippumatta.

Risto Sundell, Helsingin Kamari Oy, toimitusjohtaja, p. 09 2286 0221, risto.sundell@helsinki.chamber.fi

Kaisa Leiwo, Turun kauppakamari, toimitusjohtaja, p. 02 2743 424, kaisa.leiwo@kauppakamari.fi

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJAN OPAS – Johda PK-yritys menestykseen28.12.2020 14:34:19 EETKutsu

Kuinka hallitustyöskentelystä saadaan mahdollisimman tehokasta? Mikä on puheenjohtajan rooli ja vastuu sekä mitä asioita hänen on ensisijaisesti ymmärrettävä omassa asemassaan? Millä keinoin hallituksen puheenjohtaja voi auttaa yritystä saavuttamaan parhaan mahdollisen tuloksen? Tervetuloa Hallituksen puheenjohtajan oppaan julkistamistilaisuuteen to 4.2. kuulemaan, kun kaksi hallitusammattilaista antavat hallituksen puheenjohtajalle sekä jäsenille käytännön ohjeita siitä, miten pk-yritystä johdetaan menestykseen hyvällä hallitustyöskentelyllä.