Turun kauppakamariTurun kauppakamari

Turun kauppakamarin viestintäpäälliköksi Taina Pärkö-Luotonen

Taina Pärkö-Luotonen, FM, on nimitetty Turun kauppakamarin viestintäpäälliköksi. Hän on aloittanut tehtävässä 15.3.2021.

Pärkö-Luotonen vastaa Turun kauppakamarin viestinnästä, sen kehittämisestä ja koordinoinnista. Hän on aiemmin toiminut Turun Messukeskus Oy:n viestintäpäällikkönä.

–Pärkö-Luotosella on vankka markkinointiviestinnällinen tausta messu- ja tapahtumatoiminnasta. Yrityselämän tuntemus, viestinnällinen näkemys ja sisältöjen tuottaminen ovat keskeisessä roolissa kauppakamarin toiminnassa, sanoo Turun kauppakamarin toimitusjohtaja Kaisa Leiwo.

–Varsinais-Suomen vetovoimaisuus ja elinvoimaisuus myös tulevaisuudessa tulevat olemaan keskeisiä suuntaviivoja työssä. On ilo olla mukana edistämässä, tukemassa ja vahvistamassa alueen elinkeinoelämää yhdessä alueen toimijoiden kanssa, toteaa Pärkö-Luotonen.

Turun kauppakamari on itsenäisesti toimiva Varsinais-Suomen elinkeinoelämän edunvalvoja, kouluttaja ja asiantuntija. Se on myös yksi suurimmista Pohjoismaiden kauppakamareista.

Varsinaissuomalaiset yritykset odottavat tulevaa vuotta pelonsekaisin tuntein – koronan aiheuttama talouskriisi ei ole helpottanut3.12.2020 00:05:00 EET | Tiedote

Turun kauppakamarin jäsenyritysten näkemys sekä hallituksen koronaepidemian hoidon että epidemian aiheuttaman talouskriisin hoidon onnistumisesta on parantunut alkusyksystä. Noin kaksi kolmesta vastaajasta arvioi, että hallitus on onnistunut koronapandemian hoidossa hyvin tai melko hyvin. Talouskriisin hoidon suhteen vastaajat ovat kriittisempiä. Runsas puolet vastaajista on sitä mieltä, että sen hoitamisessa hallitus on onnistunut huonosti tai melko huonosti. Tiedot selviävät kauppakamarin tuoreesta kyselystä.

Koronarajoitukset vaikeuttavat yritysten toimintaa – Varsinais-Suomessa matkailuala erityisen hankalassa tilanteessa16.10.2020 11:15:38 EEST | Tiedote

Matkustus- ja kokoontumisrajoitusten tiukentaminen, ravintoloiden toiminnan lisärajoitukset sekä koulujen ja päiväkotien sulkeminen ovat kauppakamarien kyselyyn vastanneiden yritysten mielestä haitallisimmat toimet, joita hallitus voi tehdä koronaepidemian ehkäisemisen nimissä. Nämä kolme rajoitustoimea saivat kaikista eniten mainintoja, kun yrityksiltä kysyttiin haitallisista rajoituksista. Turun kauppakamarin matkailuvaliokunnan jäsenet muistuttavat, että tapahtumatalot, hotellit ja ravintolat tekevät hartiavoimin töitä sen eteen, että asiakkaiden olisi turvallista käyttää palveluja.

Väyläviraston suppea hankearviointi ei tee oikeutta tunnin junalle9.10.2020 14:34:42 EEST | Tiedote

Väylävirasto julkisti torstaina 8.10. hankearvioinnin Helsingin ja Turun välisestä nopeasta junayhteydestä. Hankearviointi on ratalain mukainen pakollinen toimenpide. Turun kauppakamarin edunvalvontapäällikkö Olli Hakala arvioi selvityksen antavan liian kapean kuvan kokonaisuudesta. Selvityksessä ei huomioida tunnin junan olennaisia hyötyjä, jotka tulevat esimerkiksi yhtenäisen työssäkäyntialueen ja maankäytön uusien mahdollisuuksien kautta.