Turun kauppakamarin yhteyspäällikkö Olli Hakala on Vuoden kauppakamarilainen 2022

Vuoden kauppakamarilaisena palkittiin yhteyspäällikkö Olli Hakala Turun kauppakamarista. Tunnustus jaettiin 8.–9. syyskuuta järjestetyillä kauppakamaripäivillä, jonne kokoontuivat kauppakamarilaiset ympäri Suomen.

Yhteyspäällikkö Olli Hakala on Vuoden kauppakamarilainen 2022

Turun kauppakamarissa vuodesta 2020 työskennellyttä Hakalaa kehuttiin perusteluissa työyhteisön sydämelliseksi ongelmanratkaisijaksi, joka kykenee hoitamaan asiat tyynesti myös kovan paineen alla.

”Äänestyksen vastauksista välittyi Ollin ilmiömäinen yhteistyökykyisyys ja kyky toimia rauhallisesti haastavissa ja stressinsietokykyä vaativissa tilanteissa. Olliin luotetaan kuin kallioon ja hänen toimintatapojaan arvostetaan työyhteisössä. Häntä kuvaillaan luottotekijäksi, jolla on sydän ja huumorintaju paikallaan”, Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi sanoi palkintoa jakaessaan.

Hakala kiittää tunnustuksesta ja on otettu saamastaan huomiosta varsinkin, kun se tulee koko Suomen kauppakamariyhteisöltä.

”Omaa työtäni helpottaa kovasti se, että ympärilläni on rautaisia ammattilaisia”, kiittelee puolestaan Hakala.

Vuoden kauppakamarina palkittiin samassa tilaisuudessa Oulun kauppakamari.

Yhteyspäällikkö Olli Hakala on Vuoden kauppakamarilainen 2022

Kauppakamarikysely: Yritysten suhdanneodotukset ovat heikentyneet, mutta eivät romahtaneet21.9.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Embargo 21.9. kello 6 // Kauppakamarien tekemän kyselyn mukaan yritysten arviot toimialansa tunnelmista ovat edelleen hieman heikentyneet kaikilla toimialoilla. Tuoreimmassa kyselyssä 40 prosenttia Turun kauppakamarin jäsenyrityksistä kuvailee tunnelmia pessimistiseksi, kun vielä kesäkuun aikana luku oli 31,2 prosenttia. Hyvä työllisyys kannattelee jossain määrin taloutta, mutta kipupisteenä on pitkäaikaistyöttömyyden korkea taso sekä yritysten rekrytointivaikeudet. Kauppakamarikysely tehtiin 5.–7.9. ja siihen vastasi reilut 2600 yritystä. Varsinais-Suomesta kyselyyn vastasi 269 Turun kauppakamarin jäsenyritystä.

Kauppakamarikysely: Kasvavat korkomenot ja sähkön hinnannousu huolestuttavat yrityksiä16.9.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Yritykset kamppailevat nopeasti kohonneiden energiakustannusten kanssa ja vaikutukset ovat laajoja. Turun kauppakamarin osalta tuoreesta kyselystä selviää, että kohonneet sähkön hinnat vaikuttavat heikentävästi lähes 74 prosenttiin jäsenyrityksistä ja korkojen nousu huolettaa jo noin 63 prosenttia vastanneista. Kyselyyn vastanneista Varsinais-Suomen alueen yrityksistä 81,3 prosenttia odottaa tuotantokustannusten kohoavan loppuvuoden aikana. Kauppakamarien talouskysely tehtiin 5.–7.9.2022 ja siihen vastasi 269 Turun kauppakamarin yritystä eri toimialoilta.

Kauppakamarit: Infran riittämätön rahoitustaso korjattava budjettiriihessä  26.8.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Kauppakamareiden mukaan tulevassa budjettiriihessä on korjattava liikenneinfran riittämätön rahoitustaso ja löydettävä ratkaisuja kuljetusalan tilanteeseen, joka on aiheutunut kuljetuskustannusten poikkeuksellisen kovasta noususta. Liikenneinfran kasvava korjaus- ja investointivelka sekä heikko rahoitustaso rapauttavat Suomen saavutettavuutta sekä kilpailukykyä, sanovat kauppakamarit.