Turun Kirjamessujen keskustelussa aiheina myös politiikan kirjat

Tiedote 17.9.2018. Sauli Niinistö on mukana Turun Kirjamessuilla. Hän osallistuu Turun Messukeskuksessa käytävään keskusteluun lauantaina 6.10. klo 16. Aiheena on Puhetta politiikan kirjoista. Keskustelemassa ovat presidentti Niinistön lisäksi tietokirjailija ja kolumnisti Risto Uimonen sekä tietokirjailija Tuomo Yli-Huttula.

Kuvaaja Harri A. Sundell, Turun Messukeskus.

Turun Kirjamessujen keskustelu- ja asiaohjelma on monipuolinen. Keskustelujen aiheina ovat mm. media, vihapuhe, seksuaalinen häirintä, vuosi 1918, luontorunous ja kirja-ala.

Laitetaan Saaristomeri kuntoon -ohjelmassa luontokuvaaja Jaakko Ruola ja kansanedustaja (kok.) Saara-Sofia Sirén keskustelevat saariston tilasta Saaristomeren Suojelurahaston tuottamassa ohjelmassa 6.10. Sunnuntaina 8.10. aiheena on Itämeri. Paneelissa keskustellaan Itämeren tilanteesta ja aiheesta kirjoitetusta tietokirjallisuudesta. Ohjelman järjestävät Suomen tietokirjailijat ry ja John Nurmisen Säätiö.

Päin helvettiä on nimeltään paneelikeskustelu ilmastonmuutoksesta. Arkkipiispa Tapio Luoma, professori Markku Kulmala ja TT Panu Pihkala pohtivat muutoksia tässä Arkkipiispan työryhmän keskustelussa lauantaina 6.10.

Koko kotimainen kirja-ala ominaispiirteineen nousee messujen valokeilaan lauantaina 6.10. Kriisipuheista tekoihin – kirja-ala nyt! on otsikkona, kun kustantaja Anna Baijars, viestintä- ja hankepäällikkö Emmi Jäkkö, kirjakauppias Joose Siira ja tuoreen selvityksen aiheesta tehnyt toimittaja Jaakko Mikkola kokoontuvat tiedotetoimittaja Tiina Raevaran johdolla puhumaan aiheesta. Ohjelman tuottaa WSOY:n kirjallisuussäätiö.

Myös kiinnostavalla viihteellisemmällä ohjelmalla on oma sijansa. Messuilla nähdään mm. trailerit Iron Sky The Coming Race ja Iron Sky The Ark. Paikalla ovat ohjaaja Timo Vuorensalo ja kirjailija Johanna Sinisalo.

Koko Turun Kirjamessujen, 5.-7.10., ohjelma on nähtävissä osoitteessa www.kirjamessut.fi Turun Kirjamessut järjestetään nyt jo 27:nnen kerran. Tapahtuma kokoaa yhteen noin 650 esiintyjää. Mukana on mm. ruotsalainen dekkarikirjailija Liza Marklund. Messujen tämän vuoden teemamaa on Viro.

Tiedote:

Lisätiedot ohjelmasta:

ohjelmapäällikkö Seppo Puttonen
seppo.puttonen@turunmessukeskus.fi

Lisätiedot messuista:

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen
taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

Kuvaaja Harri A. Sundell, Turun Messukeskus.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.