Turun Kirjamessut ja Turun Ruoka- ja Viinimessut siirtyy ensi vuoden lokakuuhun

Turun Kirjamessut ja Turun Ruoka- ja Viinimessut siirtyy ensi lokakuuhun Turun Kirjamessut järjestetään seuraavan kerran 1.-3.10.2021 Turun Messukeskuksessa. Turun Messukeskus kertoi aiemmin viime viikolla, että lokakuun alussa järjestettäväksi ajateltu tapahtuma siirretään uuteen ajankohtaan.

Kuva: Jere Satamo

Koronapandemian aiheuttamien vaikutusten vuoksi tapahtumaa ei voida toteuttaa täysipainoisesti ja Turun Kirjamessujen erityiselle luonteelle sopivasti aikaisemmin. Myös tapahtumajärjestäjän näytteilleasettajille ja ohjelmatuottajille tekemän kyselyn mukaan eniten kannatusta sai siirto vuoden päähän.

Tämän vuoden teemaksi valittu musiikki on pääteema ensi vuoden tapahtumassa. Ajankohtaisteemat julkistetaan vuoden 2021 alussa.

Turun Kirjamessujen kanssa samaan ajankohtaan siirtyy näin myös Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Turun Kirjamessut viettää tänä vuonna 30-vuotisjuhlavuottaan. Tapahtumaan osallistuu vuosittain yli 20 000 kävijää sekä satoja ja esiintyjiä. Tapahtuman yhteisöllinen ja taloudellinen merkitys toimijoille on laaja.

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 4872015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

ohjelmajohtaja Jenni Haukio
jenni.haukio@turunmessukeskus.fi

Kuva: Jere Satamo

Turun Messukeskus siirtää kaikki syksyn omat tapahtumat ensi vuoteen – Kokous- ja vuokratapahtumien järjestäminen jatkuu normaalisti26.8.2020 14:29:15 EESTTiedote

Turun Messukeskus ei järjestä tänä vuonna omia messutapahtumia. Syksyn messut siirtyvät ensi vuoteen. Kokoustoiminta sekä muiden tahojen tiloissa järjestämät tapahtumat jatkuvat normaalisti turvamääräyksiä ja väljyyttä noudattaen. Messujen siirtolistalla ovat mm. Turun Kirjamessut, Turun Ruoka- ja Viinimessut, Mökki & Meri, Venexpo, Osaava Nainen, Rekryexpo ja Turun Taide- ja Antiikkimessut.

Syksyn messuille startataan turvallisuus edellä12.8.2020 13:49:40 EESTTiedote

Syksyn messutapahtumat pääsevät alkuun myös Turun Messukeskuksessa. Puolen vuoden tauon jälkeen ensimmäiset messut järjestetään 12.-13.9. tarkkoja turvallisuusohjeita noudattaen. Koronapandemian vuoksi tapahtuma-alalla on jouduttu mm. siirtämään tapahtumia sekä yhdistämään. Nyt syyskuun puolivälissä järjestettävät Osaava Nainen ja Turun Taide- ja Antiikkimessut on yksi näistä tapahtumayhdistelmistä. Kokonaisuuteen on osallistumassa ilahduttavasti yhteensä 150 näytteilleasettajaa.

Kesäkuun keskiviikot viihteellä ja heinäkuussa elokuviin. Turun Messukeskuksessa avautuvat ainutlaatuiset drive in -liveshow’t26.5.2020 11:13:15 EESTTiedote

Turun Messukeskuksen pihalle avautuvat kesäkuussa keskiviikkoiset drive in -livenäytökset vaihtuvin kulttuurisin teemoin. Heinäkuussa suvi-iltoja vietetään puolestaan elokuvien parissa, kun paikalle tulee Kinotourin drive in -elokuvateatteri. Koronaviruksen vuoksi järjestämiskieltolistalla ovat edelleen suuret tapahtumat, jonka vuoksi on nyt haettu toisenlaisia tapoja tarjota viihdettä ja kohtaamisia yleisölle – terveysturvallisuus, etäisyydet ja hygienia tiukasti huomioiden.