Turun Messuilla luvassa kunnon kyläjuhlat

Turun Messut puhuttelee kesälomilta palailevaa kansaa 24.-27.8. Turun Messukeskuksessa joka toinen vuosi järjestettävä yleismessutapahtuma on tuolloin juhlatuulella. Reippaassa Suomi 100 -hengessä messuilla vietetään samalla Yhdessä-viikonloppua. Luvassa on mm. turkulaiset kyläjuhlat lauantaina 26.8. Ohjelmassa on mm. kuorokonsertti ja katutanssia. Turun Messuilla on myös puhujakoroke, jossa sana on vapaa. Yleisö voi vapaasti käydä kertomassa mieltään askarruttavista asioista.

Tietoa maakunnan suurista uudistuksista

Tänä vuonna 100 vuotta täyttävä Turun kauppakamari järjestää messuilla keskustelun, jossa aiheena on seudun positiivinen rakennemuutos. Keskustelutilaisuus on perjantaina 25.8. Kauppakamarin messuosastolla vierailee tapahtuman aikana jäsenyrityksiä kertomassa omista kokemuksistaan.

Mielenkiintoinen ja puhutteleva suuri sote- ja maakuntauudistuskeskustelu käydään messuilla lauantaina 26.8. klo 12. Silloin keskustellaan siitä, mikä ihmisten arjessa oikein muuttuu? Puhumassa on mm. muutosjohtajat Antti Parpo ja Laura Leppänen sekä Sairaanhoitopiirin johtaja Leena Setälä. Suomi 100 -lavaohjelmiston lisäksi messuosastolla saa kansantajuista tietoa sote- ja maakuntauudistuksesta. Luvassa on mm. kilpailu ja videoita. Yhteisosastolla voit tavata Varsinais-Suomen liiton, Turun kaupungin, sairaanhoitopiirin, ELY:n, AVI:n, TE-toimiston, Pelastuslaitoksen ja kuntien edustajia. Ydinviesti on Kimpassa - Allihopa.

Keskustelutilaisuudet messuilla juontaa Pirjo Nuotio.

Biohakkerointia ja terveysmittauksia

Messujen Suomi 100 -osastokokonaisuudessa tutustutaan myös mm. biohakkerointiin ja terveysmittauksiin. Mukana sisällöntuotannossa ovat Tekniikan Akatemia, Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun Ammattikorkeakoulu.

Turun kaupungin osuudessa tutustumaan erilaisten aktiviteettien avulla mm. kaupungin vapaa-aikapalveluihin ja kaupunkisuunnitteluun.

Viihde on oleellinen osa yleismessujen elämyksellisiä päiviä. Esiintyjinä ovat tällä kertaa mm. lasten ja nuorten suosikit Duudsonit ja Hevisaurus. Moottoripyörien huikeatstuntnäytökset nostavat jännitystä ja Bagjump-pomppuautosta pääsee yleisökin hyppäämään ilmatäytteiselle temppupatjalle. Eläintenystäville riittää nähtävää, sillä paikalla on mm. suloisia villasikoja.

Turun Messujen isännät Turun Sanomat ja Puolustusvoimat aktivoivat messuyleisöä omilla osastoillaan. Turun Sanomien osastolla pääsee tutustumaan mm. sadan vuoden takaisiin paikallisiin uutisiin ja osallistumaan erilaisiin aktiviteetteihin.

Puolustusvoimien osastolla on esillä komeaa kalustoa ja mm. varusmiesbändi esiintyy. Sotilaskoti tarjoaa tuttuun makoisat munkit ja hernerokat.

Senioriohjelmassa tanssia ja laulua

Eläkkeensaajat ovat suurella joukolla mukana messuilla. Mukana ovat lähes kymmenen paikallista yhdistystä sekä Eläkkeensaajien Keskusliitto. Ohjelmassa onkin runsaasti mielenkiintoisia puheenvuoroja ajankohtaisista eläkeläisiä koskevista aiheista. Puhumassa on mm. psykologi ja filosofian lisensiaatti Pirkko Lahti. Laulua, sketsejä ja tanssiakaan ei unohdeta.

Koko ohjelma julkaistaan nettisivuilla www.turunmessut.fi lähempänä ajankohtaa

Turun Messut 24.-27.8. Turun Messukeskuksessa

Tiedote ja kuvat: http://www.turunmessukeskus.fi/turun-messuilla-luvassa-kunnon-kylajuhlat/

projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Leipäjuurta, kakunkoristeita ja tilaviinejä Turun Ruoka- ja Viinimessujen kattauksessa2.10.2017 13:56Tiedote

Tiedote 2.10.2017 / Turun Ruoka- ja Viinimessut. Turun Ruoka- ja Viinimessuilla maistellaan syksyn herkullisimpia makuja ja puhutaan ruokamaailman ilmiöistä 6.- 8.10. Messujen monipuolinen näytteilleasettajakattaus nostaa esiin ajankohtaiset ruokatrendit. Turun Ruoka- ja Viinimessuilla muun muassa tutustutaan syötäviin sirkkoihin ja muihin hyönteisherkkuihin alan pioneeriyritys EntoCuben johdolla.