Turun Messuilla luvassa kunnon kyläjuhlat

19.6.2017 11:14 | Turun Messukeskus Oy/Turun Messu- ja Kongressikeskus

Turun Messut puhuttelee kesälomilta palailevaa kansaa 24.-27.8. Turun Messukeskuksessa joka toinen vuosi järjestettävä yleismessutapahtuma on tuolloin juhlatuulella. Reippaassa Suomi 100 -hengessä messuilla vietetään samalla Yhdessä-viikonloppua. Luvassa on mm. turkulaiset kyläjuhlat lauantaina 26.8. Ohjelmassa on mm. kuorokonsertti ja katutanssia. Turun Messuilla on myös puhujakoroke, jossa sana on vapaa. Yleisö voi vapaasti käydä kertomassa mieltään askarruttavista asioista.

Tietoa maakunnan suurista uudistuksista

Tänä vuonna 100 vuotta täyttävä Turun kauppakamari järjestää messuilla keskustelun, jossa aiheena on seudun positiivinen rakennemuutos. Keskustelutilaisuus on perjantaina 25.8. Kauppakamarin messuosastolla vierailee tapahtuman aikana jäsenyrityksiä kertomassa omista kokemuksistaan.

Mielenkiintoinen ja puhutteleva suuri sote- ja maakuntauudistuskeskustelu käydään messuilla lauantaina 26.8. klo 12. Silloin keskustellaan siitä, mikä ihmisten arjessa oikein muuttuu? Puhumassa on mm. muutosjohtajat Antti Parpo ja Laura Leppänen sekä Sairaanhoitopiirin johtaja Leena Setälä. Suomi 100 -lavaohjelmiston lisäksi messuosastolla saa kansantajuista tietoa sote- ja maakuntauudistuksesta. Luvassa on mm. kilpailu ja videoita. Yhteisosastolla voit tavata Varsinais-Suomen liiton, Turun kaupungin, sairaanhoitopiirin, ELY:n, AVI:n, TE-toimiston, Pelastuslaitoksen ja kuntien edustajia. Ydinviesti on Kimpassa - Allihopa.

Keskustelutilaisuudet messuilla juontaa Pirjo Nuotio.

Biohakkerointia ja terveysmittauksia

Messujen Suomi 100 -osastokokonaisuudessa tutustutaan myös mm. biohakkerointiin ja terveysmittauksiin. Mukana sisällöntuotannossa ovat Tekniikan Akatemia, Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun Ammattikorkeakoulu.

Turun kaupungin osuudessa tutustumaan erilaisten aktiviteettien avulla mm. kaupungin vapaa-aikapalveluihin ja kaupunkisuunnitteluun.

Viihde on oleellinen osa yleismessujen elämyksellisiä päiviä. Esiintyjinä ovat tällä kertaa mm. lasten ja nuorten suosikit Duudsonit ja Hevisaurus. Moottoripyörien huikeatstuntnäytökset nostavat jännitystä ja Bagjump-pomppuautosta pääsee yleisökin hyppäämään ilmatäytteiselle temppupatjalle. Eläintenystäville riittää nähtävää, sillä paikalla on mm. suloisia villasikoja.

Turun Messujen isännät Turun Sanomat ja Puolustusvoimat aktivoivat messuyleisöä omilla osastoillaan. Turun Sanomien osastolla pääsee tutustumaan mm. sadan vuoden takaisiin paikallisiin uutisiin ja osallistumaan erilaisiin aktiviteetteihin.

Puolustusvoimien osastolla on esillä komeaa kalustoa ja mm. varusmiesbändi esiintyy. Sotilaskoti tarjoaa tuttuun makoisat munkit ja hernerokat.

Senioriohjelmassa tanssia ja laulua

Eläkkeensaajat ovat suurella joukolla mukana messuilla. Mukana ovat lähes kymmenen paikallista yhdistystä sekä Eläkkeensaajien Keskusliitto. Ohjelmassa onkin runsaasti mielenkiintoisia puheenvuoroja ajankohtaisista eläkeläisiä koskevista aiheista. Puhumassa on mm. psykologi ja filosofian lisensiaatti Pirkko Lahti. Laulua, sketsejä ja tanssiakaan ei unohdeta.

Koko ohjelma julkaistaan nettisivuilla www.turunmessut.fi lähempänä ajankohtaa

Turun Messut 24.-27.8. Turun Messukeskuksessa

Tiedote ja kuvat: http://www.turunmessukeskus.fi/turun-messuilla-luvassa-kunnon-kylajuhlat/

projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Kutsu Suomen suurimmille yleismessuille, Turun Messuille ja messuinfoon17.8.2017 10:18Kutsu

Yhtäjaksoisesti 1960-luvulla lähtien järjestetty Turun Messut – yleismessutapahtuma aukaisee porttinsa jälleen 24.-27.8. Nykyään joka toinen vuosi järjestettävä tapahtuma on valtakunnallisella messukartalla turkulainen harvinaisuus. Teemat sisältävät niin viihdettä kuin hyötyäkin. Yritykset lanseeraavat uusia tuotteita ja palveluita, myyvät tuotteitaan ja etsivät uusia asiakasryhmiä. Tämän vuoden messuisäntinä ovat Puolustusvoimat ja Turun Sanomat. Merkittävää yhteistyötä on tehty myös mm. Turun kaupungin, Turun kauppakamarin ja Varsinais-Suomen liiton kanssa.

Uusi lasten alue ja cosplay-päivä Turun Kirjamessuilla16.8.2017 12:58Tiedote

Suomen vanhin kirjamessutapahtuma, Turun Kirjamessut esittelee 6.- 8.10. satavuotiasta Suomea teemalla Yksi maa - monta ääntä. Tänä vuonna tuttujen esiintymislavojen lisäksi uutena esiintymispaikkana aloittaa Tekstiretriitti, jossa messuyleisö saa kuunnella kirjailijoiden ja runoilijoiden lukevan teoksiaan ääneen. Sunnuntaina messuilla vietetään erityistä cosplay-päivää, jolloin messuille pääsee rooliasussa ilmaiseksi. Asuja arvioi raati ja paras palkitaan.

Sotea, Sotkua ja Suomi 100 - Vanha kunnon yleismessuperinne Turun Messut on voimissaan 24.-27.8.14.8.2017 10:36Tiedote

Suomen suurimmilla yleismessuilla kävijä tulee väistämättä yllätetyksi. Turun Messujen ohjelmavirrassa nähdään nimittäin niin varusmiesten muotinäytökset, koirien muotinäytökset kuin suuret alueen rakennemuutokseen ja soteen liittyvät ajankohtaiskeskustelutkin. Sotilaskodin munkkikahvit, turkulaiset kyläjuhlat ja mm. pankkialan tuotelanseeraukset ovat osa nelipäiväisen, Turun Messukeskuksen järjestämän, tapahtuman laajaa ohjelmistoa.

Kansainvälistä messupäivää vietetään myös Turussa5.6.2017 08:43Tiedote

Kansainvälinen messupäivä eli Global Exhibitions Day on 7.6. Messujen teemapäivää vietetään nyt toista kertaa, ja mukana ovat myös suomalaisen Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n jäsenet. Turun Messukeskuksessa päivää juhlistetaan mm. tarjoamalla syksyn messuille lippuja puoleen hintaan vuorokauden ajan. Sosiaalisessa mediassa etsitään messukeskuksen henkilökunnan avustuksella ympäri Turun aluetta piilotettuja messulippuja juhlapäivän ajan.