Turun Osuuskauppa jatkaa toimintansa sopeuttamista

Koronaviruspandemia iskee tällä hetkellä erityisesti matkailu- ja ravitsemistoimialaan Suomessa ja asiakasmäärät hotelleissa ja ravintoloissa ovat vähentyneet merkittävästi. Sen sijaan päivittäistavarakauppa ja ruoan verkkokauppa käyvät vilkkaina.

Turun Osuuskauppa sulkee sopeuttamistoimenpiteenä 27.3.2020 alkaen Original Sokos Hotel Wiklundin sekä samasta kiinteistöstä ravintola Trattorian ja Walo Rooftop Barin. Jo aiemmin ilmoitettiin Solo Sokos Hotel Turun Seurahuoneen sulkemisesta ravintoloineen. Turun Osuuskaupan hotellitoiminta keskittyy toistaiseksi Radisson Blu Marina Palace Hoteliin.

Maanantaista 23.3.2020 suljetaan lisäksi Bar Edison, Runostuoppi sekä Kauppakeskus Myllystä Fafa´s. Lisäksi ABC Auran, ABC Raision ja ABC Tammisillan aukioloaikoja supistetaan ja ne ovat toistaiseksi avoinna maanantaista perjantaihin klo 6-21 ja viikonloppuna klo 8-21. ABC Koulukatu Turussa palvelee edelleen 24 h.

Ravintoloista ovat toistaiseksi avoinna Coffee House Wiklund, Prisma Itäharjun Hesburger ja Kaffela, Presso Piispanristi, Radisson Blu Marina Palacen yhteydessä Grill It!, Kauppakeskus Myllyssä Coffee House, Hesburger sekä Kulman Kuppila sekä Loimaalla Hesburger ja Rico Deli.

- Ruokaa voi tilata myös kotiin. Meillä Rapidon keittiö on auki ja ruokatilaukset sekä Rapidosta että Itäharjun Hesburgerista kulkevat Foodoran kautta. Itäharjun Hesburgerin yhteydessä on myös drive-in. Hesburger-sovelluksella voi tilata ja maksaa tuotteet ennakkoon sekä noutaa tilauksen ravintolasta, toimialajohtaja Mikko Eskelinen toteaa.

Wiklund-keskus ja Sokos Wiklund sekä Sokos Mylly ovat avoinna supistetuin aukioloajoin.

Ruokakaupat avoinna normaalisti

Kaikki Turun Osuuskaupan marketit ovat edelleen normaalisti auki. Ruokaa voi tilata myös verkosta Kauppakassi-palvelun kautta. Kauppakassin noutopalvelun kevyempiä versioita otetaan maanantaista alkaen käyttöön Uudessakaupungissa, Mynämäellä, Nousiaisissa, Lemussa ja riskiryhmien osalta kotiinkuljetuspalveluna Liedossa.

- Etsimme kiivaasti uusia tapoja palvella asiakkaitamme. Tästä ovat hyvinä esimerkkeinä Kauppakassi-palvelun nopea laajentaminen Uuteenkaupunkiin ja Turun lähialueille sekä ABC-asemien uusi palvelu, jossa ABC-mobiilisovelluksella voi tilata ruoan ennakkoon, maksaa etukäteen ja pyytää toimitusta suoraan parkkiruutuun ja omaan autoon, kertoo marketeista ja liikennemyymälöistä vastaava toimialajohtaja Mikko Junttila.

Ajantasaiset aukioloaikamme löytyvät helpoimmin verkkosivuiltamme www.tok.fi, ravintoloiden osalta osoitteesta www.raflaamo.fi ja hotellien osalta osoitteesta www.sokoshotels.fi.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Junttila, puh. 010 764 4005

Turun Osuuskaupan avoinna oleviin ravintoloihin ja ABC-asemille take away -palvelu27.3.2020 11:38:07 EETTiedote

Turun Osuuskauppa noudattaa Suomen hallituksen suosituksia ja muuttaa ravintoloidensa ja ABC-asemiensa toimintamallia. Hallitus esittää ravintoloiden, kahviloiden ja anniskelupaikkojen sisällä syömisen kieltämistä asiakkailta mahdollisimman pian koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Ruokahuoltoon liittyvä take away -toiminta on mahdollista. Perjantaista 27.3.2020 Kauppakeskus Myllyssä Kulman Kuppila, Hesburger ja Coffee House, Wiklundin ravintolat, Grill it! Marina, Kaffela ja Hesburger Itäharju, Presso Piispanristi sekä Loimaalla Rico Deli ja Hesburger siirtyvät kokonaan take away -jakeluun. Ravintolatilat ovat käytössä ainoastaan ruoan tilaamiseen ja noutoon. Turun Osuuskaupan ABC-asemat ja niissä sijaitsevat Hesburgerit palvelevat lauantaista 28.3.2020 alkaen toistaiseksi take away -tuotteilla ja ruokamarketteina. Polttonestejakelu jatkuu normaalisti kaikilla ABC-automaateilla ja ABC-asemilla. Lisäksi ABC-autopesut toimivat normaalisti. Turun Osuuskaupan ajantasaiset palvelut ja au