Turvallista ja sopuisaa joulua jokaiseen taloyhtiöön!

Tänä vuonna tavallista useampi viettää joulua kotioloissaan, jolloin taloyhtiön yhteisten pelisääntöjen merkitys korostuu.

Kiinteistölehti on koonnut vinkit turvalliseen ja sopuisaan joulunviettoon. Jouluisen vinkkilistan voit tulostaa vaikka taloyhtiösi ilmoitustaululle.

Joulunvietto taloyhtiössä on aiheena myös Kiinteistöliiton Taloyhtiökupla-podcastin joulujaksossa, joka on kuunneltavissa 22.12. alkaen.

Sosiaalipalveluiden huoli-ilmoitus tunnetaan yhä huonosti – uusi videokampanja lisää tietoisuutta12.1.2021 09:01:00 EETTiedote

Sosiaalipalveluihin voi tehdä huoli-ilmoituksen, kun lapsen, aikuisen tai iäkkään henkilön huolenpidosta, terveydestä tai turvallisuudesta herää huoli. Varsinais-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi ja Varsinais-Suomen Muistiyhdistys tuottivat yhteistyössä videokampanjan, jonka tarkoitus on lisätä tietoisuutta vähän tunnetusta ilmoitusmenettelystä.

Nuohouksen saatavuus parantunut hieman – keskimääräinen kustannus nousi lähes 10 prosenttia viime vuodesta15.12.2020 07:59:00 EETTiedote

Suurin osa nuohouspalveluiden käyttäjistä katsoo, että kuluvana vuonna nuohoojan tilaaminen sujui kuten aiemminkin. Tätä mieltä oli 74 prosenttia Kiinteistöliiton taloyhtiöille kohdistaman kyselyn vastaajista. Vastaajista 12 prosenttia katsoo, että tänä vuonna nuohoojan tilaaminen oli aiempaa vaikeampaa. Kuusi prosenttia on sitä mieltä, että nuohoojan tilaaminen on helpottunut.