Tuskan ensimmäiset artistit kesälle 2022 julkaistu

Tuskassa nähdään muun muassa Korn, Deftones, Devin Townsend, Heilung, Beast In Black, Symphony X, Mokoma, Eluveitie, Jinjer, Lähiöbotox ja monta muuta metalliairuetta. Tuska järjestetään Helsingin Suvilahdessa 1.–3.7.2022.

Tuska-festivaali on avannut pelin kesän 2022 osalta julkistamalla ensimmäiset esiintyjät. Yhtenä pääesiintyjistä nähdään laajasti sukupolvensa äänitorvena pidetty uusmetallijätti Korn. Kahdesti Grammy-palkittu kokoonpano on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen miljooniin kuulijoihin genrensä klassikoksi nousseella nimikkoalbumillaan sekä sitä seuranneilla merkkiteoksilla, kuten “Follow the Leader” ja “Issues”. Tuskan lavalle nousee toinenkin yhdysvaltalaispioneeri, kun Kalifornian Sacramentossa 90-luvulla perustettu vaihtoehtometallin uranuurtaja Deftones on kiinnitetty ohjelmistoon. Yhtyeen yhdeksäs studioalbumi ”Ohms” julkaistiin viime vuonna. Korn ja Deftones esiintyvät Tuskan lisäksi Seinäjoen Provinssissa.

Muita ensi vuodelle vahvistuneita yhtyeitä ovat progemetallin yliseppä Devin Townsend, maagisen hurmoksellinen Heilung, klassikkohevijyrä Beast In Black, Amerikan progesuuruus Symphony X, syvältä luotaava Mokoma, folkryhmittymä Eluveitie, ranskalainen dark synth -sensaatio Perturbator, kovassa nosteessa oleva ukrainalainen Jinjer, amerikkalainen stoner-revohka High On Fire, tähtiä vilisevä Vltimas, mystinen Oranssi Pazuzu, kotimainen moderni progepoppoo Wheel ja Helsingin katuja luuhannut Lähiöbotox.

Vahvistuneet Tuska 2022 -esiintyjät:
Korn, Deftones, Devin Townsend, Heilung, Beast In Black, Symphony X, Mokoma, Eluveitie, Perturbator, Jinjer, High On Fire, Vltimas, Oranssi Pazuzu, Wheel, Lähiöbotox

Lisää artisteja sekä artistien esiintymispäivät julkaistaan myöhemmin.

Kolmen päivän liput ovat nyt myynnissä Tiketissä, Ticketmasterissa ja Lippu.fi:ssä. Muut lippukategoriat tulevat myyntiin myöhemmin.

Kolmen päivän liput alk. 159,00 €

Muistathan, että vuoden 2020 sekä 2021 Tuska-festivaalille ostetut liput kelpaavat sellaisenaan vuoden 2022 Tuskaan. Ne voi halutessaan myös palauttaa ostopaikkaan 31.8.2021 mennessä ja saada rahat takaisin lippukaupan palvelumaksua lukuun ottamatta.

TUSKA 1.–3.7.2022
Helsinki, Suvilahti
#tuskafestival

Tiedottaja
niklas@fme.fi

Eeka Mäkynen
Festivaalijohtaja
eeka@fme.fi

Korn
Deftones

Tuska Utopia combines a travel show with metal music – a brand new way to experience Finland9.11.2020 09:40:13 EET | Press release

While music and travel industries are suffering from the lockdown and people around the globe have fewer opportunities to enjoy concerts and fulfil their wanderlust, Tuska Utopia offers a new way of experiencing both of these. The concept sees Finnish artists performing and audiences embarking on a journey to intriguing landscapes in the global home of heavy metal, from church ruins to disused gasometers.