Rakentaja.fi, Schibsted Suomi Oy

Tutkimus: Lähes puolet aikoo remontoida tänä vuonna

Rakentaja ja Kantar TNS tutkivat 1 066 suomalaisen näkemyksiä rakentamisesta ja remontoinnista. Vastanneista peräti 60% suunnittelee remonttia tai rakennusprojektia ja 39% aikoo remontoida tänä vuonna.

Tutkimuksen perusteella rakennus- ja remontointibuumi ei ole talttumassa tänäkään vuonna. Vastuullisuusvaatimukset näkyvät kuitenkin entistä selvemmin.

“Kuluttajia huolettavat hintojen nousu ja materiaalien saatavuus. Hintojen noususta huolimatta rakentaja on kuitenkin valmis maksamaan lisää kotimaisesta ja vastuullisesti tuotetusta materiaalista sekä palvelusta”, sanoo Rakentaja-tuoteperheen liiketoimintajohtaja Inka Partanen.

Remontointibudjettien koko on kasvussa, sillä useampi kuin joka viides suunnittelee remontoivansa kotona tai mökillä 1 000 - 10 000 eurolla. Melkein yhtä moni on suunnittelemassa myös pientä, muutaman sadan euron pintaremonttia.

Rakenna & Remontoi -messut tekevät paluun 1. - 3.4.2022

Suositut Rakenna & Remontoi -messut järjestetään pandemiatauon jälkeen Vantaan Myyrmäki-hallissa jo 19. kerran. Mukana on lähes 150 näytteilleasettajaa, jotka edustavat laajaa kattausta rakentamisen ja remontoinnin palveluista sekä tuotteista.

“Onpa sitten kyse sisustuksesta, viemärisukituksesta, maalämmöstä, talonrakentamisesta tai kiukaista, niin messuilta löytyy ammattilaisia opastamaan innokkaita rakentajia ja remontoijia. Järjestämme tilaisuuden koronaturvallisesti ja varmistamme väljät kohtaamiset esimerkiksi leventämällä kulkuväyliä”, kertoo tapahtumatuotannoista vastaava projektipäällikkö Tarja Virolainen.

Rakenna & Remontoi -messuilla on koko viikonlopun ajan myös runsas ohjelmatarjonta. Messujen avauspäivä keskittyy taloyhtiöitä kiinnostaviin teemoihin, kuten sähköautojen lataukseen sekä energia- ja putkiremontteihin. Lisäksi viikonlopun aikana luentoja on myös sisäilman laadusta, ilmalämpöpumpuista ja pihasuunnittelusta.

“Yleisön kiinnostuksen voi  jakaa oikeastaan kolmeen näkökulmaan: mitkä asiat on syytä tietää tuotteen tai palvelun hankintavaiheessa, miten asennus ja toimitus hoituu sekä millä tavoin hankittujen laitteiden käyttö, ylläpito ja huolto onnistuu. Näihin kysymyksiin meillä on messuilla ammattilaiset vastaamassa, aiheesta kuin aiheesta”, Virolainen jatkaa.

Medialla on vapaa pääsy Rakenna & Remontoi -messuille pressikorttia näyttämällä.

Rakentaja.fi, Schibsted Suomi Oy
00271 Helsinki

Rakenna & Remontoi -messut järjestää Suomen tunnetuin rakentamisen kuluttajasivusto Rakentaja.fi, joka on tarjonnut tietoa ja palveluita rakentajille ja remontoijille jo yli 20 vuoden ajan. Aktiivisista kuluttajista eli rakentajista ja remontoijista yli 70 prosenttia tuntee Rakentaja.fi-sivuston.

Rakentaja-tuoteperheeseen kuuluvat myös taloyhtiöpäättäjien Omataloyhtiö.fi, pihan ja puutarhan harrastajien Puutarha.net, rakentamisen ammattilaisten Rakentaja.fi/Pro sekä talopakettien vertailusivusto Talovertailu.fi. Rakentaja-tuoteperheen sivustoilla vieraillaan lähes miljoona kertaa kuukausittain.

Rakentajan tuoteperhe on osa Schibsted-konsernia, johon Suomessa kuuluvat myös Oikotie ja Tori.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Rakentaja.fi, Schibsted Suomi Oy