Tutkimus: Lapsien viikkorahat ovat käteistä - miten lapsi oppii toimimaan digitaalisessa rahamaailmassa

Hyvä median edustaja, tervetuloa Danske Bankin viikkorahatutkimuksen julkistukseen.

Viikkorahat kuuluvat lapsiperheiden arkeen, mutta millaisia viikkorahoja Suomessa maksetaan. Kuinka iso osa vanhemmista antaa viikkorahaa? Kuinka suuria viikkorahat ovat Suomessa? Mitä lasten täytyy tehdä viikkorahojensa eteen? Kuinka iso osa maksaa viikkorahat edelleen käteisenä?

Danske Bank on tutkinut pohjoismaalaisten perheiden viikkorahakäytäntöjä. Tutkimus julkistetaan 7. joulukuuta kello 10 Danske Bankissa. Samalla Danske Bank julkistaa 8-14-vuotiaille tarkoitetun MunRahat-ratkaisun, joka auttaa vanhempia opettamaan lapsilleen rahan käyttämistä, säästämistä ja maksamista digitaalisessa ympäristössä turvallisesti.

Tilaisuudessa tutkimuksesta, viikkorahoista ja lasten talouskasvatuksesta keskustelevat Danske Bankin ekonomisti Jukka Appelqvist ja lasten rahankäytöstä kirjaa kirjoittava Nina Nordlund.

Aika: Torstai, 7.12. klo 10.00

Paikka: Danske Bank, Pohjoisesplanadi 37 A, 6. kerros, 00100 Helsinki

Keskustelijat ovat haastateltavissa esitysten jälkeen noin kello 10.45 alkaen.

Tarjolla kahvia ja purtavaa.

Ilmoittautumiset ja muut haastattelupyynnöt ti 5.12. mennessä Josi Tikkaselle sähköpostitse jtik@danskebank.fi tai puhelimitse 050 32 69 701.

Lämpimästi tervetuloa!