Tutkimus osoittaa: “ylimääräisen pelaajan tuki” jalkapallofaneilta voi auttaa joukkuetta voittamaan

Helsinki, 24.5.2018 – Liverpoolin ja Real Madridin välisen Mestarien liigan finaaliottelun lopputuloksen saattavat ratkaista joukkueen kannattajat tulevana viikonloppuna. Mastercardin teettämän tutkimuksen mukaan kannattajien kannustushuudot voivat parantaa jalkapallojoukkueiden suorituskykyä jopa ylimääräisen pelaajan verran. Myös pelaajien oma asenne vaikuttaa ottelun lopputulokseen.

Ylimääräinen pelaaja on arvokas. Kun pelaajat kuulevat ja näkevät kannustuksen hurrauksina, lippuina ja huiveina, voi se parantaa kykyä ponnistella jopa kahdeksan prosenttia. Kun kentällä on yksitoista pelaajaa, tämä vaikuttaa ylimääräisen pelaajan verran.

Ensimmäinen Euroopan laajuinen tutkimus kertoi myös pelaajien juhlimisen vaikuttavan voitonmahdollisuuksiin. Tutkimustiimi havaitsi tavan juhlia onnistumisia vaikuttavan mahdolliseen voittoon tai tappioon.

• 82% kädet levittävistä pelaajista pelasi voittajajoukkueessa
  • 79% molemmat kätensä nyrkkiin puristavista pelaajista pelasi voittajajoukkueessa
  • 77% maalinteon jälkeen rintaansa pullistavista pelaajista pelasi voittajajoukkueessa

Tutkimusdata osoitti, että halailevan, ylävitosia vaihtavan ja fyysisessä vuorovaikutuksessa olevien joukkueiden voiton todennäköisyys oli 50 prosenttia suurempi. Jos pelaajat eivät juhlineet menestystään, niin 49 prosenttia näistä pelaajista pelasi häviävässä joukkueessa.

Tutkimuksen mukaan esimerkiksi Christiano Ronaldon “power pose” -asento maalienteon jälkeen johti todennäköisimmin joukkueen voittoon. Tutkijoiden mukaan pelaajien kannattaisi röyhistää rintaansa,viedä mahdollisimman paljon tilaa kentältä, nostaa pää ylös ja levittää jalkoja vähintään hartioiden leveydelle juhliessaan maaleja.

Pelaajille hymyilevät kannattajat voivat myös vaikuttaa paljon joukkueen suorituskykyyn. Tutkimuksen mukaan hymyilevät ihmisten saivat urheilijat ponnistelemaan täysillä jopa 12 prosenttia pidempään kuin ne, jotka näkivät kielteisiä ilmeitä.

“Vaikka monet asiat tapahtuvat ilman kosketusta, joukkueiden fyysinen vuorovaikutus menestyksen hetkellä voi ratkaista lopputuloksen pelikentällä. Mastercard on tämän kauniin lajin ja sen kannattajien ylpeä kumppani. Olemme juhlineet UEFAn Mestarien liigaa yli 20 vuotena, ja odotamme kuinka näemme jotakin korvaamatonta Kievin finaalissa 26. toukokuuta”, markkinointijohtaja Jeannette Liendo Mastercardista kertoo.

@MastercardEU

#StartSomethingPriceless

Lisätietoa:

Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com

MasterCard
MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. MasterCardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissä @MasterCardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemmeEngagement Bureau.

Mastercard ja Microsoft käynnistävät digitaalisen identiteetin yhteistyöhankkeen4.12.2018 11:22Tiedote

Mastercard ja Microsoft julkistavat käynnistävänsä strategisen yhteistyöhankkeen ihmisten digitaalisen identiteetin hallintaan ja käyttämiseen. Digitaalisen identiteetin vahvistaminen vaatii usein myös fyysisen tunnistautumisen henkilöllisyystodistuksella tällä hetkellä. Ongelmana on myös digitaalisen identiteetin hallinnan vaikeus, kun ihmisillä on valtava määrä asiointitilejä eri palveluihin ja eri salasanat kuhunkin palveluun. Mastercardin ja Microsoftin tavoitteena on tuoda turvallinen ja nopea tunnistautumistapa ajasta ja paikasta riippumatta. Ratkaisu tulee markkinoille lähikuukausina. Mastercard tavoittelee yhteistyöllä maailmanlaajuisesti toimivaa digitaalista identiteetinhallintapalvelua. Mastercard tuo hankkeeseen asiantuntemuksensa digitaalisten transaktioiden hallinnasta moninaisten sidosryhmien ympäristössä ja Microsoft asiantuntemuksensa tunnistautumisteknologiassa. Alkuperäinen tiedote: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-microsoft-join-forces-to-ad